Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 moottorivikavalo ja vikakoodi 4CAE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zebmacbee
    BTCF Member
    • Feb 2013
    • 33
    • Oulu/Rovaniemi

    E61 moottorivikavalo ja vikakoodi 4CAE

    E61 LCI Touring 520dA:ssa (vm-08) keltainen moottorivikavalo palaa ja paikallisessa huoltamossa todettiin vikakoodiksi 4CAE, mutta mitään tarkempaa diagnoosia eivät kyenneet antamaan vaan kehottivat kysymään apuja merkkihuollosta (Wetteri, Oulu). Vikakoodien luvun jälkeen moottorivikavalo syttyi uudelleen ajon aikana pienen "nykimisen" jälkeen ja ajossa vika oireilee niin, että kaasupolkimella tuntuu ajoittain pientä viivettä ja menossa ehkä lievää "tahmeutta" etenkin pienillä nopeuksilla - moottoritieajossa meno tuntuu sen sijaan aika normaalilta.

    Onko jäsenillä vastaavia kokemuksia ja/tai vinkkejä, joilla ongelmaan saisi lisävalaistusta? Merkkihuollossa on kuulemma pitkät jonot ja talvilomareissu (n. 500km) ohjelmassa ensi viikolla... Onko syytä olla huolissaan...?
    -530dA F11 M-Sport-
    ex 520dA E61 -08
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2


    Tuolta sektorilta vois vikaa haeskella, ehkäpä liitinvika EGR:n asentotunnistimessa/tunnistin sökö.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • zebmacbee
      BTCF Member
      • Feb 2013
      • 33
      • Oulu/Rovaniemi

      #3
      E61 moottorivikavalo ja vikakoodi 4CAE

      Originally posted by Cell View Post
      http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...ction_cooling/

      Tuolta sektorilta vois vikaa haeskella, ehkäpä liitinvika EGR:n asentotunnistimessa/tunnistin sökö.
      Cell - Kiitos vinkistä. Voisiko oireitten ja vikakoodin syynä olla finaalissa oleva akku? 5-sarjan keskusteluista (vm-04) löytyi infoa, että "EGR is switched off" kun akun jännite laskee alle 9V ja että kun kierrokset ovat alle 700 ja yli 2800. Juuri noilla välikierroksilla (mm. liikkeelle lähdöissä) ajossa esiintyy sitä pientä nykimistä. Akku on lopussa ja tarkoitus uusia - on estänyt mm. Webaston käynnistymisen ja käynnistysyritykset ovat mm. nollanneet kellon pari kertaa?
      -530dA F11 M-Sport-
      ex 520dA E61 -08

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Ei se jättäisi vikakoodia anturista, jos se vain ohjelmallisesti kytketään pois käytöstä.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎