Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vauhtipyörien ihmettelyä (kaksoismassa/kiinteä)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tube-
    Newbiemmer
    • Jan 2013
    • 26
    • Lohja/Helsinki

    Vauhtipyörien ihmettelyä (kaksoismassa/kiinteä)

    Elikkäs nyt kun on lukenut niin ristiriitaista tietoa kyseisestä aiheesta niin kysellään ihan oikeita kokemuksia.

    Omaan e46 328 (man) pitäisi kytkinremppa tehdä, syystä että kun painat pienillä vaihteilla kaasua, kierrokset nousee mutta mitään ei vauhdin puolesta juurikaan tapahdu(->luistaa). Eli vähintään uutta asetelmaa huutaa, mutta:

    1. Kannattaako myös vauhtis vaihtaa samalla, vaikka se tuntuukin olevan kunnossa(ei mitään ylimääräisiä täristyksiä, nylpytyksiä tai muuta vibraa, ainoastaan kytkin "luistaa")
    Viisaat puhuu että jos jokin on kunnossa, älä vaihda sitä. Toisaalta vaihto kävisi nyt niin helposti kun muutenkin on kohta pakki levällään.

    2. Jos vaihtaa, niin samanlainen kaksoismassa tilalle vaiko kiinteä?
    -Kaksoismassa on pirun kallis ja joutuu uusimaan aina tietyin välein
    -Kiiinteä taas saattaa alkaa ravistamaa niin pirusti --> ei kiitos

    Tuota kiinteän vauhtiksen ravistusta olen kuullut ainakin dieseleissä esiintyvän, mitenköhän bensakoneet? Onko ongelma sama?

    Kokemuksia/järkeen perustuvia neuvoja?
  • -kiki-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1160
    • Hämeenkyrö

    #2
    Työkaveri ainakin laittoi Diisseli Avensikseen kiinteän ja tohtii väittää et kaikki vain parani...
    F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

    Comment

    • pete81
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 2056
      • .........

      #3
      Ei sitä vauhtipyörää kannata vaihtaa jos kunnossa on.

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Ei se kiinteä pyörä juuri ravista, jos on tasapainossa.
        Tyhjäkäynnillä ehkä huomaa pienen eron, ainakin m52 moottorissa.
        Laatikon rohina alkaa yleensä kuulumaan tyhjäkäynnillä kovalla pyörällä.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #5
          Ei se kuuspyttysellä paha ole tärinä. Muistaa vaan laittaa sen jousitetun kytkinlevyn kaveriksi.

          Comment

          • Tube-
            Newbiemmer
            • Jan 2013
            • 26
            • Lohja/Helsinki

            #6
            Selvä selvä..
            Mistähän tollasen jousitetun levyn sitten metsästäis? Sachsilla olis SRE setissä jousitettu levy mutta on hintakin kohillaan, ja vähän turhan hyvä jo mun käyttöön. Ja ilmeisesti suurin osa aftermarket seteistä (kuten Black Diamond) ovat tietysti suunniteltu tuolle orkkis vauhtikselle-->jousittamattomia.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎