Mulla on tollanen 242 sportti getrag, eli vissin joku pikkusempi/heikompi malli. On ilmeisesti suora vitonen ja käännetty vaihdekaavio.Onko kellään tollasen laatikon kestävyydestä kokemusta? Itsellä tulis autokrossi ja sprintti käytöön, eli kannattaako laittaa vai hajooko heti??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
242 sport getrag
Collapse
X
-
Mulla on tollanen 242 sportti getrag, eli vissin joku pikkusempi/heikompi malli. On ilmeisesti suora vitonen ja käännetty vaihdekaavio.Onko kellään tollasen laatikon kestävyydestä kokemusta? Itsellä tulis autokrossi ja sprintti käytöön, eli kannattaako laittaa vai hajooko heti??
Comment
-
-
eiköhän meiltä löydy ihan oman merkin alta niitä kaikkein kestävimpiä laatikoita, ei taida volvojen teholuokat/väännöt oikein yltää sinne missä bemuissa.
volvojen laatikot suosittuja niiden edullisuuden ja helpon saatavuuden takia, eli kyllä niitäkin voi käyttää.vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union
Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-
Comment
-
-
Jaa-a.
Vaikka iso-Getrag onkin kestävän laatikon maineessa niin itse en kyllä sprintti käyttöön edes ajattelis semmoista. Ensinnäkin se on vaihteiden välityksiltään aivan hanurista ko. käyttöä ajatellen eivätkä välityssarjat ole todellakaan halpoja tähän laatikkoon. Sportti-Getrag nyt menettelee joten kuten, mutta sekin on vain vakio laatikko eikä silläkään pitemmän päälle pitkälle pötkitä.
Ehdottomasti paras vaihtoehto on Volvon laatikosta tehty laatikko. Löytyy Suomesta ja tietotaito on hanskassa asiansa osaavilla liikkeillä. Kestää TAKUULLA kauemmin kuin Getragin vakio loota vaikka osa sitä tuntuu hieman epäilevän. On meinaan käytetty myös KRC autoissa joissa ompi tehoa hiukan enemmän kuin pikku Bemuissa.
Välityksissä löytyyy ja on suorakytky jne...
Ainoa homma mikä rajoittaa harrastusta on kova hinta, noin 3000e, mutta maksaa itsensä takaisin aikanaan, kun ei tarvi joka viikko olla laatikkoa vaihtamassa tai korjaamassa. Ja edelleenkin ne välitykset...
Parempi tehottomampi moottori ja hyvät välitykset kuin tehokas moottori ja huonot välitykset.
Mutta nämä ovatkin vain minun mielipiteitäni.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by TheLoialOiskos tuosta volvon laatikon rakentamisesta mistä saatavilla lisää tietoa? Tehdäänkö se bemarin kuoriin volvon sisuskaluilla vai miten?
Comment
-
Comment