Elikkäs nyt kun on lukenut niin ristiriitaista tietoa kyseisestä aiheesta niin kysellään ihan oikeita kokemuksia.
Omaan e46 328 (man) pitäisi kytkinremppa tehdä, syystä että kun painat pienillä vaihteilla kaasua, kierrokset nousee mutta mitään ei vauhdin puolesta juurikaan tapahdu(->luistaa). Eli vähintään uutta asetelmaa huutaa, mutta:
1. Kannattaako myös vauhtis vaihtaa samalla, vaikka se tuntuukin olevan kunnossa(ei mitään ylimääräisiä täristyksiä, nylpytyksiä tai muuta vibraa, ainoastaan kytkin "luistaa")
Viisaat puhuu että jos jokin on kunnossa, älä vaihda sitä. Toisaalta vaihto kävisi nyt niin helposti kun muutenkin on kohta pakki levällään.
2. Jos vaihtaa, niin samanlainen kaksoismassa tilalle vaiko kiinteä?
-Kaksoismassa on pirun kallis ja joutuu uusimaan aina tietyin välein
-Kiiinteä taas saattaa alkaa ravistamaa niin pirusti --> ei kiitos
Tuota kiinteän vauhtiksen ravistusta olen kuullut ainakin dieseleissä esiintyvän, mitenköhän bensakoneet? Onko ongelma sama?
Kokemuksia/järkeen perustuvia neuvoja?
Omaan e46 328 (man) pitäisi kytkinremppa tehdä, syystä että kun painat pienillä vaihteilla kaasua, kierrokset nousee mutta mitään ei vauhdin puolesta juurikaan tapahdu(->luistaa). Eli vähintään uutta asetelmaa huutaa, mutta:
1. Kannattaako myös vauhtis vaihtaa samalla, vaikka se tuntuukin olevan kunnossa(ei mitään ylimääräisiä täristyksiä, nylpytyksiä tai muuta vibraa, ainoastaan kytkin "luistaa")
Viisaat puhuu että jos jokin on kunnossa, älä vaihda sitä. Toisaalta vaihto kävisi nyt niin helposti kun muutenkin on kohta pakki levällään.
2. Jos vaihtaa, niin samanlainen kaksoismassa tilalle vaiko kiinteä?
-Kaksoismassa on pirun kallis ja joutuu uusimaan aina tietyin välein
-Kiiinteä taas saattaa alkaa ravistamaa niin pirusti --> ei kiitos
Tuota kiinteän vauhtiksen ravistusta olen kuullut ainakin dieseleissä esiintyvän, mitenköhän bensakoneet? Onko ongelma sama?
Kokemuksia/järkeen perustuvia neuvoja?
Comment