Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20/B25 Motronic ei käynnistykunnolla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jupe_84
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 242
    • Joensuu

    M20/B25 Motronic ei käynnistykunnolla

    jeb eli kyseisen laitoksen kans on ollut aikapaljon riesaa, jota eivät osaneet korjata edes merkkiliikkeessä. elikkä auto ei meinaa kännistyä kylmänä ja sit kun viimein sen saa käyntiin nin kierrosta rynkyttää ihan hemmetisti. ilma vuotoja ei pitäisi olla kaikki letkut oon kattona! oon kokeillut toisella ilmamääränmittarilla ja joutokäynninsäätimellä ne on kunnossa. Vaikka vika sinänsä haiskahtaa ilmavuodolta kun öljykorkin ja öljytikun nostaa nin tyhjäkäynti ei muutu miksikään. sitten kirroksilla välillä tulee semmosianykäisyjä meinaa sammuu ja sit taas nostaa kierrokset.
    ainiin ja virranjakajankannen ja pyöriän oon uusinu. ja bensapuoli on kunnossa! Liekkö kellään ollut vastaavia murheita?
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Tarkista vielä alkuun että tulpanjohdot ovat oikein... Ihan "apinavika", mutta mahdollinen.

    Virranjakajassa (oli tosin l-jet) häikkä tekee muuten myös samanlaisia oireita kuin imuvuodot, mulla oli viallinen pyörijä joka aiheutti juuri kuvailemiasi oireita..

    Comment

    • jupe_84
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 242
      • Joensuu

      #3
      ovat oikeen ja pyöriä on kunnossa! start pilottikaan ei auttanut imuvuodon etsimisessä

      Comment

      • Damien83
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 527
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by jupe_84
        jeb eli kyseisen laitoksen kans on ollut aikapaljon riesaa, jota eivät osaneet korjata edes merkkiliikkeessä. elikkä auto ei meinaa kännistyä kylmänä ja sit kun viimein sen saa käyntiin nin kierrosta rynkyttää ihan hemmetisti. ilma vuotoja ei pitäisi olla kaikki letkut oon kattona! oon kokeillut toisella ilmamääränmittarilla ja joutokäynninsäätimellä ne on kunnossa. Vaikka vika sinänsä haiskahtaa ilmavuodolta kun öljykorkin ja öljytikun nostaa nin tyhjäkäynti ei muutu miksikään. sitten kirroksilla välillä tulee semmosianykäisyjä meinaa sammuu ja sit taas nostaa kierrokset.
        ainiin ja virranjakajankannen ja pyöriän oon uusinu. ja bensapuoli on kunnossa! Liekkö kellään ollut vastaavia murheita?
        Jos kerta käynti ei muutu tikku nostamalla tai korkkin avaamalla, täytyy häikkä olla melkeinpä imuvuoto tai tukos hyvin ovelassa paikassa. Jos kyseisessä koneessa on kaksiosainen imusarja, voi näiden väliin tulevan laipan tiivisteet olla syylliset. Itselläni (M43B16) lähtee huohotinputki venttiilikopan kannesta ja liittyy "laipalla" juuri ylä- ja alaimusarjan väliin.

        Comment

        • jupe_84
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 242
          • Joensuu

          #5
          tossa on 1osainen imusarja.

          Comment

          • nemesis
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 617
            • kymenlaakso

            #6
            tarkistappa ilmamäärä mittarin toimminta, putsaus etc.
            sitten tuo että kierrokset ei muuto jos ottaa öljykorkin pois, niiden pitää muuttua !, eli voisiko olla huohotin letki venttiilikopan kannesta imusarjaan tukossa? sitten tulee mieleen että miten kaasuläpän asentotunnistin?
            entäs se antura joka ilmoittaa motronicille moottorin lämmön? onkos testattu/uusittu millon että on kunnossa(eli näyttää oikein) ?

            nää nyt on näitä villejä arvauksia että lähdetään vikakerrallaan katsomaan...

            ootkos muuten vaihtanut millon tulpat? vaihdoitko nelikärkitulpat? jos vaihdoit niin tarkistitko 100% varmaks että muu sytytys järjestelmä on up-to-date?

            sanoit että oireet on kylmällä koneella? että ei lähde käyntiin kovin iloisena? mitenkäs sitten kun oot saanut sen taisteltua tulille, niin pysyy kuitenkin käynnissä mutta rytkyttää yms? mutta jatkuuko tämä vielä silloin kun kone on jo lämmennyt normaaliin käyntilämpöön? ei sulla vaan oo tankissa jotain 100vuotta vanhaa polttoainetta ? tuskin, mutta piti kysyä ei herneitä...
            ainiin, kun sulla on vika päällä niin tutkippas bensapumpun releen toiminta, että toimiiko se oikein.
            E30 kesä-autona

            Comment

            • jupe_84
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 242
              • Joensuu

              #7
              sitä kaasuläppätunnistinta huomenna räplään mutta toi ilmamääränmittari on puhistettu ei kauheenkulunut! bensa on tuoretta! eli lämpinäkää ei aina ekalla lähekäyntiin ja sitten kuumana esiintyy enemmänkin se kierroksen heijaus ja sitten kun vaihteen päälle laittaa P ja N asennossa ei ihan niin rynkytystä ole!

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎