Elikkäs ostettiin muutama viikko takaperin kunnostettavaksi E34 520i läskiremmi vuosimallia 90 siinä oli semmonen käyntiongelma että kävi vähän hörähdellen ja kun kierrokset ahkeralla kaasupolkimenpotkinnalla sai yli 3000 kierrosta niin kävi kuin unelma mutta alle sen ei toiminut oikein kuinkaan. nyt kun remonttia tehtiin senverran että kansi plaanattiin, ponnistettiin, ventiilit tsekattiin tulpat uusittiin, johdot näyttikin uusilta jo ja jakajankansi ja pyöriäkin oli uusia niin nyt kun kasattiin niin käy koko kierros alueella samalla lailla kun se ennen kävi vain 3-tonniin asti eikä kierrä 4-tonnia enempää :think kaasuläppä kävi puhdistettavana ja kaasuläpän asentotunnistin oli irrotettuna, onko tunnistimen väärä asento syypää tähän? alipaineletkut oli kaikki kunnossa. tyhjäkäyntimoottorin tai imm:n johtoa kun kokeili irti niin ei ollut mitään vaikutusta käyntiin
koneen käynti ei ole mitään tasaista röpötystä vaan se käy sillätavalla "kiepsahdellen" wow, wow, wow ihan niinkun painais kaasupoljinta tasaisella rytmillä.
M20B20 E34 kummallinen käyntiongelma
Collapse
X
-
M20B20 E34 kummallinen käyntiongelma
Pesut&kiillotukset + valtuutettu nanolex asennuspiste! jkautokiilto.fi puh:0442019970
E39 523i köyrinki
_____________________________________________
Ex: e30x2 e36x3 e34x4 e32x2 e39x6 e60x2 e28x1 e46x2 e38x1 e53x1 e91x1Tags: None
-
nyt on kokeiltu uudella tyhjäkäyntimoottorilla ja kaasuläpän asentotunnistinkin on laitettu oikeaan kohtaan. miten tota tyhjäkäyntimoottorille tulevaa johtoa vois testata että tuleeko sinne asti virtaa? mitä pitäis yleismittarin missäkin tilanteessa näyttää :thinkPesut&kiillotukset + valtuutettu nanolex asennuspiste! jkautokiilto.fi puh:0442019970
E39 523i köyrinki
_____________________________________________
Ex: e30x2 e36x3 e34x4 e32x2 e39x6 e60x2 e28x1 e46x2 e38x1 e53x1 e91x1
-
Ohjetta
Irrota liitin ja mittaa ensin itse tyhjäkäyntimoottorin resistanssi. Pitäisi olla 20 ohmia keskimmäisen ja molempien laitimmaisten napojen välillä (siis napojen 2-1 sekä 2-3, napa 2 on keskellä)
Sekä noin 40 ohmia laitimmaisten napojen (1-3) välillä.
Johdon puolella (siis mikä tökätään tuohon tyhjäkäyntimoottoriin) pitäisi olla 12 V punavalkoisessa johtimessa, kun virrat ovat autossa päällä.e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Comment
-
kävin äsken kokeilemassa niin 1-2 näytti 18 ohm, 2-3 näytti 20 ohm ja 1-3 näytti 38 ohm. virtaa tulee punavalkoiseen johtoon 12v keltavalkoisesta piuhasta kokeiltiin maadoitusta piippi toiminnolla niin ei kuulunut puhdasta piippausta vaan semmosta "rätinää" eli tässä saattaisi olla syy? :thinkOriginally posted by jaskap View PostIrrota liitin ja mittaa ensin itse tyhjäkäyntimoottorin resistanssi. Pitäisi olla 20 ohmia keskimmäisen ja molempien laitimmaisten napojen välillä (siis napojen 2-1 sekä 2-3, napa 2 on keskellä)
Sekä noin 40 ohmia laitimmaisten napojen (1-3) välillä.
Johdon puolella (siis mikä tökätään tuohon tyhjäkäyntimoottoriin) pitäisi olla 12 V punavalkoisessa johtimessa, kun virrat ovat autossa päällä.Pesut&kiillotukset + valtuutettu nanolex asennuspiste! jkautokiilto.fi puh:0442019970
E39 523i köyrinki
_____________________________________________
Ex: e30x2 e36x3 e34x4 e32x2 e39x6 e60x2 e28x1 e46x2 e38x1 e53x1 e91x1
Comment
-
Poijat oli käyny tallilla ja kehui että oli kokeillu maadottaa suoraan tuota keltavalkoista johtoa niin oli ruvennu vähä paremmin käymään ja oli jotain tyhjäkäyntiäkin jo. Kierroksetki sai 5k hujakoille. Jotain noissa johdoissa täytyy olla vikana.Pesut&kiillotukset + valtuutettu nanolex asennuspiste! jkautokiilto.fi puh:0442019970
E39 523i köyrinki
_____________________________________________
Ex: e30x2 e36x3 e34x4 e32x2 e39x6 e60x2 e28x1 e46x2 e38x1 e53x1 e91x1
Comment
-
Motronic
Joo, ne kaksi muuta johdinta ei mene suoraan maihin vaan Motroniciin, jossa ne maadoitetaan Motronicin ohjaamana (johtimien takana on transistori). Eli jos niistä ei maadoitusta löydy, vika ei ole johdotuksissa.
Noinhan se varmaankin toimii, jos ohjaus ohitetaan osittain.
Aika uhkarohkeaa muuten tehdä ohituskytkentöjä mutu tuntumalla.
Motronic voi olla kaputt (nimenomaan tuo ohjaus)
Mutta...
Kannattaa ensitöiksi irrottaa kaikki releet ja puhdistaa niden kannat sopivalla puhdistusspaylla, samoin kaikki sulakkeet. Kannattaa myös tarkistaa kaikki sulakkeet, että ovat ehjiä ja paikoillaan.
Sitten kannattaa käydä imuvuotojen kimppuun.
e32:ssa joskus aikoinaan törmäsin siihen, että tietty huonossa kontaktissa oleva sulake (en nyt millään muista mikä), rajoitti kierrokset juuri tuohon 3000 rpm:ään. Sulakke itsessään ei viitannut moottorinohjauksen. Kysymyksessä tietty on ihan eri auto, mutta.....
Jos ei auta, sitten saattaa olla moottorinohjauksen vuoro. Se onkin jo toinen juttu.e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Comment
-
mites tuo käynti muuttuu jos jako on hypännyt pykälän suuntaan tai toiseen? :think voisko se aiheuttaa ton kiepsahtelun?Pesut&kiillotukset + valtuutettu nanolex asennuspiste! jkautokiilto.fi puh:0442019970
E39 523i köyrinki
_____________________________________________
Ex: e30x2 e36x3 e34x4 e32x2 e39x6 e60x2 e28x1 e46x2 e38x1 e53x1 e91x1
Comment
-
pistän tänne nyt itekkin, mutta en yritä enkä halua sivuttaa bimmerjonesin kysymyksiä.
oma M20B20 pyörii kans tyhjäkäynnillä oudosti. kierrokset seilaa ja yleensä n. 1100rpm tyhjäkäynti kierroksia. eli varmaan imuilmavuoto jossain vielä..
herää kysymys mikä on tämä letku, kun sen taittaa, auto käy niinkuin pitää ja kierrokset on tyhjäkäynnillä jotain 700rpm? mutta siis sitähän ei varmaan kannata jättää tukituksi, eikö siitä saata jotain pahaa tapahtuakkin
se siis menee tähän http://bmwfans.info/parts/catalog/E2...e_ventilation/ letkuun(3), mikä sit taas menee läppärunkoon.
Comment
-
katoppa että letkut on kunnolla kiinni eikä vuoda/ole tukossa. sitten crc:llä etsimään imusarjan ja kannenvälisiä vuotoja, taittele haitarikumiakin koska se voi silmämääräisesti katottuna olla ehjä.Originally posted by Gazzu View Postpistän tänne nyt itekkin, mutta en yritä enkä halua sivuttaa bimmerjonesin kysymyksiä.
oma M20B20 pyörii kans tyhjäkäynnillä oudosti. kierrokset seilaa ja yleensä n. 1100rpm tyhjäkäynti kierroksia. eli varmaan imuilmavuoto jossain vielä..
herää kysymys mikä on tämä letku, kun sen taittaa, auto käy niinkuin pitää ja kierrokset on tyhjäkäynnillä jotain 700rpm? mutta siis sitähän ei varmaan kannata jättää tukituksi, eikö siitä saata jotain pahaa tapahtuakkin
se siis menee tähän http://bmwfans.info/parts/catalog/E2...e_ventilation/ letkuun(3), mikä sit taas menee läppärunkoon.Pesut&kiillotukset + valtuutettu nanolex asennuspiste! jkautokiilto.fi puh:0442019970
E39 523i köyrinki
_____________________________________________
Ex: e30x2 e36x3 e34x4 e32x2 e39x6 e60x2 e28x1 e46x2 e38x1 e53x1 e91x1
Comment
-
Nonni. Ajoituslampulla katottiin niin ei oikeen ollu sytty kohilla
Pesut&kiillotukset + valtuutettu nanolex asennuspiste! jkautokiilto.fi puh:0442019970
E39 523i köyrinki
_____________________________________________
Ex: e30x2 e36x3 e34x4 e32x2 e39x6 e60x2 e28x1 e46x2 e38x1 e53x1 e91x1
Comment
-
-
Voi kilinkellit. Purettiin konetta ja ihmeteltiin niin triggeripyörä pyörii tyhjää :o ihmekkään kun ei oo sytty kohillaan... Mistäs me tiedetään laittaa se oikeaan kohtaan ja täpätä kiinni? Triggeri on siitä lohkonpuoleisesta kiekosta irti missä on ajoitusmerkki.Pesut&kiillotukset + valtuutettu nanolex asennuspiste! jkautokiilto.fi puh:0442019970
E39 523i köyrinki
_____________________________________________
Ex: e30x2 e36x3 e34x4 e32x2 e39x6 e60x2 e28x1 e46x2 e38x1 e53x1 e91x1
Comment
-
Silloin ainoa vaihtoehto on uusia koko värinänvaimennin.Originally posted by bimmerjones View PostVoi kilinkellit. Purettiin konetta ja ihmeteltiin niin triggeripyörä pyörii tyhjää :o ihmekkään kun ei oo sytty kohillaan... Mistäs me tiedetään laittaa se oikeaan kohtaan ja täpätä kiinni? Triggeri on siitä lohkonpuoleisesta kiekosta irti missä on ajoitusmerkki.
Pahimmassa tapauksessa "korjaat" sen ja vaihdat kohta katkennutta kampiakselia.e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment

Comment