Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plug&play megasquirt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keksa87
    BTCF Member
    • Feb 2008
    • 70
    • Hamina

    Plug&play megasquirt

    Onko kellää kokemusta tälläsest mokkulast http://viewitem.eim.ebay.fi/MSPNP-2-...881606951/item.

    Eli pelaako ihan e30 omilla antereilla yms yms??
  • Vauhtivaunu
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 2714
    • P-Karjala

    #2
    Toimii e30 omillakin antureilla mutta on jotakin muutoksia mitä kannattaa tehdä: kaasuläpän asentotunnistin kannattaa vaihtaa potentiometri-tyyppiseksi. Vaikkapa M50-koneen anturi käy. Imuilman lämpöanturi on vanhoissa motroniceissa IMM:n sisällä ja jos haluaa IMM:n pois niin on hankittava erillinen anturi jonka laittaa suoraan putkenpätkään IMM:n tilalle ja johdottaa IMM:n liittimeen. Muutoksella saa pari hevosta lisää.

    Tuo ei ole sellaisenaan mikään "viritysosa" vaan mahdollistaa moottorin säätämisen jos vakiomoottorinohjauksen rajat tulee vastaan esim. turboahtimen asennuksen yhteydessä. Tässäpä jotain evästystä. Oon kasannu noita purkkeja _muutaman_ kappaleen

    DIYautotunen filminpätkä aiheesta: http://www.youtube.com/watch?v=chhzV2O3nEA
    sigpic


    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

    Comment

    • Keksa87
      BTCF Member
      • Feb 2008
      • 70
      • Hamina

      #3
      Originally posted by Vauhtivaunu View Post
      Toimii e30 omillakin antureilla mutta on jotakin muutoksia mitä kannattaa tehdä: kaasuläpän asentotunnistin kannattaa vaihtaa potentiometri-tyyppiseksi. Vaikkapa M50-koneen anturi käy. Imuilman lämpöanturi on vanhoissa motroniceissa IMM:n sisällä ja jos haluaa IMM:n pois niin on hankittava erillinen anturi jonka laittaa suoraan putkenpätkään IMM:n tilalle ja johdottaa IMM:n liittimeen. Muutoksella saa pari hevosta lisää.

      Tuo ei ole sellaisenaan mikään "viritysosa" vaan mahdollistaa moottorin säätämisen jos vakiomoottorinohjauksen rajat tulee vastaan esim. turboahtimen asennuksen yhteydessä. Tässäpä jotain evästystä. Oon kasannu noita purkkeja _muutaman_ kappaleen

      DIYautotunen filminpätkä aiheesta: http://www.youtube.com/watch?v=chhzV2O3nEA


      kiitos näistä tiedoista

      kyllhän tolla näytti jokusen heposen saavan lisää vakio boksiin verrattuna

      olisko sulla viälä tietoa mitkä johdot on imamäärämittarin liittimellä imulämmön piuhoja?

      omassa laitteessa motronik ja muistaakseen 5pinninen liitin ja neljä johtoa

      Comment

      • Keksa87
        BTCF Member
        • Feb 2008
        • 70
        • Hamina

        #4
        Löysinkii jo infon netistä kiitos kuitenkin

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          #5
          Onko tulossa mutka putkeen
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • Keksa87
            BTCF Member
            • Feb 2008
            • 70
            • Hamina

            #6
            Originally posted by Dunky View Post
            Onko tulossa mutka putkeen


            ei oikee sinne viiti laittaa ku on vähäpäästönen.

            mut remmi olis kyl aika jees. ja leimalle tietyst remmi irti

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by Keksa87 View Post
              ei oikee sinne viiti laittaa ku on vähäpäästönen.

              mut remmi olis kyl aika jees. ja leimalle tietyst remmi irti
              Jos ihan tarkkoja ollaan ei sinne saisi laittaa tuota squirttiakaan.
              Sekin pitäisi pussitestittää.

              Comment

              • Keksa87
                BTCF Member
                • Feb 2008
                • 70
                • Hamina

                #8
                Originally posted by Muurahainen View Post
                Jos ihan tarkkoja ollaan ei sinne saisi laittaa tuota squirttiakaan.
                Sekin pitäisi pussitestittää.
                Ei kerrota kellee

                Comment

                • 525iiäxä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1854
                  • Lappeenranta, Finland

                  #9
                  Ja jos on "vanha" Motronic, eli 35-piikkinen liitin, niin teettää vielä lisää johtotehtäviä kun boksissa on 55-piikkinen liitin. Asentotunnistin triggeripyörineen on otettava uudemmasta moottorista, eli sinne hihnapyörälle koneen keulille.

                  Onnistuu kyllä, olen tehnyt.

                  Volvo V70 2.4T -02
                  E30 323i -84 (taas)

                  Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                  Comment

                  • Ezpej
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2012
                    • 252
                    • Pilkanmaan ylipaineistaja

                    #10
                    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                    Toimii e30 omillakin antureilla mutta on jotakin muutoksia mitä kannattaa tehdä: kaasuläpän asentotunnistin kannattaa vaihtaa potentiometri-tyyppiseksi. Vaikkapa M50-koneen anturi käy. Imuilman lämpöanturi on vanhoissa motroniceissa IMM:n sisällä ja jos haluaa IMM:n pois niin on hankittava erillinen anturi jonka laittaa suoraan putkenpätkään IMM:n tilalle ja johdottaa IMM:n liittimeen. Muutoksella saa pari hevosta lisää.

                    Tuo ei ole sellaisenaan mikään "viritysosa" vaan mahdollistaa moottorin säätämisen jos vakiomoottorinohjauksen rajat tulee vastaan esim. turboahtimen asennuksen yhteydessä. Tässäpä jotain evästystä. Oon kasannu noita purkkeja _muutaman_ kappaleen

                    DIYautotunen filminpätkä aiheesta: http://www.youtube.com/watch?v=chhzV2O3nEA


                    tuo imuilman lämpötila tulikin vähän puun takaa.. itse olen nyt ajellut +1k kilometrejä, auto pirun hyvissä säädöissä ja vetoja löytyy, mutta rehellisesti sanottuna ei mulla ole imuilman lämpötila anturia.:think

                    PNP boxi, ja IMM nakattu mäkeen, olen tässä miettinykkin että mistähän se mittaa imuilman lämpötilan

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎