Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 320 Tic -85

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maichelin
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 84
    • Lieksa

    e30 320 Tic -85

    Katsoin parhaimmaksi taas aloittaa uuden koska omalaatuisensa ongelma..

    Eli: viskasin e28 (vm85) nokalta turbo hilujen kanssa olevan motin (m20b20 Ljet) e30 320 (85) koriin, ongelma nyt se että ei käy/ei käynnisty, muutoin kuin irroittamalla ilmamäärämittari ? menee tulppia liiasta bensasta..

    Saa käymään im kanssa vasta kun pyörittää sitä ratasta sieltä im sisältä.. mutta paukkaa ja ryskää ja ampuu liekkiä.. ei hyvä.

    Kyseisessä operaatiossa en vaihtanut muuta kuin uuden oikian turbopakosarjan (paikallaan oli joku ite tehty) moottorintukijalat, ö-pohjan.. auton omat sähköt ympäriinsä ja auton oma boxi.. mikään ei ole huomattavasti muuttunut ?

    Mikä tässä voisi kiikastaa, väliaikainen ahtoputkisto ilman välijäähyä paikallaan, im on turbon puolella. Toimi e28:ssa kuin unelma ?

    Keinot vähissä kun ei ole tullut tämmöisiä pahemmin laiteltua, asiallisia neuvoja kellään ? Kiitos!!
    E61 530D Touring
    E36 325 cabriolet

    ex:e39 530d touring, e30 320tic e36 325td touring, e36 316, e36 325, e34 520, e34 525 touring, e34 535i, E38 740 6-v, E39 530D touring, e34 520 -94, e30 320TIC, e30 316, e30 325 touring, e30 327, e34///M5, e30 320 touring, e39 523, e34 525, e30 318, 2x Chevy van. +++
  • Vauhtivaunu
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 2714
    • P-Karjala

    #2
    Originally posted by maichelin View Post
    Eli: viskasin e28 (vm85) nokalta turbo hilujen kanssa olevan motin (m20b20 Ljet) e30 320 (85) koriin, ongelma nyt se että ei käy/ei käynnisty, muutoin kuin irroittamalla ilmamäärämittari ? menee tulppia liiasta bensasta..

    Tiedätkö onko siihen L-jettiin tehty joskus lastu kun auto on ahdettu? Vaihdoitko moottorinohjaimen (=boksi) moottorin mukana?

    Minun suositus on että heivaat sillä L-jetillä kuikkaa ja tulet tälle vuosituhannelle mutta saattaa sen tuurillaan saada toimimaan entisilläkin osilla. Nyt on vaan unohtunut jotain niistä osista jota siinä e28:ssa oli.
    sigpic


    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

    Comment

    • maichelin
      Bimmer Rookie
      • Jan 2010
      • 84
      • Lieksa

      #3
      No juu, ihan en megaruuttaa meinannu asennella, kunhan etes sais noinki käymään..

      sähköt oli hieman erillaiset e28:ssa kuin e30:ssä, sulakeboksille menevä, pistin siis e30 omat piuhat ympäri ja e30 oma boksi, pitää yrittää toista boksia, ja pitäishän tuon toimia kun toimi luovuttajassakin..

      Pitää siis taas repullinen käydä tulppia hakemassa

      E. sitäkin arvelin että voiko turbopakosarja noinkin paljon vaikuttaa..? oli tehty vakio pakosarjoista ja jatkettu mutkilla ainakin metri.. mutta jospa se ois boksissa.
      E61 530D Touring
      E36 325 cabriolet

      ex:e39 530d touring, e30 320tic e36 325td touring, e36 316, e36 325, e34 520, e34 525 touring, e34 535i, E38 740 6-v, E39 530D touring, e34 520 -94, e30 320TIC, e30 316, e30 325 touring, e30 327, e34///M5, e30 320 touring, e39 523, e34 525, e30 318, 2x Chevy van. +++

      Comment

      • maichelin
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 84
        • Lieksa

        #4
        jatkuu

        nonii elikkä ongelma vielä vielä jatkuu, ei auttanut boxin vaihto..

        auto ei yritäkkään käynnistyä imm kanssa. ilman im lähtee pienen taistelun jälkeen käyntiin, kun säätää kaasuvaijerin semmoiseen tiukkuuteen että pysyy käynnissä, pistää imm piuhan kiinni, nostaa kierroksia n. 2500rpm ja sitten tippuu ja sammuu.

        paitsi jos kerkiää säätämään imm:stä sitä kelaa sisältä, eteenpäin ja reilusti, niin sit pysyy käynnissä nätisti eikä savuta.. mutta piirilevy loppuu kesken kaasua painaessa ja paukkuu...

        Mikähä hemmetti siinä vois mättää..
        E61 530D Touring
        E36 325 cabriolet

        ex:e39 530d touring, e30 320tic e36 325td touring, e36 316, e36 325, e34 520, e34 525 touring, e34 535i, E38 740 6-v, E39 530D touring, e34 520 -94, e30 320TIC, e30 316, e30 325 touring, e30 327, e34///M5, e30 320 touring, e39 523, e34 525, e30 318, 2x Chevy van. +++

        Comment

        • maichelin
          Bimmer Rookie
          • Jan 2010
          • 84
          • Lieksa

          #5
          eikö kukaan osais heittää villiä arvaustakaan ?

          väliaikainen ahtoputkisto heitetty menemään (jos olis vuotanu) mutta ei vaikutusta, nyt paikallaan varmasti vuotamaton.

          turbolta menee n. metrin verran pakoputkea, voiko vaikuttaa niin jyrkästi ?

          joku bensanpaineen säädin laitettu, käy nätisti tyhjäkäyntiä ilman imm.

          sytkä ei oo muuttunu koneen vaihdon välissä.

          Maadoitukset ovat kiinni: imusarjan alla ja ö pohjan seudulta, boxi kunnolla kiinni.

          ilmeisesti ei käyntiin vaikuta tuo joka tulee kampiakselin rataspyörää vasten.

          alipaine letkut "Pitäis" olla paikallaan.

          E28:ssa kun oli paikallaan niin siinä oli kaksi alipaine letkua irti... ja toimi

          Arvailuja ?

          Edit. vika löydetty ja korjattu, saa vaikka poistaa tämän threadin..
          Last edited by maichelin; 23-01-2013, 10:16. Reason: vika löytynyt
          E61 530D Touring
          E36 325 cabriolet

          ex:e39 530d touring, e30 320tic e36 325td touring, e36 316, e36 325, e34 520, e34 525 touring, e34 535i, E38 740 6-v, E39 530D touring, e34 520 -94, e30 320TIC, e30 316, e30 325 touring, e30 327, e34///M5, e30 320 touring, e39 523, e34 525, e30 318, 2x Chevy van. +++

          Comment

          • cricke
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 1977
            • espoo

            #6
            Originally posted by maichelin View Post
            eikö kukaan osais heittää villiä arvaustakaan ?

            väliaikainen ahtoputkisto heitetty menemään (jos olis vuotanu) mutta ei vaikutusta, nyt paikallaan varmasti vuotamaton.

            turbolta menee n. metrin verran pakoputkea, voiko vaikuttaa niin jyrkästi ?

            joku bensanpaineen säädin laitettu, käy nätisti tyhjäkäyntiä ilman imm.

            sytkä ei oo muuttunu koneen vaihdon välissä.

            Maadoitukset ovat kiinni: imusarjan alla ja ö pohjan seudulta, boxi kunnolla kiinni.

            ilmeisesti ei käyntiin vaikuta tuo joka tulee kampiakselin rataspyörää vasten.

            alipaine letkut "Pitäis" olla paikallaan.

            E28:ssa kun oli paikallaan niin siinä oli kaksi alipaine letkua irti... ja toimi

            Arvailuja ?

            Edit. vika löydetty ja korjattu, saa vaikka poistaa tämän threadin..
            Ja vika oli mikä?
            E38 740ia -94
            E46 316 -00
            Volvo S60
            EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
            E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

            Comment

            • maichelin
              Bimmer Rookie
              • Jan 2010
              • 84
              • Lieksa

              #7
              ...Bensan paineet viturallaan...
              E61 530D Touring
              E36 325 cabriolet

              ex:e39 530d touring, e30 320tic e36 325td touring, e36 316, e36 325, e34 520, e34 525 touring, e34 535i, E38 740 6-v, E39 530D touring, e34 520 -94, e30 320TIC, e30 316, e30 325 touring, e30 327, e34///M5, e30 320 touring, e39 523, e34 525, e30 318, 2x Chevy van. +++

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎