Hello,
Tuli sitten hommattua tollainen e39 523 vm.96 talvikottero varustettuna laattikko ongelmalla, kaupat tein vain ja ainoastaan siksi koska halvalla sai ja auto mutten todella hyvässä kunnossa
...tai no ainakin ostohinta oli halpa mutta saas nähdä mikä tulee olemaan lopullinen hinta tämän laatikon selvittelyn jälkeen..:think
Siispä asiaan.. oireet ovat siis sellaiset että laatikko luistaa niin maan perkeleesti!
Liikkeellelähtö täytyy tehdä todella varovaisesti jotta ottaa vaihteen päälle (muutten jurnuttaa ja ei tiedä pitääkö vai ei) mm. parkkihallin luiskasta nousu ei onnistu kun vain vauhdin kera ja silloinkin erittäin nihkeästi.
Sama homma liikennevalohin pysähdyttäessä, turha kuvitellakkaan pääsevänsä liikkeelle ellei kaasua paina todella varovasti.
Moottoritiellä ajettaessa laatikko kuitenkin tuntuisi toimivan ihon ok, vaihteet vaihtuu ja see reilumminkin painaa kaasua niin pudottaa saman tien pienempää ja pitää... mutta kickdownia on turha kuvitellakkaan, luistaa samoin tein.
Itse veikkaan syvästi että voin suosiolla etsiä uutta lootaa, vai olisiko vielä mahdollisuuksia selvitä öljyn+suodattimen vaihdolla?
Tiedän että aiheesta löytyy thrediä selaamalla vaikka kuin paljon tietoa mutta jo 3 päivää selanneena en ole tietoa löytänyt siis seuraaviin polttaviin kysymyksiin koskiken laatikon vaihtoa,
1) Luulatavasti minulla on tuo zf5hp18 loota? mutta mikä niistä..?
kun niitäkin tuntuu olevan "steppinä" ja "ei steppinä", eli mistä nämä eroittaa?
2) käykö tohon kotteroon tilalle mikä tahansa zf5hp18 aski(esim. e39 528, e34 525, e39 520, e36 325,320,328 jne..)?
3) jos/kun rupean tuohon laatikonvaihto operaatioon niin pitääkö ottaa jtn erityistä huomioon?
4) täytyykö uusi aski jollain tavalla "ohjelmoida" autoon?
Tarkoitus oli vielä ensiviikolla käydä tossa vantaalla Powermaticilla pyörähtämässä kyselemässä mielipiteitä laatikosta ja hinta arvioita kunnostamisesta.. mutta mukava olisi saada jo täältäkin näiden tomaattien kanssa taistelleiden/ammattilaisten ohjeita ja neuvoja asian suhteen?
Joten auttakaapa nyt miestä.. tai no tässä tapauksessa bemaria pääsemään mäkiäkin ylös
Tuli sitten hommattua tollainen e39 523 vm.96 talvikottero varustettuna laattikko ongelmalla, kaupat tein vain ja ainoastaan siksi koska halvalla sai ja auto mutten todella hyvässä kunnossa
...tai no ainakin ostohinta oli halpa mutta saas nähdä mikä tulee olemaan lopullinen hinta tämän laatikon selvittelyn jälkeen..:think
Siispä asiaan.. oireet ovat siis sellaiset että laatikko luistaa niin maan perkeleesti!
Liikkeellelähtö täytyy tehdä todella varovaisesti jotta ottaa vaihteen päälle (muutten jurnuttaa ja ei tiedä pitääkö vai ei) mm. parkkihallin luiskasta nousu ei onnistu kun vain vauhdin kera ja silloinkin erittäin nihkeästi.
Sama homma liikennevalohin pysähdyttäessä, turha kuvitellakkaan pääsevänsä liikkeelle ellei kaasua paina todella varovasti.
Moottoritiellä ajettaessa laatikko kuitenkin tuntuisi toimivan ihon ok, vaihteet vaihtuu ja see reilumminkin painaa kaasua niin pudottaa saman tien pienempää ja pitää... mutta kickdownia on turha kuvitellakkaan, luistaa samoin tein.
Itse veikkaan syvästi että voin suosiolla etsiä uutta lootaa, vai olisiko vielä mahdollisuuksia selvitä öljyn+suodattimen vaihdolla?
Tiedän että aiheesta löytyy thrediä selaamalla vaikka kuin paljon tietoa mutta jo 3 päivää selanneena en ole tietoa löytänyt siis seuraaviin polttaviin kysymyksiin koskiken laatikon vaihtoa,
1) Luulatavasti minulla on tuo zf5hp18 loota? mutta mikä niistä..?
kun niitäkin tuntuu olevan "steppinä" ja "ei steppinä", eli mistä nämä eroittaa?
2) käykö tohon kotteroon tilalle mikä tahansa zf5hp18 aski(esim. e39 528, e34 525, e39 520, e36 325,320,328 jne..)?
3) jos/kun rupean tuohon laatikonvaihto operaatioon niin pitääkö ottaa jtn erityistä huomioon?
4) täytyykö uusi aski jollain tavalla "ohjelmoida" autoon?
Tarkoitus oli vielä ensiviikolla käydä tossa vantaalla Powermaticilla pyörähtämässä kyselemässä mielipiteitä laatikosta ja hinta arvioita kunnostamisesta.. mutta mukava olisi saada jo täältäkin näiden tomaattien kanssa taistelleiden/ammattilaisten ohjeita ja neuvoja asian suhteen?
Joten auttakaapa nyt miestä.. tai no tässä tapauksessa bemaria pääsemään mäkiäkin ylös
Comment