Announcement

Collapse
No announcement yet.

Liian kovat kovat soundit putkistosta (E93/335i)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaartma
    Bimmer Rookie
    • Aug 2012
    • 33
    • Helsinki

    Liian kovat kovat soundit putkistosta (E93/335i)

    Talven aikana tuli vähän rukattua omaa E93 335i:tä agressiivisemmaksi.

    Tahdoin myös taakse 4 putkea sekä vähän metallisuutta pakoääniin. Koska autoon tuli kohtuullisesti hiilikuitua ulkopintaan, päätin ostaa Remus Racing takapöntöt kun niissä vähän hiilikuitua päällä. Olishan niillä ollut Sport-putketkin mutta niissä ei sitä hiilikuitua...

    Nyt putkisto on alla ja soundi täydellä kaasulla todella hieno mutta pari negatiivista juttua:

    1) Kylmäkäynnistyksessä meteli on todella kova ensimmäisen joku 90 sekuntia kun kone lämpiää. Orkkispöntöissä ilmeisesti on joku läppä joka on kiinni kun moottori lämpiää ja noita ei näissä tarvikejutuissa ole...

    2) Viikonloppuna tuli käytyä autolla mökillä perheen kanssa ja kun moottorissa on alle 2000 kierrosta ja tulee ylämäki niin on pakko tiputtaa vaihdetta pienemmälle sillä sisälle (vaikka katto kiinni) tuleva jylinä kun ylämäkeen pitää painaa kaasua alle 2000 kierroksessa, on perheelle jo epämiellyttävä... Moni foorumilainen varmaan sanoisi että just hyvät soundit mutta kun autolla tarkoitus kesällä ajaa 10000km kesäreissu perheen kanssa niin tuollaisia soundeja en jaksa kuunnella...

    Näistä kahdesta tuon kylmäkäynnistyksen voin jopa jotenkin kestää kun se menee ohi 90 sekunnissa mutta tuo vakiojylinä alhaisilla kierroksilla on kyllä liian ärsyttävä... Tosin vaimo kyllä ei autoa kehtaa viedä työpaikan parkkihalliin ja kylmänä käynnistää joten kiva sekin olisi saada vähän alemmas...

    Voisko joku resonaattori auttaa asiaan tai keksiskö joku muuta keinoa kuin Remuksien pistäminen huuto.netiin? :think

    Edellinen omistaja oli pistänyt autoon katittomat downpipet joten niiden takaisintuontikin voisi jotain auttaa; ei vaan nyt vielä kesäksi haluaisi sellaiseen mennä - ensi talveksi kyllä jos ei soundit muuten tipu...

    Siis kaikki asiantuntevat vinkit kelpaavat jotta ei tarttisi mennä takaisin orkkispönttöihin!
    __________________
    E93 335i -08; JB4, Spearco code III intercooler, VK downpipet, Remus Racing, KW3 alusta, Prior Design 1M etuhelma, Duke Dynamics diffuser
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=266863

  • Oktopuss
    Bimmer Rookie
    • Aug 2012
    • 173
    • Lappeenranta

    #2
    Tehokkain tapa saada ne äänet alas on asentaa se vakioputkisto takasin. En usko et millään resonaattoreilla kikkailu kannattaa. Omaan värkkiin tuli putken vaihdon jälkeen juurikin tuo jylinä pienillä kierroksilla kun painaa kaasua. Tosin eipä itteäni häiritse niin ei väliä.
    S204 Mercedes Benz C350cdi 4Matic 2009 Tenorite gray metallic
    Ex: S211 Mercedes Benz E55 2004 Tanzanite blue metallic
    ExEx: W210 Mercedes Benz E55 1998 Black opal metallic
    "Life's too short to drive a boring car"

    Comment

    • wilho
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 104

      #3
      Originally posted by kaartma View Post

      1) Kylmäkäynnistyksessä meteli on todella kova ensimmäisen joku 90 sekuntia kun kone lämpiää. Orkkispöntöissä ilmeisesti on joku läppä joka on kiinni kun moottori lämpiää ja noita ei näissä tarvikejutuissa ole...

      2) Viikonloppuna tuli käytyä autolla mökillä perheen kanssa ja kun moottorissa on alle 2000 kierrosta ja tulee ylämäki niin on pakko tiputtaa vaihdetta pienemmälle sillä sisälle (vaikka katto kiinni) tuleva jylinä kun ylämäkeen pitää painaa kaasua alle 2000 kierroksessa, on perheelle jo epämiellyttävä... Moni foorumilainen varmaan sanoisi että just hyvät soundit mutta kun autolla tarkoitus kesällä ajaa 10000km kesäreissu perheen kanssa niin tuollaisia soundeja en jaksa kuunnella...

      Näistä kahdesta tuon kylmäkäynnistyksen voin jopa jotenkin kestää kun se menee ohi 90 sekunnissa mutta tuo vakiojylinä alhaisilla kierroksilla on kyllä liian ärsyttävä... Tosin vaimo kyllä ei autoa kehtaa viedä työpaikan parkkihalliin ja kylmänä käynnistää joten kiva sekin olisi saada vähän alemmas...
      Moi,

      taitaa olla ainoa vaihtoehto orkkispöntöt, siis BMW:n oma Performance ESD pönttö, jossa myös tuo matalien kierroksien läppä. Sen voit sitten ohittaa tarvittaessa JB4:lla.

      Siis mitä olen tuolta foorumeilta lukenut, niin tämä ei jurraa pienillä kierroksilla tasakaasulla.

      esim. http://www.youtube.com/watch?v=cryoedWD0G4
      F15 40e M-Sport: 2016 : Alpine Weiss
      F45 225xe Sport: 2016 : Alpine Weiss
      E46 316ti : 2004 : Schwarz
      ex. E46 316ti M-Sport : 2002 : Schwarz Metallic ex. F11 520d xDrive Nordic Edition: 2014 : Schwarzex. E92 335i : 2007 : Titan Silber Metallic / Quaife ex. E46 330Ci : 2001 : Titan Silber Metallic

      Comment

      • marko84
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2008
        • 1489
        • Pori

        #4
        Jos pakoputken ulostulot ei ole tarpeeksi pitkällä auton takana niin jylinä autossa on taattu.
        E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

        Comment

        • Hiace
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2011
          • 1203
          • Helsinki/Joensuu

          #5
          Omassa E46 M3:ssa tarviketakapöntöllä tuo jylinä alle 2500 eli drone oli todella iso. Vaihdoin vakioon, mutta jotain noiden väliltä tekisi mieli löytää alle. Tuo drone taitaa olla takapöntön ominaisuus. Nuo pikkuiset resonaattorit käsittääkseni vaikuttaa yläkierrosten raspiin ainakin M3:ssa, ei droneen. Korjatkaa jos oon väärässä.
          F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎