Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kierrokset seilaa tasakaasulla.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • plyttis
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 36
    • Lahti

    E46 kierrokset seilaa tasakaasulla.

    Morjens.
    On tutkittu ja lueskeltu ei vain tunnu löytyvän syytä.
    kohde on siis e46 320 ciA.
    Ongelmana/vikana ilmenee tasakaasulla matalilla ja korkeammilla kierroksilla. Suuremmissa määrin matalilla kierroksilla (1200-2000)
    Samalla kun kierrokset tippuu, alkaa jurinaa kuulumaan auton peräpäästä joka tuntuu myös persuksissa.
    Autosta on tutkittu vikakoodit -> ei koodeja.
    Huoltamolta ilmoittivat ettei imuvuotoja. Ei Löytänyt vikaa tähän suoranaisesti.
    Nyt tarvitsisi sitten vinkkejä ohjeita mitä lähteä seuraavaksi koittamaan?

    Samalla kyselisin että miten nuo automaatin laatikkoöljyt? kannattaako niitä vaihtaa? vai ovatko yleensä edes vaihdettavissa? ja mahtaisiko tästä olla hyötyä edelliseen pulmaan?

    pieni video vielä miten heijaa kierrokset: kierrokset

    edit: tähän lisänä. että keskikulutus heiluu 12l/100 nurkilla. ei liene normaalia?
    Last edited by plyttis; 11-09-2012, 21:37. Reason: eedittii
    e91 320da
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Ei ole normaalia kulutusta. 8-9 l/100km voisi odottaa. Auton ikä ja kilometrit?

    Jurina lienee eri ongelma kuin kierrosten humppaaminen. Veikkaisin tukilaakeria/rättiniveltä/CV-niveltä.

    Ilmamassamittari ei anna vikakoodia vasta kuin ihan ehtoopuolella. Jos sitä ei ole vaihdettu viimeiseen 100-150tkm:ään, olisi syytä aloittaa siitä.

    Schmiedmann tarjoaa 151€ tarviketta ja 322€ originalteileä. Jos vaihdat itse, adaptaatioarvot pitää nollata, INPA-taitoinen kaveri tekee käden käänteessä.

    Comment

    • plyttis
      Bimmer Rookie
      • May 2011
      • 36
      • Lahti

      #3
      Originally posted by MNi View Post
      Ei ole normaalia kulutusta. 8-9 l/100km voisi odottaa. Auton ikä ja kilometrit?

      Jurina lienee eri ongelma kuin kierrosten humppaaminen. Veikkaisin tukilaakeria/rättiniveltä/CV-niveltä.

      Ilmamassamittari ei anna vikakoodia vasta kuin ihan ehtoopuolella. Jos sitä ei ole vaihdettu viimeiseen 100-150tkm:ään, olisi syytä aloittaa siitä.

      Schmiedmann tarjoaa 151€ tarviketta ja 322€ originalteileä. Jos vaihdat itse, adaptaatioarvot pitää nollata, INPA-taitoinen kaveri tekee käden käänteessä.
      Kiitän, miten tuo ilmamassamittari. onko jotain keinoa jolla saisi tietää ennen rahojen sijoittamista uuteen että onko vika siinä vai pitääkö vaan kokeilemalla kokeilla missä vika?

      Samoten tukilaakerista ja nivelistä? löytyykö niistä silloin sivuttaisheittoa tms kun alta päin menee vääntelemään/heiluttelemaan?
      tosiaan kilsoja on kertynyt noin ~180tkm.
      Last edited by plyttis; 12-09-2012, 15:54. Reason: kilsat
      e91 320da

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3452
        • Janakkala

        #4
        Ettei olisi vaihteisto/turbiini vikaa?
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • plyttis
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 36
          • Lahti

          #5
          Originally posted by Spetke View Post
          Ettei olisi vaihteisto/turbiini vikaa?
          Ensiviikon perjantaina olisi aika vaihteistoölpän vaihtoon ja peräölpän vaihtoon. Meneekö rahat hukkaan vai kannattaako koittaa?
          e91 320da

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #6
            Automaattiloota yleisesti tykkää tuoreista öljyistä, oli kuinka lifetime oil tai ei. Kait sinne vaihdetaan myös laatikon öljynsuodin? Osahinta orkkiksena on ~80-90€ tienoilla.

            En pitäis peräöljyjen vaihtoakaan liioitteluna. Samalla huomaavat jos stefat on vetareista kuluneet.

            Rättinivelestä pitäis nähdä onko kumilimpun metalliholkit kiinni, jos eivät niin vaihtoon. Tukilaakeri voi näyttää timmiltä mutta irroitettuna ja käsissä pyöritellessä voi vaimeasti vinkua. CV-nivelessä pitäis olla oikeaa rasvaa, se ei sais kuivahtaa.

            Jos öljyt vaihdetaan, niin vois pyytää vilkaisemaan onko kardaanissa ongelmaa. Huomaavat tai eivät, mutta onpahan edes yritetty.

            Comment

            • plyttis
              Bimmer Rookie
              • May 2011
              • 36
              • Lahti

              #7
              Originally posted by MNi View Post
              Automaattiloota yleisesti tykkää tuoreista öljyistä, oli kuinka lifetime oil tai ei. Kait sinne vaihdetaan myös laatikon öljynsuodin? Osahinta orkkiksena on ~80-90€ tienoilla.

              En pitäis peräöljyjen vaihtoakaan liioitteluna. Samalla huomaavat jos stefat on vetareista kuluneet.

              Rättinivelestä pitäis nähdä onko kumilimpun metalliholkit kiinni, jos eivät niin vaihtoon. Tukilaakeri voi näyttää timmiltä mutta irroitettuna ja käsissä pyöritellessä voi vaimeasti vinkua. CV-nivelessä pitäis olla oikeaa rasvaa, se ei sais kuivahtaa.

              Jos öljyt vaihdetaan, niin vois pyytää vilkaisemaan onko kardaanissa ongelmaa. Huomaavat tai eivät, mutta onpahan edes yritetty.
              Juuh, koitetaan nyt elvyttää tätä öljyillä ensin. Kiitoksia paljon vastauksista. katsotaan katoaako oireet viikon päästä perjantaina.
              e91 320da

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3452
                • Janakkala

                #8
                Originally posted by plyttis View Post
                Ensiviikon perjantaina olisi aika vaihteistoölpän vaihtoon ja peräölpän vaihtoon. Meneekö rahat hukkaan vai kannattaako koittaa?
                Vaihtakaa myös laatikon öljynsuodatin.
                Risaa lootaa ei tosin öljyllä ehjätä, mutta taitaa se tässä tapauksessa olla se ensimmäinen askel jos asiaan halutaan parannusta.
                Mikäli öljynvaihto ei auta niin seuraavaksi sitten vaihteistoremonttia.
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • plyttis
                  Bimmer Rookie
                  • May 2011
                  • 36
                  • Lahti

                  #9
                  Taas vähän uutta tietoa/huomioita mitä tullut vastaan.
                  Eli kun vaihteisto on sportilla ja tökötökö vaihteet käytössä auto ei ole tehnyt tätä edellä mainitsemaani kierrosten seilausta tasakaasulla.
                  Ihmeelliseltä alkaa jo vaikuttaa.
                  e91 320da

                  Comment

                  • Tenhis
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2006
                    • 44
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Uppia

                    Originally posted by plyttis View Post
                    Taas vähän uutta tietoa/huomioita mitä tullut vastaan.
                    Eli kun vaihteisto on sportilla ja tökötökö vaihteet käytössä auto ei ole tehnyt tätä edellä mainitsemaani kierrosten seilausta tasakaasulla.
                    Ihmeelliseltä alkaa jo vaikuttaa.
                    Minulla on M52B28TU steppiautomaatissa samaa (?) vikaa... ja vakkari päällä ei myöskään seilaile.

                    Vaikuttiko öljynvaihto?

                    Sain INPA:n juuri tulille. Mitäs livedataa kannattaisi tutkailla? Vikakoodeja ei ole paitsi termarista (P1622).

                    728 iA ajettu 273 tkm.
                    Last edited by Tenhis; 22-09-2012, 15:50.
                    728 iA orkkis facelift 99' :think
                    A2 1,4 TDi kauppakassi

                    Comment

                    • plyttis
                      Bimmer Rookie
                      • May 2011
                      • 36
                      • Lahti

                      #11
                      Eli ennen auton huollossa käyttöä tätä huojumista ja jurinaa alkoi kuulumaan myös steppipuolella.

                      Auto kävi nyt laatikkoöljynvaihdossa suodattimen vaihoivat myös. Peräöljyt vaihdettiin samaan syssyyn, adaptio nollattiin.

                      Huoltopäällikkö sanoi että öljyt olivat olleet todella saasteiset, mutta mitään metallimujua sieltä ei kuitenkaan ollut seassa tullut.

                      Vaikutusta asialla oli: oireet hävisivät lähes kokonaan. Nyt enään ~50-100rpm kierrosten heittelyä entisen 500rpm sijaan. Jotain "vikaa" siellä silti vielä on.
                      Huoltopäällikkö sanoi kyllä että saa ajella jonkinaikaa että uudet öljyt sekoittuu siellä laatikossa kunnolla. että voi hävitä sitten vika iha kokonaan.

                      Seuraavaksi askeleeksi se sano että leväytetään aski pöydälle ja katotaa mitä se on syönyt.
                      e91 320da

                      Comment

                      • plyttis
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 36
                        • Lahti

                        #12
                        Ja tänään alkoivat saman ongelmat taas... Täytynee kai viedä jonnekkin joka noista jotain ymmärtääkin... :/
                        e91 320da

                        Comment

                        • Welber
                          Newbiemmer
                          • Jun 2015
                          • 1
                          • Nastola

                          #13
                          Itsellä täsmälleen sama vika bemarissa, menikö vaihdelaatikkovaihtoon ja paljonko oli rahan menoa?

                          Comment

                          • 4llu-
                            BTCF Member
                            • Jul 2010
                            • 1061
                            • Esbo

                            #14
                            Itsekkin joskus pähkäilin saman ongelman kimpussa, vika on automaattilaatikon turbiinissa, korjaus kustantaa noin 2-4000e riippuen vahingon suuruudesta tietty jos itse uskaltaa tehdä niin pääsee paljon halvemmalla, esim kunnostetun turbiinin saa saksasta noin 500e, toki vaihtoon voi samalla mennä paljon muutakin ja sitten päälle öljyt ja suotimet sun muut.
                            Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                            Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                            Harley Davidson Dyna Streetbob -08

                            Ex. M140i -17
                            Ex. 430D -14
                            Ex. F20 M135i -15

                            Comment

                            • nnuvi
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2013
                              • 90
                              • Härmä

                              #15
                              Täällä vaikuttaa kans olevan sama vikaa. Kierrokset humppaa pienillä kierroksilla ja kun lähtee kiihdyttämään tuntuu ettei liiku ennen kuin tiputtaa vaihteen pienemmälle. Kannattaako korjauttaa jos vika turbiinissa vai vaihdattaa kokonaan uusi vaihdelaatikko?

                              Ei inspais yhtään, just hajos iskari autosta sekä takajousi oli mennyt poikki ja sitä ennen meni puola ja tulpat vaihtoon..
                              E46 325i Touring Facelift '02

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎