Noniin foorumilaiset olis aika lyödä päitä yhteen.
Kävin mittauttamassa päästöt, HC oli jonkun verran koholla. n 800 tienoilla.
Kyseessähän on vm 89 auto joten päästöarvothan on CO 3,5% ja HC 600.
Nyt pitäs ihmetellä että miten HC koholla.
kokeiltiin jopa 50 astetta ennakkoa tyhjäkäynnille. Pikkusen vaikeuttaa vielä hommaa kun tyhjä käyntii soutaa siinä 800 - 1150 välillä. Ensin pitäisi keksiä miksi ihmeessä tyhjäkäynti seilaa?
280 turbonokka tällä hetkellä, pari milliä imu auki. (säädettävä nokkapyörä)
Ja kyllä seoksien kanssa leikittiin myös, olivat optimit.
Vakio tulpat noin kerran kastuneet. Ajeltu rikkailla seoksilla.
Mitenkäs olette noita nokkien ajoituksia säädelly? Mitkä arvot?
Ensin lähtisin varmaan tarkistamaan ennakon että kuinka metässä se on.
Ja kokoon panohan on jotakuinkin:
bmw 520i
MS2(KDFI)
280 nokka
jäykät venttiilin jouset
pari litranen kone
Imusarja AMW
3" imuputket turbolle asti, turbon imun mukaan supiste.
Muuten likimain koneessa kaikki uutta paitsi turbo ja pakosarja.
Turbo vaikuttaa ehjältä, omasta mielestä imupuolelta kokeiltuna ei ole väljää pitkittäin, mutta pysty suunnassa on mikä pitääkin olla.
Koneellahan on nyt ajettu n. 100km.
ja kyllä olen selaillut päästöongelmat "threadia".
Kävin mittauttamassa päästöt, HC oli jonkun verran koholla. n 800 tienoilla.
Kyseessähän on vm 89 auto joten päästöarvothan on CO 3,5% ja HC 600.
Nyt pitäs ihmetellä että miten HC koholla.
kokeiltiin jopa 50 astetta ennakkoa tyhjäkäynnille. Pikkusen vaikeuttaa vielä hommaa kun tyhjä käyntii soutaa siinä 800 - 1150 välillä. Ensin pitäisi keksiä miksi ihmeessä tyhjäkäynti seilaa?
280 turbonokka tällä hetkellä, pari milliä imu auki. (säädettävä nokkapyörä)
Ja kyllä seoksien kanssa leikittiin myös, olivat optimit.
Vakio tulpat noin kerran kastuneet. Ajeltu rikkailla seoksilla.
Mitenkäs olette noita nokkien ajoituksia säädelly? Mitkä arvot?
Ensin lähtisin varmaan tarkistamaan ennakon että kuinka metässä se on.
Ja kokoon panohan on jotakuinkin:
bmw 520i
MS2(KDFI)
280 nokka
jäykät venttiilin jouset
pari litranen kone
Imusarja AMW
3" imuputket turbolle asti, turbon imun mukaan supiste.
Muuten likimain koneessa kaikki uutta paitsi turbo ja pakosarja.
Turbo vaikuttaa ehjältä, omasta mielestä imupuolelta kokeiltuna ei ole väljää pitkittäin, mutta pysty suunnassa on mikä pitääkin olla.
Koneellahan on nyt ajettu n. 100km.
ja kyllä olen selaillut päästöongelmat "threadia".
Comment