Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B20 robleema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1310
    • Järvenpää

    M50B20 robleema

    Yritin searchilla hakea mutta enpä löytänyt saman tapaista ongelmaa. Eli auto on 520 24v -92 touring (ilman vanosta). Ilmanputsari, tulpat ja venttiilikopan tiiviste vaihdettu (koska ei meinannut enää tulppia löytyä). Kulutus matka-ajossa 11-12 litraa/sadalla. Imuvuotoa epäilty (öljykorkin tai tikun kun avaa ei tapahdu mitään) ja yritetty paikallistaa mutta kun ei löydy. Motronic ilmeisesti kuitenkin on lyönyt "varaohjelman" päälle konerikon estämiseksi? Mistä vikaa voisi etsiä vai onko se vaan ajettava Laakkoselle ökyhintaiseen testeriin. Auto ollut mulla vasta muutaman päivän ja ei oikein ole käsitystä millainen kuuluu olla. Painavahan se on kuin perkele ja tehoa se 150 mutta alavääntöäkään ei oikein tunnu olevan. Tasakaasulla ajettaessa kulutusmittari tuntuisi vähän "seilaavan" ja pienestäkin kaasujalan liikkeestä kulutus hyppää tappiin. Mielellään ei mitään mutu tietoa vaan jos joku oikeasti tietää mistä voisi vikaa etsiä niin kiitos jo etukäteen.
    Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
    Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04
  • jam75
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 654
    • Tornio

    #2
    Originally posted by bmwe30touring
    Yritin searchilla hakea mutta enpä löytänyt saman tapaista ongelmaa. Eli auto on 520 24v -92 touring (ilman vanosta). Ilmanputsari, tulpat ja venttiilikopan tiiviste vaihdettu (koska ei meinannut enää tulppia löytyä). Kulutus matka-ajossa 11-12 litraa/sadalla. Imuvuotoa epäilty (öljykorkin tai tikun kun avaa ei tapahdu mitään) ja yritetty paikallistaa mutta kun ei löydy. Motronic ilmeisesti kuitenkin on lyönyt "varaohjelman" päälle konerikon estämiseksi? Mistä vikaa voisi etsiä vai onko se vaan ajettava Laakkoselle ökyhintaiseen testeriin. Auto ollut mulla vasta muutaman päivän ja ei oikein ole käsitystä millainen kuuluu olla. Painavahan se on kuin perkele ja tehoa se 150 mutta alavääntöäkään ei oikein tunnu olevan. Tasakaasulla ajettaessa kulutusmittari tuntuisi vähän "seilaavan" ja pienestäkin kaasujalan liikkeestä kulutus hyppää tappiin. Mielellään ei mitään mutu tietoa vaan jos joku oikeasti tietää mistä voisi vikaa etsiä niin kiitos jo etukäteen.
    Sullakin näyttää olevan lambda-vikaan taipuvainen m50, tai ainakin siihen riskiryhmään kuuluva. Piuhan päähän vain ja jos yhtään lambdavikaa haiskahtaa niin katselehan täältäkin searchin avulla thermosokkihoitoa siihen bimmeriis.

    Comment

    • jamo1
      Bimmer Rookie
      • Dec 2003
      • 90

      #3
      Originally posted by bmwe30touring
      Yritin searchilla hakea mutta enpä löytänyt saman tapaista ongelmaa. Eli auto on 520 24v -92 touring (ilman vanosta). Ilmanputsari, tulpat ja venttiilikopan tiiviste vaihdettu (koska ei meinannut enää tulppia löytyä). Kulutus matka-ajossa 11-12 litraa/sadalla. Imuvuotoa epäilty (öljykorkin tai tikun kun avaa ei tapahdu mitään) ja yritetty paikallistaa mutta kun ei löydy. Motronic ilmeisesti kuitenkin on lyönyt "varaohjelman" päälle konerikon estämiseksi? Mistä vikaa voisi etsiä vai onko se vaan ajettava Laakkoselle ökyhintaiseen testeriin. Auto ollut mulla vasta muutaman päivän ja ei oikein ole käsitystä millainen kuuluu olla. Painavahan se on kuin perkele ja tehoa se 150 mutta alavääntöäkään ei oikein tunnu olevan. Tasakaasulla ajettaessa kulutusmittari tuntuisi vähän "seilaavan" ja pienestäkin kaasujalan liikkeestä kulutus hyppää tappiin. Mielellään ei mitään mutu tietoa vaan jos joku oikeasti tietää mistä voisi vikaa etsiä niin kiitos jo etukäteen.
      Irrota akunkenkä vähäks aikaa ni pitäs ohjelma palata normaali tilaa. Itellä (M50B25 ei vanos) oli venttiilikopan ja "tulpanpesien" välinen tiiviste vuotanut öljyä "tulpanpesiin". Vaihdoin tiivisteen ja tulpat mutta päästöt olivat yhä pielessä ja lambda(harmaa johto) antoi tasaista noin 0,4 voltin jännitettä. Akunkenkän irrotuksen (noin 5 min) jälkeen lambda toimi normaalisti noin (0,1-0,9 v) ja päästöt menivät kohdallee.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎