eli mitä pitää tehdä kun kone e36 versiosta, ja tiputettais e30:pin keulille? onko öljypohjat samat, eli meneekö toi m40 öljypohja tohon m43:seen? entä öljynotto/pumppu? valaistusta asiaa tarvitaan tietäjät!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m40:Sen tilalle m43 e30:seen?
Collapse
X
-
E30 M40:n öljypohja menee nakkaamalla M43:een. Samoin E30:n koneenkorvat, jotta sen saa yleensä sinne keulalle. Ainut ongelma tulee sytkäpuolen kanssa. M40:ssä on yksi puola ja virranjakaja kannen päässä, kun taas M43:ssa on suorasytkä ja puola joka pytylle.
Joskus suunnittelin jopa laittavani E30 M40:n imusarjalla M43:n yhden 316i:n keulalle. M40:n imusarja nimittäin menee myös nakkaamalla M43:n kylkeen. Ennenkuin ehdi kunnolla edes aloittamaan moista siitosta, auto ostettiin pois ja myöhemmin meni vielä se M43:kin kaupaksi. Senverran tuli kuitenkin suunniteltua ja pähkäilytä, että ei pitäisi olla pahakaan homma, kun vaan ratkaisee tuon sytkäpuolen ongelman. 1,8 M43 nostettuna E30:n keulalle, voisi olla mitä mainioin käyttöauto. Moottorina M43 on pomminvarma. Yksi parhaimmista moottoreista mitä BMW on valmistanut..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
-
-
siis selvitellään nyt tää sytkä puoli sillai et mulla on kaikki ton m43:sen sähköt pokseinee ja puolineen. eli taas vaan se mustan kiekon väri johdot ainoa yhdistäminen? eli korin ja koneen johtojen yhdyskohta, se musta kiekko.
ja nakkaan siis m40 mosasta kamat siirtoon tuohon m43:seen(koneenkorvat, öljypohja), istutan, kolvaan ja sudin? entä kuinka toi öljynotto öljypohjassa? saako siirrettyä helepolla? kiitos jo alkuun vastannaille, helepotti kovasti, mut pitää varmennella tää asia niin et jos onnais tehdä tää tekniikan vaihto hiukan niinku lennossa, yhdessä illassa.
Comment
-
-
siis hommahan on sillai et e36:sen m43:sen öljypohja on siellä "takana". ja e30 vaatisi sitä sinne eteen. joten kun öljypohjat menee päittäin, niin meneekö tuo öljysihti tai siis se putkilo mikä öljyä ottaa niin m40-m43 plug and play menetelmällä? tänään olis tarkootus ottaa molemmat myllyt ylös ja vaihtaa tarvittavat osat, ja ottaa savut.
Comment
-
-
Jos ei muu auta niin e34 518i mallia on saanut m43 koneelle, eli jos se öljypohja putkineen ei käy suoraan e30 m40 koneisesta niin nuo e34 öljypohjan osat ratkaisevat sen.
Sähköt kannattaa varmasti ottaa m43 koneesta kokonaisena, sitä on valmistettu myös ilman EWS järjestelmää, joka helpottaa jonkun verran vaihtoa.
Mielestäni olisi kovin huono vaihtoehto alkaa suunnitella jakajaa m43 koneen kylkeen.
Miksi muuten T3 olisit laittanut sen m40 imusarjan?Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostJos ei muu auta niin e34 518i mallia on saanut m43 koneelle, eli jos se öljypohja putkineen ei käy suoraan e30 m40 koneisesta niin nuo e34 öljypohjan osat ratkaisevat sen.
Sähköt kannattaa varmasti ottaa m43 koneesta kokonaisena, sitä on valmistettu myös ilman EWS järjestelmää, joka helpottaa jonkun verran vaihtoa.
Mielestäni olisi kovin huono vaihtoehto alkaa suunnitella jakajaa m43 koneen kylkeen.
Miksi muuten T3 olisit laittanut sen m40 imusarjan?W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View PostOletko varma tuosta EWS:stä? -95 m43 oli ainakin jo varustettu ko. estolla.
Pihassani seisoo 12/1993 valmistettu 316i m43 koneinen auto jossa on neljä avainta joissa yhdessäkään ei ole sirua, 3 alkuperäistä joista huoltoavain on pelkkää metallia ja yksi minun toimestani suutarilla jyrsitty rauta-avain. Kahdessa jälkimmäisessä ei voi olla millään maailman opilla EWS järjestelmän vaatimaa sirua.
EDIT: ja auto siis käynnistyy kaikilla noilla avaimillaOlli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostTäysin 100% varma.
Pihassani seisoo 12/1993 valmistettu 316i m43 koneinen auto jossa on neljä avainta joissa yhdessäkään ei ole sirua, 3 alkuperäistä joista huoltoavain on pelkkää metallia ja yksi minun toimestani suutarilla jyrsitty rauta-avain. Kahdessa jälkimmäisessä ei voi olla millään maailman opilla EWS järjestelmän vaatimaa sirua.
EDIT: ja auto siis käynnistyy kaikilla noilla avaimillaW124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View PostOk, hyvä tietää! Missäköhän se raja menee tuon EWS:n kanssa?
Eli 318i 3/1993 - 12/1993 ja 316i 5/1993 - 12/1993 olisi mahdollista saada m43 kone ilman EWS systeemiä.
Mutta ei nyt ole mitenkään vedenpitävät tiedot ole.Olli.
Comment
-
Comment