Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Sedan -00 sport 1.9l m43 tyhjäkäynnillä kierrosluku heittelee!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuomaspalo
    Newbiemmer
    • Aug 2010
    • 11
    • Vantaa

    E46 Sedan -00 sport 1.9l m43 tyhjäkäynnillä kierrosluku heittelee!?

    Elikkäs starttauksen jälkeen taikka pysähtyessä auton mennessä joutokäynnille kierrokset laskevat alle tuhannen ja nousevat uudestaan ja taas menevät alas. Eli täristelee muutaman kerran, sitten tasaantuu tämän jälkeen.Toinen vika on että kun kaasun painaa pohjaan niin auto kiihtyy huonommin kuin että alat sitä sieltä ylöspäin nostamaan. Eli siis kun nostat kaasupoljinta ylös niin kiihtyvyys paranee, tuskin mikään bmw.n ominaisuuskaan on jospa ongelmat liittyis toisiinsa jollain tavalla. joutokäyntianturi kaasuläpän edessä tietenkin voisi olla yksi vaihtoehto?..
  • Jantteri
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 44
    • Pori

    #2
    Itsellä ei tuota tyhjäkäynnin heilumista ilmene, imuvuoto?
    Mutta itselläkin vaivaa tehottomuus tuossa 2000rpm paikkeilla, joka alkoi kun muutin moottoriohjauksen ja muut hilut 318i vastaavaksi.
    F11 530dx 06/12

    Comment

    • Tuomaspalo
      Newbiemmer
      • Aug 2010
      • 11
      • Vantaa

      #3
      Imuvuotoa olen tutkinut, mutta ei ainakaan vielä ole semmoista löytynyt. Nokka'akselin asennontunnistimen irrotin ja putsasin niin toimi vähän aikaa taas mutta aloitti uudestaan. Täytynee seuraavaksi ostaa kokonaan uus. jospa sitten.. Seuraavaksi vissiin solenoidin tsekkaus, joka pitäisi olla kiinni jossain venttiilikopan päädyssä. vaikuttaa tehottomuuteen ja käyntiongelmiin..

      Comment

      • eeskoo
        Bimmer Rookie
        • Oct 2012
        • 91
        • Chicago

        #4
        Selkiskö mitää varmempaa tietoa mistä vika olisi johtunut? Tässä melkosesti hakuja tehneenä alkaa turhautumaan, hyvin samanlainen vika ilmennyt omaa bemariin, m43b19 kone myös.

        Nyt on ruvennu temppuilee niin että ku on vetopäällä ja laittaa vapaalle niin jää kierrokset tonnin hujakoille ja kulutusmittari on siel nelosen luokkaa... vauhti hiljenee ja pysähtymisessä kone vähä ravistaa kun kierrokset käy noin 500 ja kulutusmittari nousee sinne 7litran tuntumaan ja sitte hetken päästä tasaantuu nollan tuntumaan ja kierrokset ~750 tuntumaan. Paikallaan ollessa kaasua painaessa ei kyseistä ongelmaa synny.

        Liikkeelle lähtiessä vähän ravistaa ja on tehoton. Kun pääsee liikkeelle ei ongelmaa tule enää ja siten toimii lähes ongelmitta.

        Vikakoodeja ei tule. Imuvuotoja yritetty brakecleaneril tsekata. Herkempää tököttiä seuraavaks kerraks. Imusarjassa oleva venttiili tulpattu joka taas menee venakoppaan. Mistään ei ole mitään vaikutusta tullut.

        Comment

        • pete81
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 2056
          • .........

          #5
          Omassa oli vikana kanssa tyhjäkäynnin heittely ja vaihdoin haurastuneita alipaineletkuja kasan sekä tuon osa#1

          Comment

          • eeskoo
            Bimmer Rookie
            • Oct 2012
            • 91
            • Chicago

            #6
            Originally posted by pete81 View Post
            Omassa oli vikana kanssa tyhjäkäynnin heittely ja vaihdoin haurastuneita alipaineletkuja kasan sekä tuon osa#1
            Mä kokeilin tulpata juuri ton venttiilin mutta ei vaikutusta. Startti-suihkeen kanssa suihkuteltu ympäri imusarjaa mutta ei tunnu imevän mistää ylimääräistä.
            Kokeilkaas joku onko se sitten ominaisuus että kun nostaa kaasun ja laittaa vapaalle jarruttaa hissukseen niin jääkö kierrokset pikkusen vajaaseen tonniin ja kulutusmittari vähän heittelee ja juuri ennen pysähdystä vähän enemmän. Kun auto on pysähtynyt kierrokset menee siihen 750 tuntumaan ja kulutusmittari nollan tuntumaan.

            Comment

            • hartge e46
              BTCF Member
              • Aug 2006
              • 777
              • e-pohjanmaa

              #7
              kokeile painaa tota peten linkin venttiilin kantta... aikoinaan täällä selvis ainoostaan niin, että venttiili oli selvä. ei sprayt yms tulppaamiset auttanu. osakin maksaa alta 50e...
              z3 coupe
              Pari tojotaa
              ex.e36 wompatti alpinweissIII
              ex.e46 titansilber x2
              ex."//HARTGE E46"

              Comment

              • Tuomaspalo
                Newbiemmer
                • Aug 2010
                • 11
                • Vantaa

                #8
                En ookkaan vähään aikaan lukenut näitä täällä. Kierrosluvun heittely ja auton täristely pysähtyessä sekä joutokäynnin alussa loppui kun vaihdoin nokka'akselin asennontunnistimen uuteen. Itse kanssa olen tuon "osa1" vaihtanut kun oli se sisäkalvo revennyt ja päästi ilmaa suoraan imusarjaan. Ilmeisesti aika yleinen ongelma. Kuulin myös että kierrosluvun heittelyyn on johonkin bemariin auttanut ilmamassamittarin vaihto/puhdistus.
                Last edited by Tuomaspalo; 16-02-2013, 09:46.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎