Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 puristukset heittämällä 7 baariin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Doni
    Moderator
    • Sep 2004
    • 2842
    • Kyrsälä

    M20B25 puristukset heittämällä 7 baariin

    Uusimmassa Street & Strip lehdessä oli ahdettu M20B25 moottori. Monen haljenneen kannen ja sulaneen männän jälkeen ahtoja on nytten 2bar ja tehoja 500+.

    Näitä M20B25 Tic projekteja syntyy paljon joten tämä asia voi kiinnostaa. Moottorissa oli M42B18 männät jotka menee suoraan M20B25 koneeseen ja puristukset silloin seitsemän baaria.

    Eipä muuta, jatkakaa.
    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
  • -Dobermann-
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1021
    • Jyväskylä

    #2
    Hmm, mielenkiintosta! Mitenkä hyvin toimii diisselin kampuralla 2.5->2.7l?

    Comment

    • Bullitt
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 2786
      • Turku

      #3
      Mä kaavailin noita mäntiä 84 mm iskuisen kampiakselin kanssa, mutta pitäs olla vielä hiukan matalammat.


      Comment

      • Karzah
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 303
        • Rovaniemi

        #4
        Hmm... löytyisköhän vastaavaa settiä 323i:hin?
        Jos olen ymmärtäny oikein, niin 323i:sä on 80mm?
        ja tuossa 325i:ssä 84mm?

        Elikkä mistä muusta koneesta vois saada 80mm männät jotka menis heittämällä
        323:seen ja laskis puristuksia samalla...
        Ex. Toyota Carina2 1.6 -86
        Ex. Audi 80 1.8s -87
        Ex. Ford Escort 1.6i -88
        Ex. Bmw E30 320i -88
        Ex. Mazda 323 GT-X -90/91
        Ex. Kawasaki 600 zzr(figter) -92/93
        Ex. volkswagen jetta 1.6 -90
        Ex. Opel Calibra 2.0 16v -92
        BMW E30 320i/323i Turbo

        Älkää Syökö KeltaistaLunta... :(=)

        Comment

        • Sag
          Bimmer Rookie
          • Jul 2003
          • 104

          #5
          Fiat ( ) Ritmon/unon 1116cc koneista löytyy 80mm porauksella reilu 3mm matalampaa mäntää mahlen katalogin mukaan. Nuo näyttäis olevan pattipäiset.

          Edit: Ja puristuksia harvemmin ilmoitetaan bar yksiköissa, joten olisko kyseessä 7:1 ruttua omaava M20B25? 7bar puristuspaineilla käynnin luulisi olevan heikkoa..
          Last edited by Sag; 29-12-2004, 19:26.

          Comment

          • PPmotor
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 725
            • E-Pohjanmaa

            #6
            Ja skanneri heilumaan ja artikkeli tänne levitykseen..
            Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
            Ex: 325i Turbo Drift, jne..
            Power2Drift Team

            Comment

            • Doni
              Moderator
              • Sep 2004
              • 2842
              • Kyrsälä

              #7
              Originally posted by c0200325
              Ja skanneri heilumaan ja artikkeli tänne levitykseen..
              Lehti on kaverilla. Kun käyn, niin otan vaikka kameralla kuvat artikkelista. Samassa projektissa oli 320mm levyt ja jotkut Brembon satulat orkkis tolpissa. Jako oli muistaakseni vielä 4x100.
              Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

              Comment

              • anssip
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 233

                #8
                vähän sivuaa juttua,mut mulla voisi olla m20b25 mosaan valmiit turbomännät.
                kyseiset ollu m70 v12 mosassa,ja muuten on samat,mut patin sijasta n.puolen sentin montut..vois olla just sopivat turbokäyttöön.2 sarjaa siis löytyy heti kun saan itelle uudet(korkeempipuristeiset)tilalle.

                Comment

                • ytte
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 248
                  • Pyhäjärvi

                  #9
                  oiskoha tämä.

                  F10 LCI -15
                  E60 LCI -08

                  Comment

                  • NHB
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 1120

                    #10
                    Mun mielestä täysi torso koko ajatus. Raskaasti ahdettuun koneeseen en haluaisi mitään vaprikoneen vakiomäntiä ja kevyemmin ahdettuun tuo puristussuhde on aivan liian alhainen.

                    Comment

                    • Miku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 2624
                      • Kajaani

                      #11
                      ,å,å

                      tänään tuli aikasemmin mieleen et muistaakseni m10b16 on 84mm porauksella... Minkälainenhan istuvuus noilla männillä olisi m20b25 koneeseen.....
                      TEAM "Peli Menetetty"
                      Nyt:
                      E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                      E30 320i 2d m20b27 tic project
                      E38 728ia
                      E46 316i sedan
                      Ex:
                      3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                      Comment

                      • wj
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 3253
                        • Järvenpää

                        #12
                        Originally posted by Miku
                        tänään tuli aikasemmin mieleen et muistaakseni m10b16 on 84mm porauksella... Minkälainenhan istuvuus noilla männillä olisi m20b25 koneeseen.....
                        En tiedä sopiiko männät suoraan mutta noissa männissä on järeemmät männänrenkaat. Mitkä saa sorvaamalla sopimaan b25 mäntiin
                        - 2006 Mustang cabriolet
                        - Sleekcraft Enforcer 28'

                        Comment

                        • aLostSheep
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 102

                          #13
                          Miksi laittaa vakiot kun ei niita ole tarkoitettu korkeapaineturboille? Rossilta saa turbotakomannat ihan millaisilla mitoilla 6 kpl 650 egee.
                          Niin ja voihan aina hommata niita wisecon raaka-aihioita ja maksaa yli tonnin.

                          Comment

                          • f1zz
                            GTi:stä tuttu
                            • Sep 2003
                            • 1469
                            • Veikkola

                            #14
                            Originally posted by aLostSheep
                            Miksi laittaa vakiot kun ei niita ole tarkoitettu korkeapaineturboille? Rossilta saa turbotakomannat ihan millaisilla mitoilla 6 kpl 650 egee.
                            Niin ja voihan aina hommata niita wisecon raaka-aihioita ja maksaa yli tonnin.
                            totta turiset!

                            Mistä rossin mäntiä saa helpoiten ja halviten, anna vihiä?

                            Comment

                            • ahtaja
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 437
                              • Raisio

                              #15
                              Summitilta rossi mäntiä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎