Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 324 ei käynnisty m21d24

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TuKeZii
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 79
    • Hämeenlinna

    e30 324 ei käynnisty m21d24

    Ongelma tuleeki jo ilmi tossa otsikossa. Elikkäs pyörittää komeasti mutta ei vaan lähe käyntiin.

    Jakopumpun ratas oli haljennu joten uusimme rattaan ja nyt ei siis käynnisty, voiko olla että jako niin päin mäntyä ettei sen takia käynnisty? Vai pumpun ajotukset persiillään? Vauhtipyörä on vaihdettu erilaiseen joten alapään lukitustyökalulla ei saa jakoa kohalleen...

    Ehdotuksia ja lisätieto kysymyksiä saa pistää tulemaan!
    ex:e39 540ia m-sport -01, e34 525i turbo,e30 M50 touring, e30 324td, e46 330xda m-sport....
  • Mikkeri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 805
    • Suomi

    #2
    Jako tai pumpun ajoitus metsässä.
    Öljypohja auki ja hakemaan ykk.
    Sen jälkeen normaali ajoitus pumpulle ja nokalle.

    Toivottavasti ei oo jo venat ottaneet mäntiin.
    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
    TDS osaa.

    Comment

    • TuKeZii
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 79
      • Hämeenlinna

      #3
      Sellasta mietittiin että onnistuuko ton jaon saamaan kohalleen niin että ottaa suuttimen irti ja siitä ruuvarilla testailee koska on mäntä yläkuolo kohdassa, ja katsoo että nokka on oikeessa asennossa?

      Pumpun saa kyllä ihan oikeeseen asentoon sitten kun jako on muuten oikeassa.

      En usko että on venttiilit kilkannu koska tuo ratas meni rikki viime omistajalla, olivat säätäneet pumpusta ennakkoa mutta olivat jättäneet lukitustyökalun pumppuun kiinni ja startannu niin siinähä se oli pamahtanu. Toinen kokonainen kansi kyllä löytyy jos se on saanu siipeensä siinä kuitenkin

      Jos jollain löytyy tarvetta tollaselle kannelle nii kyllä sen myyminenki onnistuu jos vaan saadaan kiinniolevalla kannella pelittään!
      ex:e39 540ia m-sport -01, e34 525i turbo,e30 M50 touring, e30 324td, e46 330xda m-sport....

      Comment

      • Mikkeri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2011
        • 805
        • Suomi

        #4
        Ei taida saada suuttimen reiän kautta koitettua, ellei jotenkin saa esikammion läpi sitä ruuvarii...

        Koittamalla se selviää.
        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
        TDS osaa.

        Comment

        • TuKeZii
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 79
          • Hämeenlinna

          #5
          Juu nyt tuli sekin koitettua, ei saa suuttimen reijästä millään.

          Pienen säädön jälkee saatiin kyllä vehje käymään starttipilotin avulla, käy kyllä hienosti mutta valkosta savua tulee niin ettei meinaa eteensä nähdä.

          Voisko pumpussa olla jotain häikkää, heti kun päästää jalan kaasulta nii auto sammuu. Ja pumppuun menevä löpöletku lähtee imemään ilmaa jostain ja tyhjenee, joten saa taas hetken aikaa sahata ennen kun starttaa.

          Pumpussa kyllä oli ainakin jako pielessä, säädettiin nokka-akselin mukaan eli ykkösen nokat ylöspäin ja pumppu lukitustapin kohalle. Alapäästä ei oo sit tietoakaan että miten se on.

          Eli vähän saatiin eloa tänään koneeseen mutta apuja kaivataan silti!
          ex:e39 540ia m-sport -01, e34 525i turbo,e30 M50 touring, e30 324td, e46 330xda m-sport....

          Comment

          • Mikkeri
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2011
            • 805
            • Suomi

            #6
            Ykkösen mäntä tarvii saada ylös!

            Koitas painaa vaikka ykkösen imuvena mäntää päin, sit heittokello lautasta vasten ja pyörittelemään kampuraa, silleen saa ykk:n myös haettua.. Luotettavuudesta en osaa sanoa.
            TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
            TDS osaa.

            Comment

            • TuKeZii
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 79
              • Hämeenlinna

              #7
              En kyllä usko että enään on jako pielessä, sen verta nätisti kävi kun sai käymään.

              Tuo savutus vaan ihmetyttää, ja se että mihin löpö katoaa pumpulle menevistä putkista? Suunnilleen minuutin päästä kun auton on sammuttanu on polttoaine letkut ihan tyhjillään niin eihän se voi enään mitenkään lähteä käymään.

              Pilotilla kun laitto käymään niin kävi kyllä tosiaan ihan hyvin kun anto vähän kierroksia koko aika ja kaasuunkin vastas ihan normaalisti eli kaippa se vähän dieseliäkin käyttää toimiakseen. Onko suuttimissa vai missä häikkää kun putkesta tulee tosiaan pelkkää valkosta savua mutta ei mustaa ollenkaan.

              Ei ollut kyllä jäähdytintä eikä nesteitä koneessa joten ei kauaa käytelty ettei kansi mene!
              ex:e39 540ia m-sport -01, e34 525i turbo,e30 M50 touring, e30 324td, e46 330xda m-sport....

              Comment

              • Mikkeri
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2011
                • 805
                • Suomi

                #8
                No jos kerta jako on oikein niin sitten on.

                Olikos se niin että valkoinen utu voi tulla vuotavista suuttimista sekä myöhäisellä olevasta ajoituksesta... Eiku joo, ajoitus oli ok.

                Mites paluuputket? onko ehjät? Niitten kautta hörppää ilmaa ja tyhjentää tulolinjan.
                TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                TDS osaa.

                Comment

                • TuKeZii
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 79
                  • Hämeenlinna

                  #9
                  Noni nyt alotettiin sit puhtaalta pöydältä! Kansi irti ja tasohiontaan niin nyt ainakin saadaan sit jako kohilleen. Täytyy tehä hyvät merkit ettei enään toista kertaa mene jako sekasin
                  ex:e39 540ia m-sport -01, e34 525i turbo,e30 M50 touring, e30 324td, e46 330xda m-sport....

                  Comment

                  • Mikkeri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 805
                    • Suomi

                    #10
                    Ja varmaan tiedätkin miten kampuran saa asteelleen oikeaan kohtaan?

                    Heittokelloahan siinä hommassa ei käytetä.
                    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                    TDS osaa.

                    Comment

                    • Mikkeri
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 805
                      • Suomi

                      #11
                      Miten muuten se kannen irroittaminen vaikuttaa jaon kohdilleen saantiin?
                      Sen saa kansi paikallaankin kohdilleen, kuten jo muutama viesti aiemmin neuvoin.
                      TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                      TDS osaa.

                      Comment

                      • TuKeZii
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 79
                        • Hämeenlinna

                        #12
                        Saahan sen toki, mutta nyt on kansiremonttikin tehty samassa. Mielestäni oli helpompi ottaa kansi irti ja kattoa ykk sitä kautta, koska ei nosturia ole käytettävissä.

                        Oli kansi myös sen verra kiero et teki ihan hyvää oikasta, ja muutenkin vähä sai rempattua kantta kun oli keinut HIUKAN kuluneet niin napattiin toisesta kannesta parempaa osaa.

                        Mutta kuitenkin, ongelma jatkuu!!! Ei lähe käymään vaikka mitä tekis, missä vika kun edelleen hukkaa polttoainetta takasin tankille päin?

                        Eli heti starttauksen lopetettua, löpö lähtee pakeneen letkuista takasin tankille ja vetää löpöletkut täyteen ilmaa, jolloinhan auton hiukan vaikea sit seuraavalla starttauksella hörähtää. Vuotoja ei ole kyllä löytynyt mistää ja suuttimille tuli uudet paluuletkut jotka ei ainakaan vuoda.
                        ex:e39 540ia m-sport -01, e34 525i turbo,e30 M50 touring, e30 324td, e46 330xda m-sport....

                        Comment

                        • Keisari
                          BTCF Member
                          • Nov 2008
                          • 165
                          • Himanka

                          #13
                          Totta sulla on letkut oikein päin.. Koita vaikka suoraan kanisterista tekeekö samaa. Jostain se saa ilmaa ku päästää löpön takas tankkiin.
                          e34 525tds, e30 325tds touring
                          Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                          e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                          Volvo 3 x D24T + B200ET
                          MB 250D x2 vw caddy d
                          Opel ford

                          Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                          Comment

                          • bimmer_
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 851
                            • Keskisuomi

                            #14
                            Onko alkuperäinen 324td vai tekniikanvaihdos?
                            Seonsekinnusenjoukokinnulasta

                            e46 320i Touring -04
                            e36 328i -97 Sedan Ralliauto

                            Comment

                            • TuKeZii
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 79
                              • Hämeenlinna

                              #15
                              Tekniikan vaihdos, alkuperiltään muistaakseni 316
                              ex:e39 540ia m-sport -01, e34 525i turbo,e30 M50 touring, e30 324td, e46 330xda m-sport....

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎