Announcement

Collapse
No announcement yet.

316 -87 tekniikan vaihto/vanhan koneen piristys (M10)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Korpisoturi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 473
    • Kristiinankaupunki

    316 -87 tekniikan vaihto/vanhan koneen piristys (M10)

    Moi.

    En näistä konepuolen asioista niin paljon tiedä. Kun haluaisin pellin alle hiukan lisää voimaa, tavoitteena jotain 150hp..? Saako nykyisestä sen verran irti, että luotettavuus silti säilyy. Vai pitäisikö suosiolla laitattaa sinne joku m20 tai vastaava? Ja sitten näistä lakipykälistä ja prosenteista. Jos esim. laitattaisin omaan autoon ruiskun, avarettais kantta, peltisarja. Pitääkö alustalle tehdä muutoksia..? Jarruille.? Kuinka sitten katsastuksen kanssa.?
    Valaiskaa mua, ja antakaa hiukan asiantuntevia vinkkejä miten menettelisin... :juo
  • Guest's Avatar

    #2
    Re: 316 -87 tekniikan vaihto/vanhan koneen piristys (M10)

    Originally posted by Korpisoturi
    Moi.

    En näistä konepuolen asioista niin paljon tiedä. Kun haluaisin pellin alle hiukan lisää voimaa, tavoitteena jotain 150hp..? Saako nykyisestä sen verran irti, että luotettavuus silti säilyy. Vai pitäisikö suosiolla laitattaa sinne joku m20 tai vastaava? Ja sitten näistä lakipykälistä ja prosenteista. Jos esim. laitattaisin omaan autoon ruiskun, avarettais kantta, peltisarja. Pitääkö alustalle tehdä muutoksia..? Jarruille.? Kuinka sitten katsastuksen kanssa.?
    Valaiskaa mua, ja antakaa hiukan asiantuntevia vinkkejä miten menettelisin... :juo
    Tuohon tehotavoitteeseen helpoin ja paras kun laitat M20B23 tai M20B25 tekniikan kokonaisuudessaan tai vaihdat auton sellaiseksi. Tuosta 1.8 kaasarista on turha toivoa tuollaisia tehoja kohtuu hintaan.

    Asiasta löydät kohtuullisen paljon eriäviä mielipiteitä hakemalla moottorin vaihdosta tai tekniikan vaihdosta tuolta ylhäältä löytyvän haku painikkeen takaa.

    Henski

    Comment

    • bmw harrastelija
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 757
      • -

      #3
      Tuohon on suht "edukkaat" palikat ja aika varma kone, löytyy kyllä paljon artikkeleita tuosta vehkeestä....Kyllä se 150hv irtoa perinteisillä autotallivirityksillä...
      thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
      Alex von Falkenhausen

      Comment

      • Korpisoturi
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 473
        • Kristiinankaupunki

        #4
        Kiinnostaisi alkaa rakentaan itse omaa mottia jos jostain sais tuon m20:n lohkon ja alakerran edullisesti. Voisi täältä lankulta ettiä jos löytäsin jotain... :shock:
        Kokemusta ei tosin ole kuin kadetin tappikoneen kasaamisesta, hyvin se silti pelittää.. :wink: Mutta tarjotkaa mulle tuosta m20:n tekniikasta. Vinkkejä otetaan vastaan..!

        Comment

        • Guest's Avatar

          #5
          Originally posted by bmw harrastelija
          Tuohon on suht "edukkaat" palikat ja aika varma kone, löytyy kyllä paljon artikkeleita tuosta vehkeestä....Kyllä se 150hv irtoa perinteisillä autotallivirityksillä...
          Mutta tuota 150hv et irroita 1.8 kaasari vehkeestä sillä rahalla mitä saat kuutos tekniikan. Pitäisihän sen alustan vastata 323i mallia kuitenkin kun autossa on tuon verta tehoa. Kerralla vastaamaan 325tosta.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Saa siitä 150kaakkia. Ruiskun kansi avarrettuna, uusi nokka ja joku kaksi kurkkuinen mekaanisesti vaiheittain aukeava kaasari. Pelti sarja ja muuta kivaa, aika lähelle noita tehoja pääsee. Toki voi laittaa tuplat, mutta ei se enää kivaa ole...

            Comment

            • Korpisoturi
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 473
              • Kristiinankaupunki

              #7
              Nii, ja noiden palikoiden hinnalla sais jo täydellisen M20b25 tekniikan... :roll:
              Ja siinä koneessa olis jo vakiona hepoja itelle enemmän ku tarpeeksi... :wink:

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4646
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by Korpisoturi
                Ja siinä koneessa olis jo vakiona hepoja itelle enemmän ku tarpeeksi... :wink:
                Niihän sä luulet :wink: :lol:

                Kannattaa samantien vaihtaa se 2,5l vehjes sinne pellin alle..
                - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • ropo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 648

                  #9
                  Lainaan vähän tätä topikkia.

                  Eli paljoko menee prosentteja jos 316:seen vaihtaa m20b25 tekniikan ja tekee autoon lain vaatimat muutokset? Siis kyse on e30
                  Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                  Comment

                  • bmwm5e28
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 474
                    • suomusjärvi

                    #10
                    "6 §
                    Moottorin muuttaminen

                    1. Muun kuin ahtimella varustetun tai 4 §:ssä mainitun poikkeusluvan nojalla vaihdetun tai muutetun moottorin muuttaminen vaihtamalla kaasutin, asentamalla polttoaineen suihkutuslaitteisto tai muuttamalla sitä, muuttamalla sytytyslaitteistoa, muuttamalla puristussuhdetta, vaihtamalla nokka-akseli, muuttamalla venttiilikoneistoa ja siihen liittyviä kanavia sekä vaihtamalla imusarja ja pakosarja on sallittua ehdolla, ettei 5 §:ssä mainittua auton omamassan ja moottorin nettotehon suhdetta aliteta. Ellei muuta osoiteta, katsotaan kaasuttimen tai kaasuttimien korvaamisen polttoaineen suihkutuslaitteistolla lisäävän moottorin tehoa 10 %.

                    2. Sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoiteta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin.

                    3. Moottorin iskutilavuuden suurentaminen sylinterinhalkaisijaa tai iskunpituutta suurentamalla rinnastetaan moottorin vaihtoon, mikäli iskutilavuus suurenee alkuperäiseen verrattuna yli 10 %. Ellei muuta osoiteta, katsotaan moottorin tehon tällöin suurenevan iskutilavuuksien suhteessa.

                    4. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon."

                    Käsittääkseni voit piristää tota 1.8 konetta (5§ 7kg/kW) ja pahimmassa tapauksessa sulle tulis katsastuksessa 15% moottorin+apulaitteiden vaihtamisesta (kunhan kansi on peräisin jostain 1.8l moottorista).

                    Jos taas haluat muutoskatsastaa 2.5l tekniikan pitää vaihtaa ainakin moottori, jarrut, tolpat ,vakaajat, laatikko ja entäs moottoripalkki perä+veto-akselit?
                    Ja sitte jos/kun pitää kanta-auto katsastaa ni taas tulee kuluja.
                    Gentlemen prefer Blondes

                    Dodge Challenger R/T 1970


                    ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                    315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                    Comment

                    • Bavaria
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2002
                      • 494

                      #11


                      Ylläolevasta linkistä löytyy hyviä tippejä. Jos tykkäät ja osaat värkkäillä niin mikä ettei M10B18:stä piristäis.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎