Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523 vm.96 automaattilaatikko vaihtoon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pamppu16
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 75
    • Kontiolahti

    E39 523 vm.96 automaattilaatikko vaihtoon?

    Hello,

    Tuli sitten hommattua tollainen e39 523 vm.96 talvikottero varustettuna laattikko ongelmalla, kaupat tein vain ja ainoastaan siksi koska halvalla sai ja auto mutten todella hyvässä kunnossa

    ...tai no ainakin ostohinta oli halpa mutta saas nähdä mikä tulee olemaan lopullinen hinta tämän laatikon selvittelyn jälkeen..:think

    Siispä asiaan.. oireet ovat siis sellaiset että laatikko luistaa niin maan perkeleesti!
    Liikkeellelähtö täytyy tehdä todella varovaisesti jotta ottaa vaihteen päälle (muutten jurnuttaa ja ei tiedä pitääkö vai ei) mm. parkkihallin luiskasta nousu ei onnistu kun vain vauhdin kera ja silloinkin erittäin nihkeästi.
    Sama homma liikennevalohin pysähdyttäessä, turha kuvitellakkaan pääsevänsä liikkeelle ellei kaasua paina todella varovasti.

    Moottoritiellä ajettaessa laatikko kuitenkin tuntuisi toimivan ihon ok, vaihteet vaihtuu ja see reilumminkin painaa kaasua niin pudottaa saman tien pienempää ja pitää... mutta kickdownia on turha kuvitellakkaan, luistaa samoin tein.

    Itse veikkaan syvästi että voin suosiolla etsiä uutta lootaa, vai olisiko vielä mahdollisuuksia selvitä öljyn+suodattimen vaihdolla?

    Tiedän että aiheesta löytyy thrediä selaamalla vaikka kuin paljon tietoa mutta jo 3 päivää selanneena en ole tietoa löytänyt siis seuraaviin polttaviin kysymyksiin koskiken laatikon vaihtoa,

    1) Luulatavasti minulla on tuo zf5hp18 loota? mutta mikä niistä..?
    kun niitäkin tuntuu olevan "steppinä" ja "ei steppinä", eli mistä nämä eroittaa?

    2) käykö tohon kotteroon tilalle mikä tahansa zf5hp18 aski(esim. e39 528, e34 525, e39 520, e36 325,320,328 jne..)?

    3) jos/kun rupean tuohon laatikonvaihto operaatioon niin pitääkö ottaa jtn erityistä huomioon?

    4) täytyykö uusi aski jollain tavalla "ohjelmoida" autoon?

    Tarkoitus oli vielä ensiviikolla käydä tossa vantaalla Powermaticilla pyörähtämässä kyselemässä mielipiteitä laatikosta ja hinta arvioita kunnostamisesta.. mutta mukava olisi saada jo täältäkin näiden tomaattien kanssa taistelleiden/ammattilaisten ohjeita ja neuvoja asian suhteen?

    Joten auttakaapa nyt miestä.. tai no tässä tapauksessa bemaria pääsemään mäkiäkin ylös
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Originally posted by pamppu16 View Post
    vai olisiko vielä mahdollisuuksia selvitä öljyn+suodattimen vaihdolla?



    1) Luulatavasti minulla on tuo zf5hp18 loota? mutta mikä niistä..?
    kun niitäkin tuntuu olevan "steppinä" ja "ei steppinä", eli mistä nämä eroittaa?

    2) käykö tohon kotteroon tilalle mikä tahansa zf5hp18 aski(esim. e39 528, e34 525, e39 520, e36 325,320,328 jne..)?

    3) jos/kun rupean tuohon laatikonvaihto operaatioon niin pitääkö ottaa jtn erityistä huomioon?

    4) täytyykö uusi aski jollain tavalla "ohjelmoida" autoon?

    Tarkoitus oli vielä ensiviikolla käydä tossa vantaalla Powermaticilla pyörähtämässä kyselemässä mielipiteitä laatikosta ja hinta arvioita kunnostamisesta.. mutta mukava olisi saada jo täältäkin näiden tomaattien kanssa taistelleiden/ammattilaisten ohjeita ja neuvoja asian suhteen?

    Joten auttakaapa nyt miestä.. tai no tässä tapauksessa bemaria pääsemään mäkiäkin ylös
    Tarkista öljynmäärä, mutta eipä taida lisäyskään enää auttaa.

    1 Laatikon kyljessä tyyppikilpi. Steppi laatikossa on vaihdekepissä steppipuoli (manuaali), normaalissa ei.

    2 Ei.

    3 Eipä juuri.

    4 Ei.

    Turha siellä powermaticilla on pyörähtää. Ebaystä toinen laatikko tilalle ja kovaa ajoa.

    Comment

    • pamppu16
      Bimmer Rookie
      • Jul 2008
      • 75
      • Kontiolahti

      #3


      Itselläni on juuri tuollainen keppi autossa, joten ei nähtävästi ole steptronic?

      ja onko tosiaan näin että tässäkään tapauksessa ei esim. e39 520i laatikko(ei steppi) tuohon omaani käy?
      Meinaan mitä itse olen käsittänyt niin suurin osa näistä e39 on stepillä ja siksi voi ollakkin haastavaa löytää juuri samanlainen lodju tilalle..

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4
        Originally posted by pamppu16 View Post
        http://www.google.fi/imgres?q=automa...w=1366&bih=667

        Itselläni on juuri tuollainen keppi autossa, joten ei nähtävästi ole steptronic?

        ja onko tosiaan näin että tässäkään tapauksessa ei esim. e39 520i laatikko(ei steppi) tuohon omaani käy?
        Meinaan mitä itse olen käsittänyt niin suurin osa näistä e39 on stepillä ja siksi voi ollakkin haastavaa löytää juuri samanlainen lodju tilalle..
        Jep, ei-steppi. 520ia e39 laatikko todennäköisesti käy, tyyppikilven tiedoista vertaamalla selviää.

        Comment

        • pamppu16
          Bimmer Rookie
          • Jul 2008
          • 75
          • Kontiolahti

          #5
          Pitääkö tuon tyyppikilven täsmätä täysin?! Vaikka varaosanumeroa olisi muutettu mutta täysin sama osa silti, eikös näitäkin tapauksia ole...

          Siinä tyyppikilvessähän on myös 3 numerosarjaa mallimerkinnän lisäksi, eli mitä mahtaa tarkoittaa mikäkin numerosarja?
          Ylin: 0383039
          Kesk: 1056 000 090
          5 HP-18
          Bmw nr. 1 422 129

          Sen nyt tiedustelujen jälkeen olen varmaksi tiedoksi saanut että Steppiloota ei heittämällä tohon käy vaan vaatisi vissiin jonkunlaista boksin vaihtoa yms operaatiota..

          Comment

          • pamppu16
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 75
            • Kontiolahti

            #6
            Onko kenelläkään varmaa tietoa että millä tavalla eroaa normi vanhan liiton zf5hp18 ja samainen steppimalli?
            Onko eroavuus ohjausboksissa vai onko itse laatikon sisällä erilaista mekanismia verrattavissa toiseen?

            Koska tästä on nyt löytynyt netin ihmeellisestä maailmasta ja täältäkin foorumilta tietoa että ero olisi boksissa ja näin ollen käy kaikki laatikot toistensa paikalle kuhan vain boksinkin vaihtaa.. ja sit on taas osa sitä mieltä ettei missään nimessä käy ja varaosanumeroiden täytyy täsmätä prikulleen..

            kuitenkin kun tuota zf5hp18 löytyy 6cyl koneisista e34,36,38,39 jne..

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by pamppu16 View Post
              Onko kenelläkään varmaa tietoa että millä tavalla eroaa normi vanhan liiton zf5hp18 ja samainen steppimalli?
              Onko eroavuus ohjausboksissa vai onko itse laatikon sisällä erilaista mekanismia verrattavissa toiseen?

              Koska tästä on nyt löytynyt netin ihmeellisestä maailmasta ja täältäkin foorumilta tietoa että ero olisi boksissa ja näin ollen käy kaikki laatikot toistensa paikalle kuhan vain boksinkin vaihtaa.. ja sit on taas osa sitä mieltä ettei missään nimessä käy ja varaosanumeroiden täytyy täsmätä prikulleen..

              kuitenkin kun tuota zf5hp18 löytyy 6cyl koneisista e34,36,38,39 jne..

              Kuitenkin käsittääkseni mm.moottorinohjauksessa eroja eri laatikkojen välillä.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎