olin tässä myymässä 540i e39 ja ostaja ehdokas päätti avata jäähdyttimen korkin (ajettu noin 25km eli kone kuumana) ja omasta mielestäni kävi aivan normaalisti että jäähdytin nesteet tuli ulos, mutta ostaja ehdokas väitti että kannentiiviste olisi mennyt/menemässä jota en aivan tahdo uskoa. voisiko joku joka tietää paremmin valaista hieman asiaa? niin ja oman omistuksen aikana n. 2000km ei ole ollut mitään ongelmia lämpöjen/nesteiden kanssa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M62 kannentiiviste ?
Collapse
X
-
Varmaan ollu jotain samaa mersuharrastajakuntaa kun itellä kävi.
Ensin ihmetellään että ompa mahoton ja sitte revitään kuumasta moottorista paisarin korkki auki.
Kuumat vedet käsille ja sitte ihmetellään että mikä helvetin kansivikanen tämä on. Ei oo kuultukkaan paineistetusta järjestelmästä.
Oli muuten viimenen kerta ku meen edes näyttämään autoo jos mainitsee olevansa mersuharrastaja.
"Harmi ku pertti myi 124 pois, pertin 124 oli niin hieno..."
Comment
-
-
No just...
M62 on yli 100 asteinen kun kone on normilämmössä.
Ei varmaan pysy säiliössä jos paineen päästää pois kun kiehuu heti.
Noissa on ihan syystä sellainen korkki joka päästää painetta pois vasta 2bar. kohdalla.
Nyt lähdet vaatimaan ostajalta hyvitystä nesteistä tai jotain vastaavaa.
Tuollaisellahan rikkoo paikat.
Comment
-
-
et ole ensimmäinen asian kanssa. M62sen termari on 107 astetta ja painekorkki 2,5bar eli paineen alaisena nesteet eivät kiehu niin kuin edellä mainittiinkin. Ostaja ei ole tienyt sitten höllökäsen pöläysta mitä on ollut tekemässä. (toivottavasti poltti pikkasen näppejään) seuraava kyssäri sulta on et miten ilmataaan... Kylmään kooneeseen nestettä virrat autossa pääällä lämmöt täysillä lisäilet nestettä sinne sen mukaan mitä menee sittenkun ei enää mene niin hyrkäytät v8 tulille sen jälkeen menee vajaa puol litraa nestettä heti jonka jälkeen laitat korkin kiini pikkasen kierroksia kayttelet jonka jälkeen avaat sit pisarinkorkin vieressä ilmaus ruuvvia käydessä muutamia kertoja jolloin ilma tulee pois. Ajeluu seuraavan kerran sit kylmänä lisäät nestettä jos tarve lisätä ja muuta uin kovaa ajoa.€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
-
Originally posted by 2bar..ahhh View Postet ole ensimmäinen asian kanssa. M62sen termari on 107 astetta ja painekorkki 2,5bar eli paineen alaisena nesteet eivät kiehu niin kuin edellä mainittiinkin. Ostaja ei ole tienyt sitten höllökäsen pöläysta mitä on ollut tekemässä. (toivottavasti poltti pikkasen näppejään) seuraava kyssäri sulta on et miten ilmataaan... Kylmään kooneeseen nestettä virrat autossa pääällä lämmöt täysillä lisäilet nestettä sinne sen mukaan mitä menee sittenkun ei enää mene niin hyrkäytät v8 tulille sen jälkeen menee vajaa puol litraa nestettä heti jonka jälkeen laitat korkin kiini pikkasen kierroksia kayttelet jonka jälkeen avaat sit pisarinkorkin vieressä ilmaus ruuvvia käydessä muutamia kertoja jolloin ilma tulee pois. Ajeluu seuraavan kerran sit kylmänä lisäät nestettä jos tarve lisätä ja muuta uin kovaa ajoa.kiitos ilmaus ohjeista!
E38 735i
_______
E39 540i
E39 523i
Comment
-
-
Termari on 105C ja korkki 2 bar niin mitenhän tapahtuu kun korkin avaa kone kuumana? Ehkä siellä rupeaa hieman kiehumaan nesteet.. Nyt sitten pääset ilmaamaan sen ennen seuraavia ajeluja, koska siellä on nyt ilmaa järjestelmässä. M62:sta ei pidä ikinä avata paisarin korkkia kun kone on kuuma. Ihme urpo kyllä tuo ostaja. Ellei tiedä autosta mitään niin kannattaisi varmaan pitää turpansa kiinni.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Ei noissa 2,5bar korkkeja ole, orkkiksena ollu 2,0bar ja osaan sitten vaihdettu jälkikäteen 1,4bar!
Olisihan saattanut olla itsellä maltti kortilla jos joku ämpäripää olisi omasta autosta alkanut aukomaan korkkia koneen ollessa kuumaNäillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostEi noissa 2,5bar korkkeja ole, orkkiksena ollu 2,0bar ja osaan sitten vaihdettu jälkikäteen 1,4bar!
Olisihan saattanut olla itsellä maltti kortilla jos joku ämpäripää olisi omasta autosta alkanut aukomaan korkkia koneen ollessa kuuma
1.4bar korkkia en kyllä suosittele M62 koneeseen. Menee aika lähelle kiehumispistettä.
Comment
-
Comment