Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ajoitus paikalleen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anzu39
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 37

    Ajoitus paikalleen

    Piti vaihtaa kannentiivisteet e39 535-mallista. Samalla sitten hoonattiin myös kannet ja rempattiin venttiilikamat. Nyt törmäsimme sellaiseen ongelmaan, että kun ajoitus on muuttunut aavistuksen verran niin kansia ei voi laittaa paikoilleen ennen kuin on saanut tuon ajoituksen säädettyä paikoilleen. Mutta mistäköhän löytäisi tuohon työkalun, jolla tuon ajoituksen saisi saadettyä ilm. 0,2 astetta? Asentaja kertoi, että motikan saisi muuten kasaan, mutta säätöavainta ei löydä mistään. Osaisikohan kukaan auttaa? Auto on Turussa.
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Onko vanos-moottori ja miksi ihmeessä hoonasitte pytyt?!
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • anzu39
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 37

      #3
      Sorry, kuulemma pyttyjä ei hoonattu vaan kansien pinnat sileiksi. Auto on 98-mallinen enkä itse ole tuossa remontissa ollut mukana kun en noista oikein mitään tiedä, joten en osaa sanoa onko vanos vai ei. Tuo asentaja vain kertoi, että näitä kasin koneita on avattu niin vähän, että työkalujen saanti on vaikeaa.

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Mikä oli alunperin vikana jos kannet käytettiin kerran pois?
        Heitä auton rekkari tai runkonumeron vikat numerot vaikka niin saadaan koneesta selvyys
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • anzu39
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 37

          #5
          Kannentiivisteet paloivat puhki.

          Comment

          • 2bar..ahhh
            BTCF Honorary Member
            • Nov 2004
            • 3351
            • haapavesi

            #6
            tappi vetolevyyn\vauhtipyörään ja kannet paikolleen sen jälkeen kannet paikoleen ja ajotus työkaluja tarvii vasta. Tai ne kyll saa nokat kohalleen ilman työkalujakin nokan neliöt takaosasta vaakatasoon ja pultit kiini. Tieetenkin kiristin täytyy olla jo oikessa "lujuudessa" sano asentajalle et laittaa googleen pikkasen hakuja niin löytyy kyllä pdf tiedostona ohjeet tuohonkin hommaan jos ei ole bmw TIS käytössä.
            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #7
              Riippuu nyt kovin onko vanos kone vai ei.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • 2bar..ahhh
                BTCF Honorary Member
                • Nov 2004
                • 3351
                • haapavesi

                #8
                Originally posted by Supa View Post
                Riippuu nyt kovin onko vanos kone vai ei.
                juu niin riippuu mut jos paja ei saa alakertaa kohalleen niin menee vanoksen kanssa sormisuuhun...
                €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎