Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50 puolien maadoitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asis
    BTCF Member
    • Mar 2009
    • 1138
    • Joensuu

    m50 puolien maadoitus

    Miten nuo keulasta päin kaksi ensimmäistä puolaa on maadoitettu? Kun kolmanteen ja viimeiseen menee maajohdot ja muut näyttäs olevan maadoitettu tuolla osalla nro. 10: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...il_spark_plug/

    Mulla on tuon kolmannen puolan maajohto löysällä kierteiden korkkaamisen vuoksi, niin voiko auton ajoittainen puutuminen johtua siitä? Ja voiko tuon maajohdon kiinnittää sen saman puolan toisen puolen mutterin tappiin, jossa olisi ehjä kierre ja johto pysyisi paremmin paikallaan..?

    Ompas sekavat sepostukset..
    E39 540iA M-Sport Imolarot II
    E36 323i touring
    Volvo V70 2.4D mk3
    Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
    Honda Civic 1.4 4d ES
    Chevy Caprice Classic
    ex:
    E32 730iA
    E39 528i Calypsorot metallic
    E36 325i x2
  • marko83
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 222
    • Raahe

    #2
    Enpä osaa sun kysymykseen vastata, mutta tuosta mun toisesta pommista nuo osat nro. 10 jääny johonki matkan varrelle eli ei se niitä ilmeisesti tarvi. Eli mulla tulee vaan kahteen puolaan noi maadotus johdot.

    Mutta eikös noissa oo vielä tuo venttiilikoppa jotain metallia eli tulisko sitä kautta maadotukset :think Oisko noi maadotus johdot vaan sen takia, ku venttiilikoppa lepää tiivisteen varassa:think
    Last edited by marko83; 05-09-2012, 16:58.

    Comment

    • baijeri88
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 958
      • Mikkeli

      #3
      alumiinia varmaan.. niin kevyt se ainakin oli..
      E: eikähän se maadoitus hoidu niitä johtoja pitkin jotka jokaiselle puolalle tulee..
      E36 Cab Atlantisblau
      E92 325i


      eX:
      E39 525i, E36 325i
      E34 Sedan Alpinweiss II
      , 316 -87 & 316i -90

      Comment

      • hoocee325
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 153

        #4
        mielestäni tolla pellilärpäkkeellä ei ole muuta tehtävää kuin pitää ne puolienjohdot paikallaan.. niissä johdoissa kun on se niputin siinä puolivälissä..

        Comment

        • Ovaali
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 242
          • Ylivieska

          #5
          Eiköhän nuo yksikkösytytyspuolat maadoitu moottorin ohjausyksikön kautta omilla johdoillaan. Toisin sanoen ecu katkoo ensiökäämin maadoitusta jolloin jännite indusoituu toisiokäämiin ja maadoittuu tulpan kautta kanteen. Eli jokaista puolaa kohden on oma maajohtonsa joka kulkee eculle.

          En vanno että bemuissa täsmälleen näin menee, paremmin tietävät korjatkoon

          Comment

          • asis
            BTCF Member
            • Mar 2009
            • 1138
            • Joensuu

            #6
            Mitäs johtoja ne sitten on, jotka menee niihin kahteen puolaan?
            E39 540iA M-Sport Imolarot II
            E36 323i touring
            Volvo V70 2.4D mk3
            Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
            Honda Civic 1.4 4d ES
            Chevy Caprice Classic
            ex:
            E32 730iA
            E39 528i Calypsorot metallic
            E36 325i x2

            Comment

            • Axum
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 4416
              • Kuopio

              #7
              Minulla teki niin että reilun 10 km ajon jälkeen moottori alkoi röpöttämään ja asiaa tutkittuani huomasin että kutos pytyn puolalta puuttui kanteen menevä maadoitus.

              Ratkaisin asian maadoittamalla kaikki puolat yhteen 4 mm2 kaapelilla ja sopivilla abikoilla.

              peltilätkät pitää vain kaapeleita paikoillaan.
              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
              - E39 528ia
              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Puretaan 520ia -97
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

              Comment

              • baijeri88
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 958
                • Mikkeli

                #8
                mut ku eihä niitä oo edes joka puolalla..? tai sit multa on molemmista m50:stä puuttunu niitä
                E36 Cab Atlantisblau
                E92 325i


                eX:
                E39 525i, E36 325i
                E34 Sedan Alpinweiss II
                , 316 -87 & 316i -90

                Comment

                • Ovaali
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 242
                  • Ylivieska

                  #9
                  Veikataan että ovat jotain häiriönpoistajia. Jos ne ois ihan puhtaasti pelkkiä maadoitus johtoja niin mitä ne maadoittas? Sytytyspuolan toimintaan kuitenkin kuuluu olellisena osana ensiökäämin maadoituksen hallittu katkominen. Siitä juontanee nimiki katkojalle, joka on sittemmin korvattu syttyboxeilla/eculla, katkojan käret ja virranjakajat ku on kuluvaa osaa.

                  Jos siellä on jokin johdin mikä on kiskotettu kolmelle puolalle niin ei ne ainakaan suoraan vaikuta kipinän syntymiseen tulpalla. Paitsi jos siellä ammuttaisiin kipinä kolmeen pyttyyn yhä aikaa :think

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎