Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 tds MEKAANINEN viritys EI potikoita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • siiiseli
    Bimmer Rookie
    • Jan 2013
    • 38
    • jyväskylä

    525 tds MEKAANINEN viritys EI potikoita

    mistään ku ei tuntunu löytyvän vastaavaa topikkia missä nimenomaan käsiteltäs kaikkea kyseisen koneen mekaaniseen viritykseen liittyvää käsittäen pumpun vaihdon mekaaniseen sun muut kaikki esim kansityöt kytkimet ja tehonkestot. itellä työnalla siis kyseinen homma. mekaanisella pumpulla ja 12 mm nestepäällä. kone vasta kasaamisvaiheessa ja rojekti mallia rauhassa ja ajankanssa nyt vaan kiinnostas muutama erinäinen seikka mihin ei tunnu löytyvän vastausta suoraan. ensinnäkin tuon kyseisen koneen kansi mallia heikko ja halkeemisherkkä, niin myös tämäkin halki parista kohtaa mutta kysymys kuuluukin millasia halkeemia sallitaan ja kannattaako koko kantta lähteä enään takasin laittamaan. parit esikammiot halki vähän ja sen lisäks korkeintaan puol senttiä pitkät halkiot neljästä esikammiosta venttiileihin päin. myös joka venttiilin välissä "hassun" näköset lovet muttei niinkään näytä halkeemilta. kuviakin laittasin jos homman taitasin no kumminki pakosarja tehty mallia halko mutta ahin olis vielä hakusessa että minkä kokonen ja mallinen ois sopiva tuon pumpun kanssa että pumpusta saa kääntää kaikki ruuat pihalle, pumppuun tulee vielä ahonalaseen syöttöön jyrkän puoleinen syöttökara jos sillä jotaki taikoja vielä tekis imusarja ois vielä tehtävänä ja kova vauhtipyörä ja siihen sopiva asetelma mielellään riittävän pitävä eikä sintteri koska kone tulossa tuohon 525 käyttis toukkaan viimeseksi vielä kerrottakaan että koneella rullattu reilu 300 tonnia ja auottu ei oo sen enempää ku nostettu kans ylös ja öljypohja käytetty irti ja päällisin puolin kaikki näytti hyvälle ja jakopäähän tulossa uudet rojut kone ollut aina vakio. kirotusvirheitä ja sen semmosia on juu kyllä mutta koittakaa kestää
  • zeneg
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 1238
    • Oulu

    #2
    Kolmen rivin jälkeen lopetin lukemisen. Korjaileppa ja jäsennä vähän tekstiä niin luetaan sitten loppuun ja mietitään asiaa uudestaan.

    Comment

    • siiiseli
      Bimmer Rookie
      • Jan 2013
      • 38
      • jyväskylä

      #3
      Lähinnä tässä ideana se että saataisiin yksi topikki mikä käsittelisi nimenomaan tätä mekaanista viritystä kyseiseen moottoriin kaikilla osaalueilla koska lähes kaikki mitä tämän moottoriin virittämisestä on kirjotettu täällä tuntuu olevan ainoastaan tuota vastuksien, nappien ja johtojen kanssa asentelua"/

      Comment

      • ThemeJ
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 997
        • Turku/Raahe

        #4
        Jakajapumppu kyykkää vaikka millasen nestepään sinne pusket.
        Bmw E30
        Bmw 2000Touring Scrap
        Ex. Bmw E30 316
        Ex. Bmw E36

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎