Elikkäs starttauksen jälkeen taikka pysähtyessä auton mennessä joutokäynnille kierrokset laskevat alle tuhannen ja nousevat uudestaan ja taas menevät alas. Eli täristelee muutaman kerran, sitten tasaantuu tämän jälkeen.Toinen vika on että kun kaasun painaa pohjaan niin auto kiihtyy huonommin kuin että alat sitä sieltä ylöspäin nostamaan. Eli siis kun nostat kaasupoljinta ylös niin kiihtyvyys paranee, tuskin mikään bmw.n ominaisuuskaan on jospa ongelmat liittyis toisiinsa jollain tavalla. joutokäyntianturi kaasuläpän edessä tietenkin voisi olla yksi vaihtoehto?..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Sedan -00 sport 1.9l m43 tyhjäkäynnillä kierrosluku heittelee!?
Collapse
X
-
Imuvuotoa olen tutkinut, mutta ei ainakaan vielä ole semmoista löytynyt. Nokka'akselin asennontunnistimen irrotin ja putsasin niin toimi vähän aikaa taas mutta aloitti uudestaan. Täytynee seuraavaksi ostaa kokonaan uus. jospa sitten.. Seuraavaksi vissiin solenoidin tsekkaus, joka pitäisi olla kiinni jossain venttiilikopan päädyssä. vaikuttaa tehottomuuteen ja käyntiongelmiin..
Comment
-
-
Selkiskö mitää varmempaa tietoa mistä vika olisi johtunut? Tässä melkosesti hakuja tehneenä alkaa turhautumaan, hyvin samanlainen vika ilmennyt omaa bemariin, m43b19 kone myös.
Nyt on ruvennu temppuilee niin että ku on vetopäällä ja laittaa vapaalle niin jää kierrokset tonnin hujakoille ja kulutusmittari on siel nelosen luokkaa... vauhti hiljenee ja pysähtymisessä kone vähä ravistaa kun kierrokset käy noin 500 ja kulutusmittari nousee sinne 7litran tuntumaan ja sitte hetken päästä tasaantuu nollan tuntumaan ja kierrokset ~750 tuntumaan. Paikallaan ollessa kaasua painaessa ei kyseistä ongelmaa synny.
Liikkeelle lähtiessä vähän ravistaa ja on tehoton. Kun pääsee liikkeelle ei ongelmaa tule enää ja siten toimii lähes ongelmitta.
Vikakoodeja ei tule. Imuvuotoja yritetty brakecleaneril tsekata. Herkempää tököttiä seuraavaks kerraks. Imusarjassa oleva venttiili tulpattu joka taas menee venakoppaan. Mistään ei ole mitään vaikutusta tullut.
Comment
-
-
Kokeilkaas joku onko se sitten ominaisuus että kun nostaa kaasun ja laittaa vapaalle jarruttaa hissukseen niin jääkö kierrokset pikkusen vajaaseen tonniin ja kulutusmittari vähän heittelee ja juuri ennen pysähdystä vähän enemmän. Kun auto on pysähtynyt kierrokset menee siihen 750 tuntumaan ja kulutusmittari nollan tuntumaan.
Comment
-
-
En ookkaan vähään aikaan lukenut näitä täällä. Kierrosluvun heittely ja auton täristely pysähtyessä sekä joutokäynnin alussa loppui kun vaihdoin nokka'akselin asennontunnistimen uuteen. Itse kanssa olen tuon "osa1" vaihtanut kun oli se sisäkalvo revennyt ja päästi ilmaa suoraan imusarjaan. Ilmeisesti aika yleinen ongelma. Kuulin myös että kierrosluvun heittelyyn on johonkin bemariin auttanut ilmamassamittarin vaihto/puhdistus.Last edited by Tuomaspalo; 16-02-2013, 09:46.
Comment
-
Comment