Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57N käy kylmänä viidellä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jumuli
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2010
    • 496
    • Seinäjoki

    M57N käy kylmänä viidellä.

    Ongelmana on siis M57N koneisen e46 330d:n käynti kylmänä, puoli lämpimänä alle 1000 kierroksilla. Lämpimällä koneella oireita ei ole.

    Vikakoodeja ei ole. Suuttimien johdot, liittimet tsekattu ja rail paine anturin johto ja liitin tsekkailtu läpi. Inpalla suuttimien korjausarvoja katseltu kylmänä ja lämpöisenä. 4 pytyn korjausarvo kävi kerran +2,50 muuten pysynyt 1 paikkeilla. Viime aikaisia huoltoja ja toimenpiteitä mitä autolle tehty on ainoastaan: Öljyjen, suodattimen vaihto ja softaus ( voiko se vaikuttaa asiaan? softaajan mukaan ei)

    Vian ollessa "päällä" jokaisen suuttimen korjausarvo seilaa epämääräisesti.
    (löytyy huono video niskakipuja aiheuttava ja mallia iphone ) Videolla siis vika päällä! http://jumuli.kuvat.fi/kuvat/BMW+E46...I/IMG_0533.MOV

    Pariin diesel huoltoon jo soittelin. Yhdessä paikassa epäilivät suuttimen kärjen jumittavan. Seuraavassa paikassa ehdottivat ohivuoto mittausta. Seuraava paikka taas sanoi, että se ei hyödytä mitään vaan kaikki suuttimet irti ja testi penkkiin. Hinnat tuntuivat todella huokeilta joka paikassa.

    Nyt lisäsin tankkiin red linen diesel treatmenttiä tuskinpa enää tässä vaiheessa auttaa mitään, mutta eipä siinä korkealta putoa ja tuskin ainakaan haittaa tekee.

    Eli kokemusta tälläisestä? Pystyykö suuttimen kärjen vaihtamaan itse jos kokeilisi kepillä jäätä ja yrittäisi päästä halvalla? vai viedäkkö diesel huoltoon ja maksaa itsensä kipeäksi?
    Last edited by jumuli; 19-09-2012, 17:40. Reason: Lisäystä
    Nyt
    Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
    Ex
    F25 30d M-sport GNA-500
    E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
    F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
    E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
    F25 20d M-Sport UZV-655
    Audi B8 S4 ILM-448
    F31 330d M-Sport VYZ-717
    E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
    E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
    F30 320d M-Sport VXU-494
    E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
    E91 335i M-Sport N54 CJT-858
    E91 335d M-Sport NJN-958
    E91 330d M-Sport GJB-752
    E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
    E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Miltäs railpaine näyttää kun käynti seilaa? Ota se F8 kautta yksinään ruudulle niin päivittää nopeammin.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • jumuli
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2010
      • 496
      • Seinäjoki

      #3
      Olen aika kokematon inpan käyttäjä. Mikä valikko kertoo rail paine anturin arvon? :think

      Yksi kohta valikoista löytyi, jossa oli joka pytylle oma arvo, mutta yksikään arvo ei näyttänyt mitään :think Tämä aiheutti ihmetystä, mutta en kuollaksenikaan muista mitä siinä luki.

      Huomenna uudestaan läppärin kanssa autoon istumaan ja tutkimaan. Kovalevy täyteen print screenejä.
      Nyt
      Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
      Ex
      F25 30d M-sport GNA-500
      E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
      F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
      E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
      F25 20d M-Sport UZV-655
      Audi B8 S4 ILM-448
      F31 330d M-Sport VYZ-717
      E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
      E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
      F30 320d M-Sport VXU-494
      E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
      E91 335i M-Sport N54 CJT-858
      E91 335d M-Sport NJN-958
      E91 330d M-Sport GJB-752
      E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
      E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

      Comment

      • jumuli
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2010
        • 496
        • Seinäjoki

        #4
        Tietääkö kukaan mistä Inpasta löytyy valikko mistä rail paineen näkee?
        Nyt
        Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
        Ex
        F25 30d M-sport GNA-500
        E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
        F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
        E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
        F25 20d M-Sport UZV-655
        Audi B8 S4 ILM-448
        F31 330d M-Sport VYZ-717
        E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
        E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
        F30 320d M-Sport VXU-494
        E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
        E91 335i M-Sport N54 CJT-858
        E91 335d M-Sport NJN-958
        E91 330d M-Sport GJB-752
        E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
        E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Voi olla ettei sun skriptiversioissa ole rail-painetta näkyvillä :think
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • jumuli
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2010
            • 496
            • Seinäjoki

            #6
            Kyllähän se sieltä löytyi, viime kerralla ilmeisesti hieman laput silmillä tutkittu asiaa 300 paikkeilla oli tyhjäkäynnillä ja hienosti seurasi pyydettyä arvoa.

            Kyllä tää homma taisi olla sittenki perinteinen suutinvika Nimittäin nelospytyn korjausarvo oli nyt lähes kokoajan 2,0 muut lähellä 0. Outoa sinänsä, että rupeaa jo tässä vaiheessa käymään viidellä, vaikka inpassa punainen alue on vasta 3.0 jälkeen Ihmetystä aiheutti myös se, että kun vaihteli valikosta toiseen palatessa "suutinten korjausarvo" valikkoon nelospytyn korjausarvo oli esim 2,2 oltuani valikossa 5sek tippui esim 1,6 kokeilin monta kertaa, että todellako se arvo muuttuu kun menen valikosta toiseen ja niin siinä kävi???????????

            Kuinka vaarallista ajaminen nyt on? 100km päästä männässä reikä?

            Voiko suuttimen kärjen vaihtaa itse? vai onko suuttimissa jotain muita hajoavia osia eli vaihtaa koko suutin kerralla? Pitääkö suorittaa jotain ohjelmointia suuttimen vaihdon jälkeen? Mistä uuden suuttimen löytäisi halvimmalla?

            Ei oo tarvinnu ennemmin suutinten kanssa tapella niin kaikki vähän outoa ja vierasta
            Nyt
            Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
            Ex
            F25 30d M-sport GNA-500
            E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
            F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
            E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
            F25 20d M-Sport UZV-655
            Audi B8 S4 ILM-448
            F31 330d M-Sport VYZ-717
            E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
            E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
            F30 320d M-Sport VXU-494
            E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
            E91 335i M-Sport N54 CJT-858
            E91 335d M-Sport NJN-958
            E91 330d M-Sport GJB-752
            E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
            E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

            Comment

            • TsKo
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 127
              • Loppi

              #7
              Kuulostaa hyvinkin samanlaiselta ku mun 530d. Välillä vika pysyy poissa parikin päivää ja tulee takaisin juuri usein kylmällä koneella. suutin vika taitaa olla kyseessä kun on jo vaihdettu suuttimien johtosarja, tarkastettu railpaineanturin johdot, koitettu imm johto irti. Täytyy taas tutkia inpalla lisää kunhan joutaa, mutta muistaakseni mullakaan ei ainakaan korjausarvot ole mitenkään hälyttävän korkeat. Vikakoodejakaan ei enää johtosarjan vaihdon jälkeen ole tullut.
              e70 X5 40d -11
              ex e39 530D touring -00
              ex e39 TDSa touring -99

              Comment

              • WarHead
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 774

                #8
                Originally posted by jumuli View Post
                Kuinka vaarallista ajaminen nyt on?
                Suutinkauppaan siitä, mars mars.
                Muistaakseni yhden suuttimen vaihtoa ei edes tarvi koodata järjestelmään. Tietäjän sitten jatkaa tästä arvauksesta eteenpäin.
                Ensiavuksi käyt hakemassa tuhkaamatonta 2T öljyä, lämäsen litran/kaksi tankkiin ja pöllö-öljyä perään ja kovaa ajua. Itella auttoi aikoinaan karkeisiin talviaamuihin.
                Öljyhän ei korjaa suutinta, mutta kyse onkin ensiavusta.
                E91 335iAT -08

                -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎