Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 turbo ja pakosarja hehkuu punasena ni missä syy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tussu jusu
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 57

    m10 turbo ja pakosarja hehkuu punasena ni missä syy

    jääradalla kun kierroksen ajaa urkuauki ni pakosarja ja turbo on nii punasia että tuntuu että sulaa heti käsiin ni mistä voi johtua että nuin herkästi punottaa....voiko sytytys olla pielessä ??
  • Vauhtivaunu
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 2714
    • P-Karjala

    #2
    Sytytys myöhässä ja/tai seos laihalla.

    Tarkasta molemmat. Miten sytytys ja polttoaineensyöttö on toteutettu?
    sigpic


    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

    Comment

    • tussu jusu
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 57

      #3
      vakio sytkä ja siitä olen ottanut säätimen pois toiminnasta ja saabin suuttimet olikohan jotkun 335cc ja kertova bensanpaineensäädin ja jyrkempi nokka

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        #4
        Originally posted by tussu jusu View Post
        vakio sytkä ja siitä olen ottanut säätimen pois toiminnasta
        Onko alipainesäädin silti paikallaan, ettei säätö pääse liikkumaan perusasennosta? Tarkasta lampulla perusajoitus. Vakiosäätimen keskipakopainojen liikettä kannattaisi rajoittaa ja painoja keventää.
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • Gemmi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 3355
          • Espoo

          #5
          Soppaa lisää ja sytkää myöhäsemmälle:think

          Comment

          • Vauhtivaunu
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 2714
            • P-Karjala

            #6
            Originally posted by Gemmi View Post
            Soppaa lisää ja sytkää myöhäsemmälle:think
            Millä perusteella?

            Nythän tilanne todennäköisesti on se että palamatonta seosta palaa pakosarjassa eli se ei kerkeä palamaan sylinterissä -> sytkä on jo liian myöhässä.
            sigpic


            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

            Comment

            • Vilikki
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 6309
              • Raahe

              #7
              lienekkö sitten ahdistaa se pakopesä tai downpipe? vaikuttais kyllä sytty/bensa ongelmalta.
              BMW e36 316i Turbo Compact

              Comment

              • tussu jusu
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 57

                #8
                kyllä se on nyt sytty päin vittua että pitääpä pitää näin joulunkunniaks pieni säätö tuokio ja kiitoksia osanotosta hyvää joulua kaikille btcf käyttäjille

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  #9
                  Originally posted by tussu jusu View Post
                  hyvää joulua kaikille btcf käyttäjille
                  Hyvää joulua myös. Kerro kun saat koneen rokkaamaan
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • Gemmi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2010
                    • 3355
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                    Millä perusteella?

                    Nythän tilanne todennäköisesti on se että palamatonta seosta palaa pakosarjassa eli se ei kerkeä palamaan sylinterissä -> sytkä on jo liian myöhässä.
                    Nojuu, ei tullu pienessä sievässä ihan loppuun asti ajateltua, kun tuota kirjoitin

                    Comment

                    • saki
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2006
                      • 247

                      #11
                      rajoittimen sytkän/bensan ohjausta kannattaa myös miettiä.. liukkaalla alustalla tulee kuitenkin helposti ajettua rajaa vasten pitkiä pätkiä kun turbo kone niin helposti sinne hyökkää pidon irrottua.

                      Ite meinaan sulatin ainakin yhden holsetin pakosiiven kun megaan oli laitettu ns. "softlimiter" asetus jolloin ennakko meni tosi myöhäiselle hetki ennen kovaa rajoitinta(Täyttä katkoa).. kaunis ajatus pehmentää rajoittimen päälle tuloa, mutta käytännössä siis pitkään rajoitinta vasten sutiessa ennakko oli hirmu myöhäisellä ja kaikki pakopuolelta suli hauskasti
                      BMW i3 REX

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎