Announcement

Collapse
No announcement yet.

m40:Sen tilalle m43 e30:seen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tourin
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 33
    • original

    m40:Sen tilalle m43 e30:seen?

    eli mitä pitää tehdä kun kone e36 versiosta, ja tiputettais e30:pin keulille? onko öljypohjat samat, eli meneekö toi m40 öljypohja tohon m43:seen? entä öljynotto/pumppu? valaistusta asiaa tarvitaan tietäjät!
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    E30 M40:n öljypohja menee nakkaamalla M43:een. Samoin E30:n koneenkorvat, jotta sen saa yleensä sinne keulalle. Ainut ongelma tulee sytkäpuolen kanssa. M40:ssä on yksi puola ja virranjakaja kannen päässä, kun taas M43:ssa on suorasytkä ja puola joka pytylle.

    Joskus suunnittelin jopa laittavani E30 M40:n imusarjalla M43:n yhden 316i:n keulalle. M40:n imusarja nimittäin menee myös nakkaamalla M43:n kylkeen. Ennenkuin ehdi kunnolla edes aloittamaan moista siitosta, auto ostettiin pois ja myöhemmin meni vielä se M43:kin kaupaksi. Senverran tuli kuitenkin suunniteltua ja pähkäilytä, että ei pitäisi olla pahakaan homma, kun vaan ratkaisee tuon sytkäpuolen ongelman. 1,8 M43 nostettuna E30:n keulalle, voisi olla mitä mainioin käyttöauto. Moottorina M43 on pomminvarma. Yksi parhaimmista moottoreista mitä BMW on valmistanut.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      #3
      Originally posted by T3 View Post
      kun vaan ratkaisee tuon sytkäpuolen ongelman.
      <-

      En edes miettisi mitään motronic-ristisiitoksia ko. moottorinvaihdossa...
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • Tourin
        Bimmer Rookie
        • May 2011
        • 33
        • original

        #4
        siis selvitellään nyt tää sytkä puoli sillai et mulla on kaikki ton m43:sen sähköt pokseinee ja puolineen. eli taas vaan se mustan kiekon väri johdot ainoa yhdistäminen? eli korin ja koneen johtojen yhdyskohta, se musta kiekko.

        ja nakkaan siis m40 mosasta kamat siirtoon tuohon m43:seen(koneenkorvat, öljypohja), istutan, kolvaan ja sudin? entä kuinka toi öljynotto öljypohjassa? saako siirrettyä helepolla? kiitos jo alkuun vastannaille, helepotti kovasti, mut pitää varmennella tää asia niin et jos onnais tehdä tää tekniikan vaihto hiukan niinku lennossa, yhdessä illassa.

        Comment

        • Tourin
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 33
          • original

          #5
          oisko jollain helpotuksia tän öljynoton suhteen viikonlopun rojektiin?

          Comment

          • ka00z
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1805
            • Varsinais-Suomi

            #6
            Originally posted by Tourin View Post
            oisko jollain helpotuksia tän öljynoton suhteen viikonlopun rojektiin?
            Muodostuuko tämä ongelmaksi jos otat m43-padan kaikkineen apulaitteineen?
            W124 voll, markalla pidemmälle

            Comment

            • Tourin
              Bimmer Rookie
              • May 2011
              • 33
              • original

              #7
              siis hommahan on sillai et e36:sen m43:sen öljypohja on siellä "takana". ja e30 vaatisi sitä sinne eteen. joten kun öljypohjat menee päittäin, niin meneekö tuo öljysihti tai siis se putkilo mikä öljyä ottaa niin m40-m43 plug and play menetelmällä? tänään olis tarkootus ottaa molemmat myllyt ylös ja vaihtaa tarvittavat osat, ja ottaa savut.

              Comment

              • ka00z
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 1805
                • Varsinais-Suomi

                #8
                Aa, nyt ymmärtää. Laita tänne sitten infoa kun sait pelittämään, tämähän on about parasta mitä käyttökolmekympille voi tehdä.
                W124 voll, markalla pidemmälle

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #9
                  Jos ei muu auta niin e34 518i mallia on saanut m43 koneelle, eli jos se öljypohja putkineen ei käy suoraan e30 m40 koneisesta niin nuo e34 öljypohjan osat ratkaisevat sen.

                  Sähköt kannattaa varmasti ottaa m43 koneesta kokonaisena, sitä on valmistettu myös ilman EWS järjestelmää, joka helpottaa jonkun verran vaihtoa.

                  Mielestäni olisi kovin huono vaihtoehto alkaa suunnitella jakajaa m43 koneen kylkeen.

                  Miksi muuten T3 olisit laittanut sen m40 imusarjan?
                  Olli.

                  Comment

                  • ka00z
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1805
                    • Varsinais-Suomi

                    #10
                    Originally posted by Rocla View Post
                    Jos ei muu auta niin e34 518i mallia on saanut m43 koneelle, eli jos se öljypohja putkineen ei käy suoraan e30 m40 koneisesta niin nuo e34 öljypohjan osat ratkaisevat sen.

                    Sähköt kannattaa varmasti ottaa m43 koneesta kokonaisena, sitä on valmistettu myös ilman EWS järjestelmää, joka helpottaa jonkun verran vaihtoa.

                    Mielestäni olisi kovin huono vaihtoehto alkaa suunnitella jakajaa m43 koneen kylkeen.

                    Miksi muuten T3 olisit laittanut sen m40 imusarjan?
                    Oletko varma tuosta EWS:stä? -95 m43 oli ainakin jo varustettu ko. estolla.
                    W124 voll, markalla pidemmälle

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by ka00z View Post
                      Oletko varma tuosta EWS:stä? -95 m43 oli ainakin jo varustettu ko. estolla.
                      Täysin 100% varma.

                      Pihassani seisoo 12/1993 valmistettu 316i m43 koneinen auto jossa on neljä avainta joissa yhdessäkään ei ole sirua, 3 alkuperäistä joista huoltoavain on pelkkää metallia ja yksi minun toimestani suutarilla jyrsitty rauta-avain. Kahdessa jälkimmäisessä ei voi olla millään maailman opilla EWS järjestelmän vaatimaa sirua.

                      EDIT: ja auto siis käynnistyy kaikilla noilla avaimilla
                      Olli.

                      Comment

                      • ka00z
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1805
                        • Varsinais-Suomi

                        #12
                        Originally posted by Rocla View Post
                        Täysin 100% varma.

                        Pihassani seisoo 12/1993 valmistettu 316i m43 koneinen auto jossa on neljä avainta joissa yhdessäkään ei ole sirua, 3 alkuperäistä joista huoltoavain on pelkkää metallia ja yksi minun toimestani suutarilla jyrsitty rauta-avain. Kahdessa jälkimmäisessä ei voi olla millään maailman opilla EWS järjestelmän vaatimaa sirua.

                        EDIT: ja auto siis käynnistyy kaikilla noilla avaimilla
                        Ok, hyvä tietää! Missäköhän se raja menee tuon EWS:n kanssa?
                        W124 voll, markalla pidemmälle

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          #13
                          Originally posted by ka00z View Post
                          Ok, hyvä tietää! Missäköhän se raja menee tuon EWS:n kanssa?
                          Google antoi yhdeksi vastaukseksi näköjään 1/1994.

                          Eli 318i 3/1993 - 12/1993 ja 316i 5/1993 - 12/1993 olisi mahdollista saada m43 kone ilman EWS systeemiä.

                          Mutta ei nyt ole mitenkään vedenpitävät tiedot ole.
                          Olli.

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            #14
                            Jahas, tuosta voi opiskella lisää:



                            Näkyy vanhemmissa olevan sellainen hieno ominaisuus että jos lukitsee avaimella ovet niin ne pitää avata avaimella tai auto ei käynnisty.
                            Olli.

                            Comment

                            • Micce///M
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2008
                              • 3552
                              • Hämeenlinna

                              #15
                              Mulla oli muistaakseni 1994 puolivälissä valmistettu m43 316i, ilman EWS.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎