Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M20 Vedenkierto ongelma.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ezpej
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2012
    • 252
    • Pilkanmaan ylipaineistaja

    E34 M20 Vedenkierto ongelma.

    Pikkuhiljaa alkaa palaa käämi tuohon kolmenelkku rojektiin. Ongelmat senkun jatkuvat.
    Vesi ei vaan taho lähteä kiertämään, eli todennäköisesti jossain on ilmalukko.

    Termarilta lähdetty täyttämään järjestelmää täyteen, paineltu letkuja ilmaus ruuvi auki ja korkki auki. Syylärin luonta letkut tuntuvan olevan täynnä kun pinta nousee letkua painettaessa.

    Tyhjäkäynnillä kerkes hetken olemaan, mutta täytyy ootella ensi viikkoon että saa uuden bensapumpun liittimen. Huono kontakti niin humppaa bensanpainetta.

    Heitelkääpäs nyt ideoita ja vinkkejä tuohon, että saisin veden kiertämään.
    Tällä hetkellä kiinni vakio vesipumppu ja GM Alumiini syyläri.
    Last edited by Ezpej; 12-04-2013, 22:12.
  • Olpppae
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 193
    • ii

    #2
    Mikähän moottori on kyseessä? jos m30 niin katoppa toi

    Comment

    • jaskap
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 528
      • Finland Rovaniemi

      #3
      Keula ilmaan

      Tere !

      Järjestelmää ei ole varmaankaan ilmattu kunnolla. Et ole ainoa, joka asiaa on hämmästellyt.

      Keulaa vaan ilmaan ja nesteiden täyttö hartaudella. Asiasta löytyy tältä foorumilta gurujen tekemää ohjetta ja infoa mm. Lekan. Kannattaa sitten varata aikaa tuohon hommaan, on yllättävän työläs homma ja voi loppua uskokin jossain vaiheessa. Mutta kyllä sen täyteen saa.
      e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
      e32 750 iA -88 DoubleSex.
      Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

      Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
      e32 735 1/18
      e34 M5 1/18
      e24 635 Csi 1/18
      e9 3.0 CSi 1/18
      e31 850 Csi

      Comment

      • Ezpej
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2012
        • 252
        • Pilkanmaan ylipaineistaja

        #4
        jees, hyvät ohjeet, tuli ihan uutena asiana tuo lämmöt täysille juttu..
        Viimeksi oli kaikki kesän jäljiltä kylmän puolella.

        Ja unohtunut jostain tuo keulaylös juttu.


        Eiköhän näillä ohjeilla saada vesikiertämään.

        Kiitti

        Comment

        • 426Hemi
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2008
          • 621
          • Pälkäne

          #5
          Itsellä joskus oli ongelmia m20 ja s38 ilmauksessa.

          Loppuviimeksi kun rohkeasti lähdin vaan ajamaan, niin molemmat ilmaantui ongelmitta. Ensin olin jonkinverran letkujenpuristelujumppaa keula ylhäällä tms harrastanut pihassa.
          ex: viitisenkymmentä bmw+muut

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16497
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by 426Hemi View Post
            Itsellä joskus oli ongelmia m20 ilmauksessa.
            Outoa.

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16389
              • Leppävirta

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              Outoa.
              Weird science.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E32 Diamantscwharz 750iL '94

              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • 2bar..ahhh
                BTCF Honorary Member
                • Nov 2004
                • 3351
                • haapavesi

                #8
                sori ot mut enmie nyt ymmärrä ku jonkuvuoden jo seuraillu foorumii niin aina on jollakin ongelmaa ilmauksen kanssa. Ite en koskaan ole mitään keuloja nostellu tai hirveitä pullopatentteja teheny ja kaikki vehkeet m10-s62 koneisiin saanu ilmattua ongelmitta.... Tuurii ollu vissiin tai jotain muuta mystistä.....
                €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                Comment

                • 426Hemi
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2008
                  • 621
                  • Pälkäne

                  #9
                  Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                  sori ot mut enmie nyt ymmärrä ku jonkuvuoden jo seuraillu foorumii niin aina on jollakin ongelmaa ilmauksen kanssa. Ite en koskaan ole mitään keuloja nostellu tai hirveitä pullopatentteja teheny ja kaikki vehkeet m10-s62 koneisiin saanu ilmattua ongelmitta.... Tuurii ollu vissiin tai jotain muuta mystistä.....
                  Pointtini olikin että noi pullopatentit, keulat ilmaan yms poppakonstit ei kanssa itellä oikein toiminut.

                  Nesteet koneeseen ja kovaa ajoa. Sillain on itsellä aina ilmaantunut.
                  ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                  Comment

                  • 2bar..ahhh
                    BTCF Honorary Member
                    • Nov 2004
                    • 3351
                    • haapavesi

                    #10
                    Originally posted by 426Hemi View Post
                    Pointtini olikin että noi pullopatentit, keulat ilmaan yms poppakonstit ei kanssa itellä oikein toiminut.

                    Nesteet koneeseen ja kovaa ajoa. Sillain on itsellä aina ilmaantunut.
                    olikin noin yleisesti
                    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                    Comment

                    • 426Hemi
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2008
                      • 621
                      • Pälkäne

                      #11
                      Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                      olikin noin yleisesti
                      Jep, kunhan tarkensin omaa sanomaani
                      ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                      Comment

                      • Ezpej
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2012
                        • 252
                        • Pilkanmaan ylipaineistaja

                        #12
                        Originally posted by 426Hemi View Post
                        Pointtini olikin että noi pullopatentit, keulat ilmaan yms poppakonstit ei kanssa itellä oikein toiminut.

                        Nesteet koneeseen ja kovaa ajoa. Sillain on itsellä aina ilmaantunut.



                        Nonih, alkas jo melkein olee kierto kohillaan, toinen puoli syyläristä jo lämpiää... Muuten kaikki letkut rupee olee kuumia.

                        Vesiventtiilin letkutkin kuumia ja myös sisätilassa putket kuumia.

                        Vielä ei tarkkaa osaa sanoa että onko jo lämpösen puolella kabiinissa.

                        tosiaa en antanut lämpöjen nousta juurikaan 70 asteen ylitte, sitte sammuttelin auton.. käväs kerran muistaakseen 77 asteessa. Nuo lämmöt mittasi mega.



                        Muistaako kukaan missä asteessa vakio termari aukeaa?
                        Ja paljonko on vakio syylärillä vesi menekki?

                        Jos en ihan väärin muista niin järjestelmä karkeasti imas n. 8 litraa nesua.


                        Ja tarkennan vielä konehan on m20.


                        En tiedä uskaltaako lähteä ajamaan? Tosin millä syyläreilla teillä oli ongelmia projekteissa ilmauksen kanssa?

                        Comment

                        • Vauhtivaunu
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 2714
                          • P-Karjala

                          #13
                          Mun mielestä vain M50 on se vittumainen ilmattava. Kun vaihdoin 530:pin syylarin niin se oikein imi vedet sisään. Kun lämppäri oli täysillä ja moottorin käytti lämpimäksi niin kerran piti nestettä lisätä että oli kylmänä nestepinta paisarissa kohdallaan. Sitten toinen kokemus on M40-koneesta jossa oli jotakuinkin sama homma että ensin nestettä paisari täyteen ja senjälkeen kone lämpimäksi ja tarkastus. Edelleen kaverin e30 325-cabissa ilmat tuli sieltä termarikopan ilmausruuvista ja loput pumppaamalla alavesiletkua.

                          Mutta M50-koneiset bemarit tuntuu nielevän sitä nestettä vaikka mitä loitsuja lukee ja letkuja pumppaa. Ja kannet halkeaa :think
                          sigpic


                          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                          Comment

                          • Ezpej
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2012
                            • 252
                            • Pilkanmaan ylipaineistaja

                            #14
                            Lueskelin tuolta kun kattelin mitä maksaisi uusi termari. Vakio termari on 80 asteelle -.-

                            Ehkä enskerral voisi vaikka käyttääkkin jopa sinne 80 asteen tienoille että se voisi lähtä kunnolla menemään siitä termarin läpi. Turhaa taas arkailin että menee sylinterit soikeaks.


                            Tosiaa pumppaus tekniikalla Tuo GM jättisyyläri imi vaikka millä mitalla sitä nestettä.

                            Comment

                            • 2bar..ahhh
                              BTCF Honorary Member
                              • Nov 2004
                              • 3351
                              • haapavesi

                              #15
                              Originally posted by Ezpej View Post
                              Lueskelin tuolta kun kattelin mitä maksaisi uusi termari. Vakio termari on 80 asteelle -.-

                              Ehkä enskerral voisi vaikka käyttääkkin jopa sinne 80 asteen tienoille että se voisi lähtä kunnolla menemään siitä termarin läpi. Turhaa taas arkailin että menee sylinterit soikeaks.


                              Tosiaa pumppaus tekniikalla Tuo GM jättisyyläri imi vaikka millä mitalla sitä nestettä.
                              ei sylinterit miksikään mene... Ohan noita hajotett tubonakin tiivisteet pihalle ja kannet halaki.... Kuumaksi se pitää käyttää ja kierrättää et sieltä ilimat saa pois....
                              €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎