Announcement

Collapse
No announcement yet.

N42B20 Tyhjäkäynti ongelmat (Ratkaistu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sleper
    Newbiemmer
    • Jun 2011
    • 19
    • Oulu

    N42B20 Tyhjäkäynti ongelmat (Ratkaistu)

    Aloitetaan oireista (Oireet esiintyy vain tyhjäkäynnillä ja lämpimällä moottorilla):

    1. Moottorin lämmettyä tyhjäkäynti alkaa hetken kuluttua seilata n.1000-1700rpm välillä
    2. Silloin tällöin ennen oireen 1. ilmenemista tyhjäkäynti sattaa hyppiä 500-700rpm välillä

    Lisäksi viimeisen puolen vuoden aikana moottori on kuluttanut öljyä. Arviolta 1l/2000km. Ei valu maahan, eikä päästöissä näy mitään.

    Katsastuksessa ei löytynyt huomatettavaa pari viikkoa takaperin, eikä löydy mitään vikakoodeja.

    Pajalla autoa on käytetty vähän väliä ja alkusyksystä oireet hävisivät huohotinta korjaamalla. Vaihdettiin CCV ja siitä imusarjalle menevä letku. Parin kuukauden jälkeen oireet siis ovat tulleet takaisin. Korjaamon mukaan kyse ei ole imuvuodoista, eikä siis nyt enää huohottimesta, mutta en tiedä enää luottaako vai ei.

    Eli apua tarvitaan.
    1. Voiko vika olla lambdoissa. vaikka vikakoodia ei ole? Miten tämän voi testata?
    2. Miten imuvuotoja voi tutkia?
    3. Voiko vika johtua MAF:sta?

    Itse tekemistä hankaloittaa huomattavasti tallin puute ja talvi.

    EDIT:
    Asia näyttää ratkenneen. Vaihdoin uuden öljyntäyttökorkin ja oireet ovat tipotiessään. Toivottavasti myös pysyvät.
    Last edited by Sleper; 04-01-2013, 09:50. Reason: Ongelma ratkaistu
  • EllKuri
    Newbiemmer
    • Feb 2013
    • 8
    • finland

    #2
    Moro

    Minulla justiinsa sama vika. auto bmw e46 318 2.0 touring vuosimallia 2003. Eli Öljynkorkin vaihdollako ratkesi probleema?

    Comment

    • metanolman83
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 249
      • itä suomi

      #3
      moro

      lainataan tätä topiccia.. itsellä 318 vm2002. kylmänä lähtee todella nätisti pyörimään mutta kun vähänkin kone alkaa lämpenemään niin tyhjäkäynti muuttuu todella vaivalloiseksi ja alkaa täristämään autoa. vikakoodeja antoi korjaamolla että 1&3 sylintereissä käyntihäiriö ja sitten oli öljynpaine ero epäuskottava tai joku sellainen. vaihdoin tulpat ja ykköseen uuden puolan mutta ei mitään vaikutusta, kolmosessa on myös eri puola paikoillaan. käytetty myös paikoillaan uutta maffia. mistä tässä lähtisi vikaa etsimään? merkkihuoltoon ei oikein lompakko kestäisi viedä..

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Vikakoodien luku ensin inpalla, screen shot ja tänne liitteeksi.

        Ei ole öljynpaineesta mittausta eculla, vikakoodi on ollut jotain muuta.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎