Elikkä m20b20 -85 jakaja on irrotettu koneesta ja putsattu. ongelmana on takaisin laitto, eli lyödäänkö jakaja noin vaan kylkeen vai joutuuko ottaan mäntien asennon yms huomioon?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m20 virran jakaja
Collapse
X
-
Jakopäässä merkit kohdalleen ja sit jakaja reikään niin et pyörin osoittaa kutakuinkin ykkösen nastaa kohti jakajan kannessa niin pitäis lähteä käyntiin ja tarkemman säädön voi sitte tehdä lampulla.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
-
-
Originally posted by sirkusJakopäässä merkit kohdalleen ja sit jakaja reikään niin et pyörin osoittaa kutakuinkin ykkösen nastaa kohti jakajan kannessa niin pitäis lähteä käyntiin ja tarkemman säädön voi sitte tehdä lampulla..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by sirkusJakopäässä merkit kohdalleen ja sit jakaja reikään niin et pyörin osoittaa kutakuinkin ykkösen nastaa kohti jakajan kannessa niin pitäis lähteä käyntiin ja tarkemman säädön voi sitte tehdä lampulla.Last edited by Heguli 31; 02-01-2005, 15:18.
Comment
-
-
Kun sekä alakerran että nokan merkit on kohdallaan on sytty ykkösessä pelkkä alakerran merkkihän voi olla kohdallaan sekä ykkösessä että kutosessa ja ainahan voit irroittaa venakopan ja katsoa sieltä kumpi sylinteri on sytytys vuorossa.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by sirkusKun sekä alakerran että nokan merkit on kohdallaan on sytty ykkösessä pelkkä alakerran merkkihän voi olla kohdallaan sekä ykkösessä että kutosessa ja ainahan voit irroittaa venakopan ja katsoa sieltä kumpi sylinteri on sytytys vuorossa.Last edited by Heguli 31; 02-01-2005, 15:20.
Comment
-
-
Originally posted by T3No sehän on sen öljypumpun käyttöakseli. Eli konetta et sitten käynnistä, ennekuin tuo akseli on kaivettu öljypohjasta ja asennettu paikoilleen.
Comment
-
-
Originally posted by bavaria:39Hieno homma. Millanen systeemi tossa oikein on? Onko siinä pelkkä akseli vai jotain muutakin. Taitaa siirtyä käynnistäminen hamaan tulevaisuuteen...
Huono tuuri sulla, tuo öljypohjan avaaminen sytkän säädön takia on hieman työlästä. Kannattaa vaihtaa samalla se öljypohjan tiiviste ja varmistaa silikonilla.
Comment
-
-
Tosta kuvasta selviää melko hyvin koko toimintaperiaate. Jakajan juuressa on tuollainen ratas, joka pyörii, kun ensin nokkahihna pyörittää ns. apuakselia. Apuakselin päässä on tuohon jakajan rattaaseen sopiva ratas.
Nyt kun jakaja on sitten saatu pyörimään, niin tuolla käyttöakselilla saadaan sitten samalla pyörimään se öljypumppu.
Kuvassa näkyy varsin hyvin akselin molemmissa päissä ns. prikat, joiden tarkoituksena on estää akselin liikkuminen paikoiltaan, kun jakaja nostetaan pois.
Nuo prikat on alkujaan semmosta muovia tai jotain sekoitusta. Kun moottorilla on ajettu jo ties kuinka monta vuotta, niin nuo muoviprikat sitten ilkeyttään kovettuvat/rapistuvat ja häipyvät tuosta akselilta jonnekin sinne...
Nyt sun koneessa oli ainakin tuo jakajan päässä oleva prikka hävinnyt. Kun sitten nostit jakajaa, niin akseli pääsi tietenkin nousemaan mukana.
Lopun jo tiedätkin, eli onnea vaan....
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3Nyt sun koneessa oli ainakin tuo jakajan päässä oleva prikka hävinnyt. Kun sitten nostit jakajaa, niin akseli pääsi tietenkin nousemaan mukana.
Lopun jo tiedätkin, eli onnea vaan...
Comment
-
-
Mites toi asia on hoidettu uudemmissa koneissa missä se virranjakaja on siellä kannessa?If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.
http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780
Comment
-
-
Originally posted by BestMotorWithMites toi asia on hoidettu uudemmissa koneissa missä se virranjakaja on siellä kannessa?
Tuollaiseen lohkoon voi siis myös asentaa jakajan lohkoon, kun vaan irroittaa sen tulpan ja rattaan ja nakkaa vanhanmallisen jakajan sekaan..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Comment