Nykyisessä kulkuneuvossani "530xd/08"on öljypohjaa johtamalla lämmittävä lämmitin.Ja mielipiteitä on tulut luettua yhtä monta kuin on kirjoittajiakin ja tässä tulee taas yksi.Minulla on ollut autoja useimpia lähes jokaisella lämmitinmuodolla ja mitään faktojahan ei ole pöytään heittää,mutta kyllä tämä ainut lämmitin on ollut millä moottori käy heti nätisti "korvakuulolla" kylmäkäynistettäessä vaikka pakkasta olisi+ -20 astetta.Eihän tässä hyttiin tietenkään lämpöä tule eikä kuulukkaan öljyähän tässä lämmitetään eikä jäähdytysnestettä.Sen verta katselin jäähdytysnesteen lämpötiloja että -19 pakkasta ja oli roikassa 2,5h niin jäähdytysnestekkin oli +1 asteista ja -5 pakkasella 2h roikassa niin jäähdytysneste +10 asteista.Jopa 5kw webastollakin 1/2 tunnin lämmityksen jälkeen +-20 asteen pakkasilla kone lähtee paljon karkeamman kuuloisesti käyntiin,mutta eihän webaston käyttömukavuutta korvaa mikään...kun on vielä akkulaturikin sen rinnalla..

Comment