Announcement

Collapse
No announcement yet.

M51D25 kampiakselin siivapyörän irrroitus

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • niskalaukaus
    Newbiemmer
    • Aug 2009
    • 14
    • Tampere

    M51D25 kampiakselin siivapyörän irrroitus

    Ehtoota!

    Foorumia searchailtu, heikoin tuloksin tällä kertaa.

    Eli m51d25 kampuran siivapyörä tarvis saada irti. On tuo iso pulteri vaan helvetin kireessä. Kuus pienempää pulttia avaamalla sain irti päällimmäisenä pyörän, mutta koko kikkare pitäis poistaa jakokopan tieltä pois.

    Onko kokemuksia kuinka saa irti? Starttikehältä ruuvarillla pidettiin konetta paikallaan ja pitkällä jatkolla väännettiin aukipäin niin kovaa ku jaksaa mutta mitään ei tapahtunut.

    Pyssyllehän tuolla ei oikein tilaa ole, eikä kyllä taloudessa tällähetkellä ole sellaista pyssyäkään jossa potku riittäis.
    E34 525tdsa
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8264
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by niskalaukaus View Post
    Ehtoota!

    Foorumia searchailtu, heikoin tuloksin tällä kertaa.

    Eli m51d25 kampuran siivapyörä tarvis saada irti. On tuo iso pulteri vaan helvetin kireessä. Kuus pienempää pulttia avaamalla sain irti päällimmäisenä pyörän, mutta koko kikkare pitäis poistaa jakokopan tieltä pois.

    Onko kokemuksia kuinka saa irti? Starttikehältä ruuvarillla pidettiin konetta paikallaan ja pitkällä jatkolla väännettiin aukipäin niin kovaa ku jaksaa mutta mitään ei tapahtunut.

    Pyssyllehän tuolla ei oikein tilaa ole, eikä kyllä taloudessa tällähetkellä ole sellaista pyssyäkään jossa potku riittäis.
    juurikin noin se avataan.. en itekkään tiiä mutta heitetään ilmoille semmonen että onko vääränkätinen jenka? :think
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14468
      • Oulu

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      juurikin noin se avataan.. en itekkään tiiä mutta heitetään ilmoille semmonen että onko vääränkätinen jenka? :think
      Ei ole vääränkätinen kierre. Oikeanlainen pitotyökalu auttaa asiaa.

      Tiukkuus on kuitenki aika jäsy... 100nm+60ast+60ast+30ast.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Glas
        Bimmer Rookie
        • Jun 2007
        • 66
        • Lappi Lappland

        #4
        Siinä hyvä ohje: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/21/52 :think

        Comment

        • TFV
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 3080
          • Nurmijärvi

          #5
          Jotain 400 newtonia joku joskus sano momentin tossa olevan. Aika lujaa saa vääntää jos on alle metrinen jatko. Kierteen suuntaa en tiedä. Luulis tosin äkkiä, että vastapalloon.
          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

          Comment

          • Micce///M
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2008
            • 3552
            • Hämeenlinna

            #6
            On se niin perkeleen kovaa kiinni, että joudut käytännössä tekemään kiinnipitoa varten työkalun minkä tukee esimerkiksi maata vasten ja sitten reipas riuhtaisu pitkän jatkon kanssa.

            Kyllähän noita on availtu ja kiinnitelty myös vaihdetta vasten, mutta ei missään nimessä suositeltava tapa.

            Comment

            • niskalaukaus
              Newbiemmer
              • Aug 2009
              • 14
              • Tampere

              #7
              Kiitoksia vastauksista. Kierre on normaali, se on tarkistettu.

              Pitää yrittää lisätä voimaa. Meinas vaan usko loppua ku rupee metrin väännön antautuun ku jatkon kanssa vääntää
              E34 525tdsa

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14468
                • Oulu

                #8
                Niin ei ole todellakaan suositeltavaa pitää kampuran toisesta päästä kiinni kun tuota yrittää aukaista.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Mikkeri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2011
                  • 805
                  • Suomi

                  #9
                  Juu ei...

                  Ota öljypohja pois, loiskelevyt pois ja pitkä hylsy vastapainon ja lohkon väliin.
                  Varmin tapa mun mielestä.

                  Asennuskin on mukavampaa kun se kampura ei poyöri mukana eikä tartte pelätä startin hammaskehän puolesta.
                  TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                  TDS osaa.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16475
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by Mikkeri View Post
                    Ota öljypohja pois, loiskelevyt pois ja pitkä hylsy vastapainon ja lohkon väliin.
                    No ei nyt sentään. Komppaan Micce///M:n neuvoa täysin.

                    Comment

                    • [Snowboarder]
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 2191
                      • Karstula

                      #11
                      sopiva pito työkalu ja isolla jatkolla niin aukeaa nätisti
                      Last edited by [Snowboarder]; 28-07-2013, 21:00.
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                      Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                      Comment

                      • Mikkeri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2011
                        • 805
                        • Suomi

                        #12
                        Originally posted by jr66 View Post
                        No ei nyt sentään. Komppaan Micce///M:n neuvoa täysin.

                        Miksipä sitä öljypohjaa ei kannata ottaa pois? Samalla voi öljypohjasta poistaa mujut ja mössöt.
                        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                        TDS osaa.

                        Comment

                        • [Snowboarder]
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 2191
                          • Karstula

                          #13
                          Originally posted by Mikkeri View Post
                          Miksipä sitä öljypohjaa ei kannata ottaa pois? Samalla voi öljypohjasta poistaa mujut ja mössöt.
                          Voi kai sen nyt ottaa jos niin haluaa, mutta kampiakselin pultin irroituksen takia sitä ei tarvitse ottaa pois. Ja ei kannata sinne välttämättä mitään hylsyjä väliin työntää
                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                          Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                          Comment

                          • Mikkeri
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2011
                            • 805
                            • Suomi

                            #14
                            Originally posted by [Snowboarder] View Post
                            Voi kai sen nyt ottaa jos niin haluaa, mutta kampiakselin pultin irroituksen takia sitä ei tarvitse ottaa pois. Ja ei kannata sinne välttämättä mitään hylsyjä väliin työntää
                            Olisko perustelua asialle?



                            Motti paikallaan "ehkä" helpompaa tehdä työkalu millä pitää dampperia paikallaan pulttia irroittaessa.
                            Onnistuu sen pohjan pois otto menlko kivuttomasti auto paikallaankin...
                            Last edited by Mikkeri; 28-10-2012, 16:12.
                            TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                            TDS osaa.

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              #15
                              Originally posted by Mikkeri View Post
                              Olisko perustelua asialle?

                              Onnistuu sen pohjan pois otto menlko kivuttomasti auto paikallaankin...
                              Jos kuvitellaan, että pultti on vaikka sen 400nm+ tiukkuudessa, niin tuolla sun ehdottamalla tavalla tulee lohkoon melkoinen pistevoima.

                              Jos välttämättä pitää sinne vastapainon ja lohkon väliin laittaa johtain, niin mielummin sitten lyhyt lankunpätkä. Ja ehdottomasti 1. sylinterin vastapainoon.
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎