Announcement

Collapse
No announcement yet.

CommonRail-suuttimien testaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2314
    • Uusimaa

    CommonRail-suuttimien testaus

    Pitäisi käyttöautosta testauttaa ruiskupumpun hajoamisen seurauksena kaikki suuttimet. Näitä testauksiahan ei kovin moni paja ilmeisesti tee Boschin CommonRail -piezo-suuttimille. Löytyykö foorumilta yhtään asiantuntijaa, joka osaisi kertoa totuuden näistä testipenkeistä? Antaako ne takuuvarmasti luotettavia tuloksia? Hintaa testaukselle tulee kuitenkin 160 euroa, joten jos tulokset ei ole ehdottoman luotettavia, hankkisi mielummin vaikka uudet suuttimet... Osaisiko kukaan kommentoida?
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • Mokoma
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 767
    • 013 - Koskenkorva

    #2
    Kyllä se boschin testipenkki on erittäin luotettava. Boschilta on Erittäin tarkkaan säädelty millaisissa olosuhteissa suuttimet saa testata ja ylipäätään millaiset kriteerit korjaamon on täytettävä että tuon CR-suutintesterin saa hankittua (äärimmäinen puhtaus, suodatettu ilmanvaihto, ennen testihuonetta oltava puhdashuone "eteisenä", rosteriset pöytäpinnat etc. etc.) Lisäksi tuo suutintesteri on todella kehittynyt ja tarkka. Muunmuassa suutinta koottaessa (jos jouduttu purkamaan säätöjen vuoksi) on käytettävä tietokoneohjattua momenttiavainta että suutin tulee koottua prikulleen oikeaan tiukkuuteen.

    Enivei, kannattaa tarkastuttaa suuttimet ennen uusimista.
    BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

    Originally posted by kaol
    Ongelma: Kolmekutonen.

    Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

    Comment

    • ThemeJ
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 997
      • Turku/Raahe

      #3
      Originally posted by Mokoma View Post
      Kyllä se boschin testipenkki on erittäin luotettava. Boschilta on Erittäin tarkkaan säädelty millaisissa olosuhteissa suuttimet saa testata ja ylipäätään millaiset kriteerit korjaamon on täytettävä että tuon CR-suutintesterin saa hankittua (äärimmäinen puhtaus, suodatettu ilmanvaihto, ennen testihuonetta oltava puhdashuone "eteisenä", rosteriset pöytäpinnat etc. etc.) Lisäksi tuo suutintesteri on todella kehittynyt ja tarkka. Muunmuassa suutinta koottaessa (jos jouduttu purkamaan säätöjen vuoksi) on käytettävä tietokoneohjattua momenttiavainta että suutin tulee koottua prikulleen oikeaan tiukkuuteen.

      Enivei, kannattaa tarkastuttaa suuttimet ennen uusimista.
      Eikös niitä testereitä ole muidenkin kuin Boschin valmistamia? Eli eikai ne niin tarkkaan tutkittuja tiloja välttämättä ole kuin Bosch vaatii
      Bmw E30
      Bmw 2000Touring Scrap
      Ex. Bmw E30 316
      Ex. Bmw E36

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎