Announcement

Collapse
No announcement yet.

324/524td nokka-akselin ajoitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kapo
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 19
    • Tampere

    #16
    Noinhan se tosiaan tais olla, mut 524td:n remminvaihdosta taitaa olla pari vuotta aikaa, joten ei oo enää ihan tuoreessa muistissa...laitetaan vaikka sen piikkiin.
    Ja nuo muistelemani ajotusarvot, on "junttimallin" eli mekaaniselle pumpulle, vaikka en nyt sanois että se niin junttimalli on. Omat hyvät puolensa.

    Jos joku sattuu tietämään ajotusarvot uudemman mallin pumpulle, eli sähköselle joka on myös 324td:ssä, niin niitä voisin itekkin pian tarvita.

    Eihän se tarvi ku turbon vähän falskata, niin jo pössyttelee, mut eipä se nyt siihen remminvaihdon yhteyteen sovi. Ja jossain aiemmassa topicissa oli jo tuosta "palikan" asennosta puhetta, eli tarkastaminen onnistuu suorakulmalla kannen päältä. Ja jos haluaa sen 4 ast. ennakkoa, niin nyhkäsee sit vähän imupuolelle päin :wink:

    Comment

    • Lakeson
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 649
      • Jyväskylä

      #17
      Jep, tuntuvat pitävän tuota vanhempaa pumppua parempana kaikin puolin. Vielä kun jaksaisi perehtyä sen ruuvaamiseen, saisi varmasti kaivettua muutaman halvan kaakin.

      Turbo on peruskorjattu ja äskettäin vaihdoin öljyt niin oli vielä yli puolenvälin tikkua kymppitonnin ajon jälkeen. Silti pakokaasu on 'harmaansinistä' vähän lämmettyään ja loppuu muutaman kilometrin ajon jälkeen kokonaan. Täysin kylmänä kun käynnistää ei ensin tule mitään. Kone käyntilämpöisenäkin kun seisoo jonkin aikaa ja käynnistää, tulee tyhjäkäynnilläkin tätä ihanaa haikua hetken.
      Ei mopolla mahottomia..

      Comment

      • Heikki.Niemi
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1180
        • Kalajoki-Bemareiden mekka

        #18
        Mekaanisesta pumpusta saa ylivieskassa ainakin yksi dieselvirityspaja tuoton 350 hepoon et potenttiaalia pumpussa on....Hintaa pumpunviritykselle tulee n. 800-850 euroa...
        520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
        525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
        525 TDS m51d25 Touring E34 -94
        Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
        Ex-320i E30 m20b20 -86
        Ex-318i E30 m20b20 -87
        Ex-320i E30 m20b20-83

        Comment

        • boosted.fun
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 104
          • Kannus

          #19
          [Silti pakokaasu on 'harmaansinistä' vähän lämmettyään ja loppuu muutaman kilometrin ajon jälkeen kokonaan. Täysin kylmänä kun käynnistää ei ensin tule mitään. Kone käyntilämpöisenäkin kun seisoo jonkin aikaa ja käynnistää, tulee tyhjäkäynnilläkin tätä ihanaa haikua hetken.]


          Onko suuttimet tarkistettu milloin? Vaikuttas vähä et vika voisi olla sillä puolen tai sitte pelkästään pumpun ajoituksessa. Suosittelisin käyttään jollakin asiansa osaavalla dieselasentajalla.
          e36 328i
          e21 315tic
          ex e30 324TD
          Pieni on kaunista lukuunottamatta ahtimia..

          Comment

          • Lakeson
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 649
            • Jyväskylä

            #20
            Sitä en tiedä onko suuttimille tehty mitään. Paja jossa autoa käytin on tunnettu ja pitäisi olla ihan asiansa osaava. Kysyin tarviiko suuttimille tehdä mitään, sanoivat että käy niin hienosti ettei ole aihetta.

            Ennakkoa on jo nyt hieman yli ohjearvon, joten en usko että ajoitus voisi tuon haikun aiheuttaa. Asentaja kyllä sanoi korvakuulolta että voisi olla vieläkin aikaisemmalla. Voisihan sitä vielä testata aikaisemmalla jos syöttää kylmäkäynnistimen solenoidille jännitteen koneen ollessa parhaassa 'savustuslämmössä', näkis onko vaikutusta.

            Jos joku viitsisi-sis mitata tuleeko solenoidille jännite kylmällä koneella pidempään kuin jälkihehkun ajan. Laakkosella tuntuvat tietävän noista sen verran että osaavat sanoa että eipä ole noita paljoa Suomeen tuotu.. :roll:
            Kytkentäkaavio tuntuu olevan kiven alla, se valaisis tuota asiaa.
            Ei mopolla mahottomia..

            Comment

            • nixu
              Bimmer Rookie
              • May 2004
              • 55
              • Savo

              #21
              Dieselmoottori tuottaa savua ja sen kuuluu tulla pakopukesta ulos...

              Kun taas sähkömoottori toimii savulla, kun savut tulee ulos se herkiää toimimasta...
              524 TD -85
              RR -76 perille asti

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎