Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40 Kansi- ja jakopääremppa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RikuPit
    Newbiemmer
    • Oct 2009
    • 20
    • Nastola

    M40 Kansi- ja jakopääremppa

    Morjesta kaikille.

    Elikkä nyt olisi tuon ensiauton kunnostaminen työn alla. Kerran tuohon kannenhilut olen jo vaihtanut ja nyt taas venakopan irrotettua totesin että autoa en starttaa ennenku uudella nokalla. Samalla nyt sit koko kannen käyn läpi.

    Moottorin ajotuksesta; M40:ssä nokkapyörää pystyy säätämään hampaanverran eli puolihammasta suuntaasa. Mikä on oletus asento? Viime kerralla jäi asento kattomatta ennenku pyörä irrotettiin, niimpä laitettiin keskelle.. Hyvin pelitti. Mutta onko tähän olemassa jokin oletus?

    Nokkapyörässä on näkyvällä sivulla yhden hampaan kohdalla lovi, mihin tämän loven täytyy osoittaa että nokka on yläkuolokohdossa?

    Alakerran pystyy M40:ssä lukitsemaan startin alta. Kun koneen lukittee, niin onko alakerta YKK:ssa? Vai löytyykö kampiakselilta joku merkki, ja mihin se tulee kohdistaa? Aikasemmella kerralla merkittiin nokka perinteisin keinoin valkoliidulla hihnaan ja jätettiin hihna alakerrasta paikoilleen niin ei tarttenu kummemmin alkaa merkkejä haeskelemaan, mutta nyt vaihdan remmin sinne samalla kertaa.

    Vinkkejä ja kuvia saa laittaa !

    -Riku
    Last edited by RikuPit; 24-01-2013, 19:22.
  • Pretoriaani
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 3842
    • Hyvinkää, Finland

    #2
    Multa löytyy sit kansipahvi, pultit, venttiilit ja ohjurit. Ohjuredien kumeista en mee varmuuteen. Pistä privaa, jos kiinnostaa.
    I don't lose sleep over the opinion of sheep.

    Comment

    • RikuPit
      Newbiemmer
      • Oct 2009
      • 20
      • Nastola

      #3
      Tuli kysymys mieleen että väsyykö nuissa m40:ssä venttiilinjouset pahasti? Jos uutta vakionokkaa tulee vanhan tilalle laittaa niin tartteeko vaihtaa jousia 370tkm jälkeen? : D

      Oli vaan akseli sen näkönen että aivan kun ei olisi pysynyt venttiilit ihan mukana kun oli kuoppaa hakannu/kaivanu nokan jälkeiselle tasanteelle..

      Johtuisko jousista? Mistä noita tuplajousi sarjoja saa näihin? Tai onko jollain kaupata uusia?

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6220
        • Helsinki

        #4
        M40 siinähän on hydrauliset nostimet
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16392
          • Leppävirta

          #5
          http://www.ebay.de/itm/CK-10015-Nock...ht_1545wt_1170 Tuosta setti tilaukseen niin pärjää aika pitkälle. Noita ei kannata suomesta ostella kun saa melko edullisesti kotiin tuotuna saksasta.

          Ja kyllä olen kyseisen setin itse ostanut.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E32 Diamantscwharz 750iL '94

          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16501
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by Sädde View Post
            M40 siinähän on hydrauliset nostimet
            Niin ?

            Comment

            • MikeDry
              BTCF Member
              • May 2006
              • 6220
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              Niin ?
              Kyllä
              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

              Comment

              • RikuPit
                Newbiemmer
                • Oct 2009
                • 20
                • Nastola

                #8
                Tuon setin laitoin tulemaan viikko sitte. mutta jousia ei siihenkään sarjaan kuulunut.

                Comment

                • RikuPit
                  Newbiemmer
                  • Oct 2009
                  • 20
                  • Nastola

                  #9
                  Edelleen auto palasina.. Eli ajotukseen liittyviä otetaan vastaan. Ja muutenki mitä kannatta ottaa erityisesti huomioon.

                  Tuosta hampaanverran säätyvästä nokkapyörästä että onko siitä oletus asennosta kenelläkään tietoa? Jos sitä laittas aikasemmalle niin meneekö se liikaa jos sen laittaa ihan tappiin saakka?

                  Comment

                  • Mikkeri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 805
                    • Suomi

                    #10
                    Eikös se jakopää kannata laittaa niinkuin tehtaalta lähtiessään on ollut?
                    Ei sitä kannata lähteä itse säätämään mihinkään.

                    Vai eikö sulla ole hajuakaan miten se ajoitetaan?
                    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                    TDS osaa.

                    Comment

                    • RikuPit
                      Newbiemmer
                      • Oct 2009
                      • 20
                      • Nastola

                      #11
                      Juu no tuosta nokkapyörän tehdas asetuksesta ei nyt ole harmainta aavistustakaan, kun se jäi kattomatta sillo joskus kun purettiin tuo ensimmäistä kertaa "sokkona".. Keskelle laitettiin ja pelas hyvin niinkun tuossa jo kirjottelinki. Mutta olisko mitään aihetta laittaa sitä vähän aikasemmalle?

                      Comment

                      • andhu
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 535
                        • vihti

                        #12
                        Nokkapyörässä oleva "säätö" on tarkoitettu ihan vain asennusta varten. Eli kun laitat hihnan kampiakselin pyörältä -> ohjainrullalle ja siitä nokkapyörälle ja siitä eteenpäin kiristimenkautta -> ohjainrullalle ja kampuralle. Tässä vaihessa huomaat että vaikka kuinka yritit saada kaikki löysät hihnasta kiristimen puolelle, ei se vain mitenkään onnistunut. Tässä vaiheessa on aika löysätä nokkapyörän pultti ja kääntää nokkapyörää sen muutaman millin, että saat ne viimeisetkin löysät sinne kiristimen pyuolelle. Jonka jälkeen hihna on suht kireä oikealta puolelta. Jokakerta olen joutunu saman tekemään, kun on asennettu uusi hihna.

                        Jos tätä ei tee jako on luultavammin hieman pielessä, varmasti toimii ja ehkä ei huomaa edes eroa.

                        Mahdollisimman sekava selitys, mutta pointti varmasti selvisi.
                        E30 316 Turbo

                        Comment

                        • RikuPit
                          Newbiemmer
                          • Oct 2009
                          • 20
                          • Nastola

                          #13
                          Kiitos tästä selvityksestä! Tuota juuri kaipasinki. : ) Vastaus oli riittävän hyvää suomea ja selvä että ei tartte siitä murehtia. : D

                          -Riku

                          Comment

                          • RikuPit
                            Newbiemmer
                            • Oct 2009
                            • 20
                            • Nastola

                            #14
                            Help ! Jako ihan metsässä!

                            Ei olisi pitänyt päästää hommaa etenemään näin mutta tehty mikä tehty, STN...

                            Kone siis kasassa rempan jälkee mutta startata sitä ei uskalla ennenku on varma ettei naulaa..

                            Jos m40:n lukittee sieltä startin alta, niin onko alakerta ykk:ssa ?? löyty myös triggeripyörältä joku lovi ja lohkon kyljestä nuoli.. hmm voisivatko liittyä toisiinsa?

                            Nokan saa vissiinki kohdillee akselin nokkia seuraillen helpoiten, ja joku tossa mainitsi akselin neliönmuotoiseen kohtaan (lukitustyökalun kohta) stanssatuista pisteistä jotka tulisi osoittaa kannen suuntasesti ylöspäin.. ?

                            -riku

                            Autodatan tiedot löytyy mutta ovat lontoota enkä oo vielä kääntäny.. Täytyy lukasta se vielä uudemman kerran..

                            Comment

                            • Eepo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 5388
                              • Tampere

                              #15
                              se tämä foorumin käyttö on sitten TODELLA VAIKEETA!



                              tai sitten

                              -Harley Davidson Sportster - 89-
                              -Harley Davidson softail -89-
                              -Suzuki PV50 -86-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎