Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monilevykytkin kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ears
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 94
    • Oulunseutu

    Monilevykytkin kokemuksia

    Käyttökokemuksia kaipailen noista monilevyisistä sintteri kytkimistä. (Ap racing, tilton)
    Onko yhtä hätäisiä kuin muutkin sintterit?
    Kyseessä itsellä m10 ahdettuna ja kytkin luistaa.. Olisi sopivasti ap racingin kaks levyinen vauhtipyörineen. Itselle vain ihan tuntematon tuommoisen kytkyttimet.
    Onko noiden säädössä jotakin hankaluuksia? Miten tuo painelaakeri, pitääkö olla joku erikoinen? Kulutuskestävyys?

    Kaikki kokemukset otetaan vastaan. Alkaa aurinko paistaa aika korkealta jo ja auto seisoo
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

    #2
    Originally posted by Ears View Post
    Käyttökokemuksia kaipailen noista monilevyisistä sintteri kytkimistä. (Ap racing, tilton)
    Onko yhtä hätäisiä kuin muutkin sintterit?
    Kyseessä itsellä m10 ahdettuna ja kytkin luistaa.. Olisi sopivasti ap racingin kaks levyinen vauhtipyörineen. Itselle vain ihan tuntematon tuommoisen kytkyttimet.
    Onko noiden säädössä jotakin hankaluuksia? Miten tuo painelaakeri, pitääkö olla joku erikoinen? Kulutuskestävyys?

    Kaikki kokemukset otetaan vastaan. Alkaa aurinko paistaa aika korkealta jo ja auto seisoo
    Ei omakohtaista kokemusta, mutta kuulemma todellakin ihan ON/OFF -kytkimiä, eli ei voi senkään vertaa "luistattaa" ku ykslevysellä perussintterillä. Jos pelkästään rataa meinaat ajaa niin varmaan ihan hyvä, jos joudut liikenteessä kurvaileen niin varmaan kandee harkita jotain muuta...

    Ne joilla on oikeeta kokemusta niin voi korjata mutta tässä ens alkuun ...

    Comment

    • 525TurboIC
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 663
      • Pomarkku

      #3
      Ittellä oli tiltonin 3-levyinen kytkin yhden päivän paikoillaan ja on todellinen on-off kytkin. Ei tullu ajamisesta mitään sen kans.

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        #4
        Mutta jos varmasti pitävän kytkimen haluut ja eikä haittaa renkaat sutien lähteä aina liikkelle niin...

        Comment

        • Tuokki2
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2009
          • 377
          • hamina

          #5
          mulla HKS kolmilevyinen, ihan vähän pystyy luistattamaan mutta eihän sitä kannattaisi tehdä, mutta ihan hyvin toimeen tulee kun oppii ajamaan, katsurilla oli vähän hakemista kyllä kytkin käyttötarpeen ja tehojen/vääntöjen mukaan, ihan turhaa laittaa mitään 1500Nm vääntöä kestävää pakettia jos sulla on 400Nm..
          Skyline R33 GT-R v-spec
          Subaru legacy GT spec B -03
          e39 528ia
          ski-doo x600rs -07

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2978
            • Uusimaa

            #6
            No, niin no,. Sintterikytkintähän ei ole lainkaan tarkoitettu luistatettavaksi yhtään. Se on tehty 100% kilpakäyttöön ja mieluummin vielä suorakytkentälaatikon kanssa.
            Jos haluaa kytkimen kestävän, kannattaa ylimitoittaa se ihan järjettömän paljon, näin se voi kestää tarkoituksessa johon sitä ei ole ikinä suunniteltu.
            Jos auto on katukäyttöön, joku massalevy vaan.
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • pazq
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 3166
              • 47200

              #7
              Itsellä ap-racingin sintteri 2/3:sta levystä paikallaan kisa-asetelmalla. Siinä on semmonen pari milliä polkimessa varaa missä se alkaa ottamaan/ottaa jo kunnolla ja ihan hitusen pystyy luistattamaan, mutta muistaa sen että ihan lähes tyhjäkäynnillä vaan luistattaa sen verran että pääsee vaan liikkeelle. Kuuluu vaan ikävä kirskuminen siitä kytkimestä mutta ite ainakin pärjännyt prisman parkkipaikallakin ruuhka-aikaan Eikä tuo ole edes pahan näköiseksi mennyt ja noin 20t km ite sillä ajanut + mitä aiemmat omistajat eikä ole vielä antanut merkkejä luistamisesta.

              Comment

              • Ears
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 94
                • Oulunseutu

                #8
                Originally posted by pazq View Post
                Itsellä ap-racingin sintteri 2/3:sta levystä paikallaan kisa-asetelmalla. Siinä on semmonen pari milliä polkimessa varaa missä se alkaa ottamaan/ottaa jo kunnolla ja ihan hitusen pystyy luistattamaan, mutta muistaa sen että ihan lähes tyhjäkäynnillä vaan luistattaa sen verran että pääsee vaan liikkeelle. Kuuluu vaan ikävä kirskuminen siitä kytkimestä mutta ite ainakin pärjännyt prisman parkkipaikallakin ruuhka-aikaan Eikä tuo ole edes pahan näköiseksi mennyt ja noin 20t km ite sillä ajanut + mitä aiemmat omistajat eikä ole vielä antanut merkkejä luistamisesta.
                Menikö sulla normaalilla painelaakerilla? Entä haarukka, pitikö modata? Oliko mitään muuta erikoista asennuksessa?

                No tuommonen kaks levynen AP Racing tuli nyt hommattua. Katotaan miten sen kans pärjää.. Tuommonen rapia 500Nm kestävä.

                Vinkkejä asennukseen ja säätöön otetaan ilolla vastaan..

                Comment

                • 2bar..ahhh
                  BTCF Honorary Member
                  • Nov 2004
                  • 3351
                  • haapavesi

                  #9
                  käyttökokemuksia on sellaisesta yhistelmästä missä on toinen levyn puolimassa ja toinen sintteri ja niitä on kaksi levyä. Toimii kuin unelma ei aivan sellainen kuin vakio kytkin mut melkein kukavain voi lähteä ajaan ja ei pienen reenin jälkeen ole ongelmaa. Auto on c5 corvette +1000nm
                  €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                  Comment

                  • jeemu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 1844
                    • 67700

                    #10
                    Mitään järkee oo hirveesti ylimitottaakkaa sitä kytkintä, käy päittäisten päälle
                    B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                    Comment

                    • 2bar..ahhh
                      BTCF Honorary Member
                      • Nov 2004
                      • 3351
                      • haapavesi

                      #11
                      Originally posted by jeemu View Post
                      Mitään järkee oo hirveesti ylimitottaakkaa sitä kytkintä, käy päittäisten päälle
                      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                      Comment

                      • Oksanen
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 697
                        • Nokia

                        #12
                        Originally posted by jeemu View Post
                        Mitään järkee oo hirveesti ylimitottaakkaa sitä kytkintä, käy päittäisten päälle
                        Mutta toisaalta monilevyt on hellempiä päittäiselle kuin vastaavalla momentinkestolla oleva yksilevy...
                        E28 535 1985 (S38B36+K31)

                        E36 323 1996

                        E46 Compact 2001

                        Comment

                        • old dog
                          Newbiemmer
                          • Jul 2008
                          • 28

                          #13
                          Juu, löytyy M10:stä 3levyn tilton. Howen painelaakeri/työsylinterillä, aika kevyt polkea ja liikematka noin puolet normista. Ottaa kyllä niin terävästi kii että kyllä löytyy heikot paikat.

                          Vastusvastaventtiilin oon laittanu kytkinlinjaan "pehmentämään" kiinniottoa, testipommitukset vaan tekemättä.
                          Last edited by old dog; 07-05-2013, 00:07.
                          "Ahtamalla onneen"

                          Comment

                          • Ears
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2008
                            • 94
                            • Oulunseutu

                            #14
                            Dodii kytkin meni paikalleen viikonloppuna. Haarukkaan jotu hitsaamaan "paksuutta" että sai painelaakerin oikeaan kohtaan kun asetelam oli n. 14mm matalempi.
                            Ensituntumalla aika hätänen otiltaan. Toisin sanoen vaatii hiukan opettelua. Ei ehkä emännän maitoautoon sopiva kytkin. Poljin pinnasta jäykkä mutta sujahtaa tietyn rajan jälkeen pohjaan kuin itsestään.

                            Ainut mikä jäi mietityttämään koeajolla oli kummallinen helinä moottorijarrutuksella. :think Ääntä en paikantanut mutta aiemmin sitä ei kuulunut. Muuten ei isommin ääntänyt, ehkä hiukan helisi kytkin pohjassa mutta ei kyllä luistanutkaan muu kuin takakumit.


                            Kerro toki miten tuo vastusvastaventtiili toimii ja miten se laitetaan. En oo ikinä kuullu tuommosesta.

                            Comment

                            • Haatainen
                              BTCF Member
                              • Jul 2009
                              • 1451
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Ears View Post
                              Dodii kytkin meni paikalleen viikonloppuna. Haarukkaan jotu hitsaamaan "paksuutta" että sai painelaakerin oikeaan kohtaan kun asetelam oli n. 14mm matalempi.
                              Ensituntumalla aika hätänen otiltaan. Toisin sanoen vaatii hiukan opettelua. Ei ehkä emännän maitoautoon sopiva kytkin. Poljin pinnasta jäykkä mutta sujahtaa tietyn rajan jälkeen pohjaan kuin itsestään.

                              Ainut mikä jäi mietityttämään koeajolla oli kummallinen helinä moottorijarrutuksella. :think Ääntä en paikantanut mutta aiemmin sitä ei kuulunut. Muuten ei isommin ääntänyt, ehkä hiukan helisi kytkin pohjassa mutta ei kyllä luistanutkaan muu kuin takakumit.


                              Kerro toki miten tuo vastusvastaventtiili toimii ja miten se laitetaan. En oo ikinä kuullu tuommosesta.
                              Ihan vaan kytkimen letkun väliin siten, että öljy pääsee vastuksetta menemään kytkimelle, kun polkaisee, mutta kytkintä vapauttaessa venttiili kuristaa työsylinteriltä poistuvaa virtausta -> hillitsee kytkimen tarttumista
                              Alla:
                              E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                              E24 635Csi -84 Polaris metallic

                              Ennenkin on ollut autoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎