Announcement

Collapse
No announcement yet.

N52 nostajat naputtaa ja metallia öljyn seassa ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hamppu80
    Bimmer Rookie
    • Feb 2012
    • 88
    • Liminka

    N52 nostajat naputtaa ja metallia öljyn seassa ???

    Onko voorumilaiset törmäny tämmösseen ongelhmaan.

    Eli moottori on N52B25A, -07 ja alle 100 tkm ajettu. Toimii muuten suht normisti, mutta kylmänä naputtaa luvattoman pitkään.

    Pakopuolen nostajat nakuttaa melko voimakkaasti noin 10 minuutin ajan kun tyhjäkäynnillä autoa käyttää, eikä hiljene vaikka pistää vähän kierroksiaki, sen 10 minsan jälkeen ääni hiljeni aika paljon, mutta ei poistunu kokohnaan.

    Sitte ku nappasin öljynsuodattimen auki niin sieltäpä löytyki melko paljon metallia, suodatin paperiin oli tarttunu, ihan silmilä selvästi nähtäviä metallin paloja, sekä öljyssä oli nähtävissä hienoa metallia tosi runsaasti.
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Ei nuo metallit varmaankaan nostajista ole.

    Öljypumppu syyniin ensiksi. Tosin nyt kun koneessa on metallia öljyn joukossa ei mitään tietoa missä kunnossa laakerit ovat.

    Itse lähtisin etsimään vaihtokonetta.

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #3
      Se on varmasti järkevin ellei itsellä ole aikaa/osaamista/kiinostusta pistää konetta osiksi ja tarkastaa ensin tilanne.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Mikkeri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2011
        • 805
        • Suomi

        #4
        Nappaas kuva siitä mujusta, voi arvaillaz onko lakruista irronut pintaa.

        Millaisia öljyjä käytetty ja kuinka paljon niillä ajeltu?
        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
        TDS osaa.

        Comment

        • sturer Bock
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 312
          • Häme

          #5
          Originally posted by Hamppu80 View Post
          Onko voorumilaiset törmäny tämmösseen ongelhmaan.

          Eli moottori on N52B25A, -07 ja alle 100 tkm ajettu. Toimii muuten suht normisti, mutta kylmänä naputtaa luvattoman pitkään.

          Pakopuolen nostajat nakuttaa melko voimakkaasti noin 10 minuutin ajan kun tyhjäkäynnillä autoa käyttää, eikä hiljene vaikka pistää vähän kierroksiaki, sen 10 minsan jälkeen ääni hiljeni aika paljon, mutta ei poistunu kokohnaan.

          Sitte ku nappasin öljynsuodattimen auki niin sieltäpä löytyki melko paljon metallia, suodatin paperiin oli tarttunu, ihan silmilä selvästi nähtäviä metallin paloja, sekä öljyssä oli nähtävissä hienoa metallia tosi runsaasti.
          Minkä kokoisia isoimmat metalin palat on? Kokoeilkaapa joskus öljyntyhjennysastian pohjaa, sieltä löytyy monesti metallihiukkasia, jotka tuntee selvästi sormenpäillä. Isot palat viittaavat kyllä siihen, että vaihtokonetta voisi ainakin ruveta etsimään ja tarjouksia kyselemään. Ajaa voi, kone tilttaa sitten kun tilttaa...Tekemään sille ei voi muuta kun täydellinen koneremontti. Vaihtokoneella pääsee vähemmällä.

          Comment

          • Hamppu80
            Bimmer Rookie
            • Feb 2012
            • 88
            • Liminka

            #6
            Eli kukaan ei ilmeisesti ole törmänny vastaavanlaiseen ongelmaan, kyseisessä koneessa?

            Ei varmaan nostajista olekkaan irronnut metalli, vaan epäilys on pakonokan laakeri pinnoissa ja sitä kautta mahollisia tukoksia pakopuolen nostajilla....ehkä???

            Konetta aletaan purkaa pikku hiljaa, varhmaan ens viikola ja etithään se vika paikka. Tiedossa on että näissä on ilmeisesti ollu kannessa voitelu ongelmia, etenki pakopuolella ja sieltä sitä ny ekaks alethaan purkaa.

            Suurimmat metallin palat mitä löyty suodattimesta, oli noin puolen millin ja millin väliltä ja joka on laakerivikasen laatikon öljyä meisselillä pyöritelly ja lampulla katellu, niin samanmoista oli se suodatin pöntön pohjalle jääny öljy, hienoa metalli jauhoa seassa.

            Magneettiin ei tarttunut metallia kun juuri nimeksi eli jotaki alumiini mujua se enimmäkseen mahtaa olla.

            Öljyjä oli vaihdeltu muistaakseni melkolailla huolto ohjelman mukaan eli aika harvakseltaan, mutta kylläki merkkiliikkeiden leimoja sieltä löyty.

            Katehlaan tässä ko saan tutkittua vähä paremmin, niin kirjottelen taas lissää asiasta.

            Comment

            • Hamppu80
              Bimmer Rookie
              • Feb 2012
              • 88
              • Liminka

              #7
              Konetta on nyt purettu sen verran, että pakonokka on pöydällä ja kahta laakerikaulaa lukuun ottamatta, muissa laakerikauloissa ja pukeissa oli pahoja kiinnileikkaantumisen jälkiä ja sieltä on tämä mystinen metalli peräisin.

              Imunokkassa hieman jälkiä, mutta ei kovin pahoja. Sitä en vielä ottanu irti asti, ko näytti semmoselta palapeliltä se valvetronic hässäkkä ja siihen olis ehkä joku erikoistyökalu ollu ihan hyvä, luulen että semmonen on olemassa???

              Comment

              • Hamppu80
                Bimmer Rookie
                • Feb 2012
                • 88
                • Liminka

                #8
                Tämäki peli tuli kunthoon ko pani uuen täyellisen kannen ja huuhteli dieselillä moottorin niin hyvin ku pysty.

                Comment

                • kemo81
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2010
                  • 1248
                  • ylöjärvi

                  #9
                  Hurjan oloista hommelia!Onhan ko koneessa ollut kaikenlaista pientä mukavaa propleemaa mutta että noilla kilometreillä tuollasia niin...
                  Hyvä jos pääsee "pelkällä" kannen vaihdolla ja huuhtelulla
                  Toivotaan ettei vastaavia tarinoita ala pullahteleen enemmänkin pintaan..
                  e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                  Ex.
                  e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                  e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                  e91 325i 2005 ArktisMetal
                  e46 320ci 2001 TobassBlue
                  e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                  S1000rr 2010 Thunder grey

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎