Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihteiston "asentotunnistin" vika vai mikä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • osaeero
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 56

    Vaihteiston "asentotunnistin" vika vai mikä?

    Tuossa kuukausi sitte löi 730d e38:n automaattivaihteisto yhteistyösopimuksensa irti. (ZF5HP24). Pakki toimi normaalisti, mut eteenpäin luisti pahoon. Oireet viittas kytkinrumpuun, joten loota irti ja auki, rummusta puuttu aikamoinen pala, ebaysta vahvistettu rumpu ja takas nippuun. Samalla tietty myös kaikki metallinpalat lootasta pois uudet öljyt huuhtelutekniikalla. Loota lähti pelaamaan tosi hienosti ja ehdin n. 200km ajaa sillä kunnes kaupan pihassa ajattelin käynnistää auton, startti pyörähti ehkä puoli kierrosta ja lopetti. Ajotietokone ei sanonu mitää. Siihen jäi auto, nyt ku yrittää startata niin virrat kyllä tulee päälle, mut ei yritäkkää pyörittää starttia. Ensimmäisenä tuli mieleen että lootan kyljessä oleva vaihteiston asentotunnistin temppuilis, eli ei ilmota autolle onko sielä kytkettynä P, R, N vai D. Ostin ebaysta uuden tunnistimen, mutta sama ongelma jatkuu silläkin. Osaako joku kertoa mitä seuraavaksi tutkisi? Vikakoodeja ei Inpalla anna. Vielä lisäkysymyksenä, kun istut autoon ja lyöt virrat päälle niin näkyykö mittariston Reunassa olevassa vaihteiston näytössä kirkkaampana P, R, N tai D? Vai alkaako ne näkyä vasta sitte ku moottori on käynnissä? Mulla nimittäin näkyy tällä hetkellä kaikki himmeenä, niinku mikää ei olis valittuna vaikka keppi on P:n kohdalla.
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8265
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by osaeero View Post
    Tuossa kuukausi sitte löi 730d e38:n automaattivaihteisto yhteistyösopimuksensa irti. (ZF5HP24). Pakki toimi normaalisti, mut eteenpäin luisti pahoon. Oireet viittas kytkinrumpuun, joten loota irti ja auki, rummusta puuttu aikamoinen pala, ebaysta vahvistettu rumpu ja takas nippuun. Samalla tietty myös kaikki metallinpalat lootasta pois uudet öljyt huuhtelutekniikalla. Loota lähti pelaamaan tosi hienosti ja ehdin n. 200km ajaa sillä kunnes kaupan pihassa ajattelin käynnistää auton, startti pyörähti ehkä puoli kierrosta ja lopetti. Ajotietokone ei sanonu mitää. Siihen jäi auto, nyt ku yrittää startata niin virrat kyllä tulee päälle, mut ei yritäkkää pyörittää starttia. Ensimmäisenä tuli mieleen että lootan kyljessä oleva vaihteiston asentotunnistin temppuilis, eli ei ilmota autolle onko sielä kytkettynä P, R, N vai D. Ostin ebaysta uuden tunnistimen, mutta sama ongelma jatkuu silläkin. Osaako joku kertoa mitä seuraavaksi tutkisi? Vikakoodeja ei Inpalla anna. Vielä lisäkysymyksenä, kun istut autoon ja lyöt virrat päälle niin näkyykö mittariston Reunassa olevassa vaihteiston näytössä kirkkaampana P, R, N tai D? Vai alkaako ne näkyä vasta sitte ku moottori on käynnissä? Mulla nimittäin näkyy tällä hetkellä kaikki himmeenä, niinku mikää ei olis valittuna vaikka keppi on P:n kohdalla.
    Ainakin pihassa olevissa autoissa riittää että virta on päällä niin valittu vaihde näkyy mittaristossa. Tarkista AGS:n sulakkeet F4, F22 ja F34.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • osaeero
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 56

      #3
      Sulakkeet näytti olevan ehjät. Inpalla tutkin vaihteistoa niin sieltä kohta "Gear selector positio" näytti muutamaa kysymysmerkkiä ja jotai epämääräistä. Ei muuttunu vaikka siirteli vaihdekeppiä eri asentoihin. Seuraavana tulee mieleen vaihteiston ohjausyksikkö, mut toisaalta outoa et Inpa ei antanu siit mitää vikakoodia ja lootaa pääsee lukemaan ihan täysin. Lisää ideoita?

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #4
        liikuttaako vaijeri asentotunnistinta lainkaan? Jos toimii oikein niin sitten pistoke, pinnit ja johtosarja. Ettei olisi piuha jäänyt johonkin väliin tai vastaamaan pakoputkeen... ohjainlaite se nyt tuskin vialla on ellei sitten seurauksena johtoviasta tms joka kuitenkin pitää ensin paikallistaa.
        Last edited by WSE1; 22-06-2013, 22:43.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎