Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 kannentiiviste ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • haive
    Newbiemmer
    • Oct 2012
    • 5
    • lohja

    M62 kannentiiviste ?

    olin tässä myymässä 540i e39 ja ostaja ehdokas päätti avata jäähdyttimen korkin (ajettu noin 25km eli kone kuumana) ja omasta mielestäni kävi aivan normaalisti että jäähdytin nesteet tuli ulos, mutta ostaja ehdokas väitti että kannentiiviste olisi mennyt/menemässä jota en aivan tahdo uskoa. voisiko joku joka tietää paremmin valaista hieman asiaa? niin ja oman omistuksen aikana n. 2000km ei ole ollut mitään ongelmia lämpöjen/nesteiden kanssa.
    E38 735i
    _______
    E39 540i
    E39 523i
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    No voihan sitä hintaa noinkin tingata
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Hammu
      Moderator
      • Nov 2006
      • 3971
      • Nurmijärvi

      #3
      Varmaan ollu jotain samaa mersuharrastajakuntaa kun itellä kävi.
      Ensin ihmetellään että ompa mahoton ja sitte revitään kuumasta moottorista paisarin korkki auki.

      Kuumat vedet käsille ja sitte ihmetellään että mikä helvetin kansivikanen tämä on. Ei oo kuultukkaan paineistetusta järjestelmästä.
      Oli muuten viimenen kerta ku meen edes näyttämään autoo jos mainitsee olevansa mersuharrastaja.

      "Harmi ku pertti myi 124 pois, pertin 124 oli niin hieno..."

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        No just...

        M62 on yli 100 asteinen kun kone on normilämmössä.
        Ei varmaan pysy säiliössä jos paineen päästää pois kun kiehuu heti.
        Noissa on ihan syystä sellainen korkki joka päästää painetta pois vasta 2bar. kohdalla.

        Nyt lähdet vaatimaan ostajalta hyvitystä nesteistä tai jotain vastaavaa.
        Tuollaisellahan rikkoo paikat.

        Comment

        • 2bar..ahhh
          BTCF Honorary Member
          • Nov 2004
          • 3351
          • haapavesi

          #5
          et ole ensimmäinen asian kanssa. M62sen termari on 107 astetta ja painekorkki 2,5bar eli paineen alaisena nesteet eivät kiehu niin kuin edellä mainittiinkin. Ostaja ei ole tienyt sitten höllökäsen pöläysta mitä on ollut tekemässä. (toivottavasti poltti pikkasen näppejään) seuraava kyssäri sulta on et miten ilmataaan... Kylmään kooneeseen nestettä virrat autossa pääällä lämmöt täysillä lisäilet nestettä sinne sen mukaan mitä menee sittenkun ei enää mene niin hyrkäytät v8 tulille sen jälkeen menee vajaa puol litraa nestettä heti jonka jälkeen laitat korkin kiini pikkasen kierroksia kayttelet jonka jälkeen avaat sit pisarinkorkin vieressä ilmaus ruuvvia käydessä muutamia kertoja jolloin ilma tulee pois. Ajeluu seuraavan kerran sit kylmänä lisäät nestettä jos tarve lisätä ja muuta uin kovaa ajoa.
          €34 M5 pelastetaan museoinnilta

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Mulla on kylläkin 2.0bar korkki.

            Comment

            • haive
              Newbiemmer
              • Oct 2012
              • 5
              • lohja

              #7
              Originally posted by 2bar..ahhh View Post
              et ole ensimmäinen asian kanssa. M62sen termari on 107 astetta ja painekorkki 2,5bar eli paineen alaisena nesteet eivät kiehu niin kuin edellä mainittiinkin. Ostaja ei ole tienyt sitten höllökäsen pöläysta mitä on ollut tekemässä. (toivottavasti poltti pikkasen näppejään) seuraava kyssäri sulta on et miten ilmataaan... Kylmään kooneeseen nestettä virrat autossa pääällä lämmöt täysillä lisäilet nestettä sinne sen mukaan mitä menee sittenkun ei enää mene niin hyrkäytät v8 tulille sen jälkeen menee vajaa puol litraa nestettä heti jonka jälkeen laitat korkin kiini pikkasen kierroksia kayttelet jonka jälkeen avaat sit pisarinkorkin vieressä ilmaus ruuvvia käydessä muutamia kertoja jolloin ilma tulee pois. Ajeluu seuraavan kerran sit kylmänä lisäät nestettä jos tarve lisätä ja muuta uin kovaa ajoa.
              joo poltti sormensa kiitos ilmaus ohjeista!
              E38 735i
              _______
              E39 540i
              E39 523i

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Termari on 105C ja korkki 2 bar niin mitenhän tapahtuu kun korkin avaa kone kuumana? Ehkä siellä rupeaa hieman kiehumaan nesteet.. Nyt sitten pääset ilmaamaan sen ennen seuraavia ajeluja, koska siellä on nyt ilmaa järjestelmässä. M62:sta ei pidä ikinä avata paisarin korkkia kun kone on kuuma. Ihme urpo kyllä tuo ostaja. Ellei tiedä autosta mitään niin kannattaisi varmaan pitää turpansa kiinni.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • 2bar..ahhh
                  BTCF Honorary Member
                  • Nov 2004
                  • 3351
                  • haapavesi

                  #9
                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Mulla on kylläkin 2.0bar korkki.
                  tekis mieli ollä oikeessa mut en päätäni laita pantiksi tosta paineesta mut ei ole pointti tässä...
                  €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                  Comment

                  • Jube
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 9636
                    • ...

                    #10
                    Ei noissa 2,5bar korkkeja ole, orkkiksena ollu 2,0bar ja osaan sitten vaihdettu jälkikäteen 1,4bar!
                    Olisihan saattanut olla itsellä maltti kortilla jos joku ämpäripää olisi omasta autosta alkanut aukomaan korkkia koneen ollessa kuuma
                    Näillä mennään:
                    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                    MB c124 230CE -90 "Badboy"
                    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Originally posted by Jube View Post
                      Ei noissa 2,5bar korkkeja ole, orkkiksena ollu 2,0bar ja osaan sitten vaihdettu jälkikäteen 1,4bar!
                      Olisihan saattanut olla itsellä maltti kortilla jos joku ämpäripää olisi omasta autosta alkanut aukomaan korkkia koneen ollessa kuuma
                      Ihan sama itsellä. Olisi ihan varmasti tullut jonkin asteista sanomista.

                      1.4bar korkkia en kyllä suosittele M62 koneeseen. Menee aika lähelle kiehumispistettä.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎