Announcement

Collapse
No announcement yet.

242 sport getrag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paha
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 28

    242 sport getrag

    Mulla on tollanen 242 sportti getrag, eli vissin joku pikkusempi/heikompi malli. On ilmeisesti suora vitonen ja käännetty vaihdekaavio.Onko kellään tollasen laatikon kestävyydestä kokemusta? Itsellä tulis autokrossi ja sprintti käytöön, eli kannattaako laittaa vai hajooko heti??
  • paha
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 28

    #2
    Lieneekö harvinainen laatikko?

    Comment

    • mukko
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 5965
      • Uleåborg

      #3
      Liekö käsite 'suhteellisen harvinainen' sopiva. Eiköhän se rallikrossissa ihan kestävä ole, tietty kaikenhan saa rikki rikkomalla.
      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

      Save the World, Fuck The Fuel Economy
      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

      Comment

      • Maza
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 4321
        • Kannus/Kokkola

        #4
        Mulla on tollanen 242 sportti getrag, eli vissin joku pikkusempi/heikompi malli. On ilmeisesti suora vitonen ja käännetty vaihdekaavio.Onko kellään tollasen laatikon kestävyydestä kokemusta? Itsellä tulis autokrossi ja sprintti käytöön, eli kannattaako laittaa vai hajooko heti??
        Kestävyydeltään käsittääkseni samaa luokka kuin pikku-g eli 240 getrag. Tuotahan on ollut e21 323i:ssä ?

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #5
          Autokrossi ja sprinttikäyttö... hmm.
          Taitaapa tuohon hommaan olla kestävämpiäkin laatikoita.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • Rubberduck
            Bimmer Rookie
            • Jul 2003
            • 48

            #6
            Originally posted by T3
            Autokrossi ja sprinttikäyttö... hmm.
            Taitaapa tuohon hommaan olla kestävämpiäkin laatikoita.
            Eli taitaa Suomen oloissa tarkoittaa käytännössä Volvon laatikkoa.

            Comment

            • qwe
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 133
              • espoo

              #7
              eiköhän meiltä löydy ihan oman merkin alta niitä kaikkein kestävimpiä laatikoita, ei taida volvojen teholuokat/väännöt oikein yltää sinne missä bemuissa.

              volvojen laatikot suosittuja niiden edullisuuden ja helpon saatavuuden takia, eli kyllä niitäkin voi käyttää.
              vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union

              Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-

              Comment

              • Freak
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 2553
                • .

                #8
                Jaa-a.

                Vaikka iso-Getrag onkin kestävän laatikon maineessa niin itse en kyllä sprintti käyttöön edes ajattelis semmoista. Ensinnäkin se on vaihteiden välityksiltään aivan hanurista ko. käyttöä ajatellen eivätkä välityssarjat ole todellakaan halpoja tähän laatikkoon. Sportti-Getrag nyt menettelee joten kuten, mutta sekin on vain vakio laatikko eikä silläkään pitemmän päälle pitkälle pötkitä.
                Ehdottomasti paras vaihtoehto on Volvon laatikosta tehty laatikko. Löytyy Suomesta ja tietotaito on hanskassa asiansa osaavilla liikkeillä. Kestää TAKUULLA kauemmin kuin Getragin vakio loota vaikka osa sitä tuntuu hieman epäilevän. On meinaan käytetty myös KRC autoissa joissa ompi tehoa hiukan enemmän kuin pikku Bemuissa.
                Välityksissä löytyyy ja on suorakytky jne...
                Ainoa homma mikä rajoittaa harrastusta on kova hinta, noin 3000e, mutta maksaa itsensä takaisin aikanaan, kun ei tarvi joka viikko olla laatikkoa vaihtamassa tai korjaamassa. Ja edelleenkin ne välitykset...
                Parempi tehottomampi moottori ja hyvät välitykset kuin tehokas moottori ja huonot välitykset.
                Mutta nämä ovatkin vain minun mielipiteitäni.
                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                Vanha Uuden liiton mies...

                Comment

                • TheLoial
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 1109
                  • Helsinki

                  #9
                  Oiskos tuosta volvon laatikon rakentamisesta mistä saatavilla lisää tietoa? Tehdäänkö se bemarin kuoriin volvon sisuskaluilla vai miten?

                  Comment

                  • Wangel436
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1029
                    • Ylöjärvi

                    #10
                    Originally posted by TheLoial
                    Oiskos tuosta volvon laatikon rakentamisesta mistä saatavilla lisää tietoa? Tehdäänkö se bemarin kuoriin volvon sisuskaluilla vai miten?
                    Volvon laatikko ja siihen vaan sitten veisteleen sopiva kytkinkoppa....Esim. ralli.netistä löytyy tietoa kyseisestä asiasta aika hyvin.
                    Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                    E61 530D ///M-sport




                    Comment

                    • Rubberduck
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2003
                      • 48

                      #11
                      Originally posted by TheLoial
                      Oiskos tuosta volvon laatikon rakentamisesta mistä saatavilla lisää tietoa? Tehdäänkö se bemarin kuoriin volvon sisuskaluilla vai miten?


                      Timo Kittelä kauppaa Volvon kuoriin tehtyjä suorakytkentälaatikoita, tarvittaessa vaikka sekventiaalikepillä.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎