Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW M5 5.0i S85B50A E61

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JarkkoA
    Bimmer Rookie
    • Mar 2013
    • 33
    • Vaasa

    BMW M5 5.0i S85B50A E61

    Otsikon mukainen kone tällä hetkellä autoliikkeessä korjauksen alla Vanos control vian vuoksi.

    Tarkempi selvittely kuitenkin osoitti magneettiventtiilien vioittuneen. Kun uusia aiottiin vaihtaa ja samalla puhdistaa vanos öljynkiertokanavat sekä vaihtaa öljyt, niin yllätys, yllätys öljyn seasta löytyi metallihiukkasia.

    Nyt on sitten tilanne se että pitää valita pistääkö koneen kasaan ja ajelee hiukkasista huolimatta vain lähteekö selvittämään mistä metalli on alunperin lähtöisin (voihan olla että metallihiukkasen ovat juuri vaurioittaneet ne magneettiventtiilit)?

    Olen jo katellut uutta konettakin mutta varmaan halvemmaksi tulisi jos nykyisen saisi kuntoon

    Jos siis jollakin vain on vähänkin vastaavasta asiasta kokemusta niin olisi kaikesta tiedosta kiitollinen -> nyt puhutaan kuitenkin jo +10k€ rempasta. Ja jos joku pystyy tällaisen rempan tekemään niin siitäkin voidaan sopia


    Auto siis M5 E61 vm.2007
    ----------------------------------------------
    Next: ?? (V12):think
    E61 M5 Touring -07 Black Sapphire Metallic (V10)
    Ex: B6 Audi S4 Avant - 03 Black Metallic (V8)
    Ex: E36 328I - 95 Cosmos Black Metallic (R6)
    Ex: Audi 90 - 90 Black Metallic (R5)
  • JarkkoA
    Bimmer Rookie
    • Mar 2013
    • 33
    • Vaasa

    #2
    Nyt sitten selvisi todellinen syy -> 10 sylinterin kampiakselin laakeri oli paskana.
    Tällä hetkellä olen tilaamassa uutta konetta Itävallasta, ellei kellään sitten sattuisi olemaan ylimääräistä varastossa:think
    ----------------------------------------------
    Next: ?? (V12):think
    E61 M5 Touring -07 Black Sapphire Metallic (V10)
    Ex: B6 Audi S4 Avant - 03 Black Metallic (V8)
    Ex: E36 328I - 95 Cosmos Black Metallic (R6)
    Ex: Audi 90 - 90 Black Metallic (R5)

    Comment

    • walde
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2008
      • 947
      • Melkein Espoo

      #3
      Ihan mielenkiinnosta, minkäverran ajettu?
      E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
      F20 LCI2 118dA M-Sport '19

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #4
        mulla ei tod ole konetta tarjota, mutta ihan mielenkiinnosta:
        - onko kyse kuitenkin 10-mukin KIERTOKANGEN laakerista
        - vai koneen taaimmaisesta kampiakselin laakerista?
        Ja onko käsitystä, että mikä sen on rikkonut (ajettu vähillä öljyillä, öljykanava tukossa, jotain muuta)?
        kuinka paljon tekniikka on ajettu?

        Mää kun tässä musitelen että noihin vanhempiin S-sarjan koneisiinkin on vaihdeltu noita kk-laakereita ihan vaan varmuuden vuoksi, niin liekö syytä näihin uudempiinkin vaihtaa just-in-case, vai olisko tässä kyse puhtaasti yksittäisestä valmistusvirheestä tms. :think
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10078
          • KVLA

          #5
          Originally posted by walde View Post
          Ihan mielenkiinnosta, minkäverran ajettu?
          Jatketaan tähän vielä,että miten pitkillä öljynvaihto väleillä on ajettu?

          Comment

          • JarkkoA
            Bimmer Rookie
            • Mar 2013
            • 33
            • Vaasa

            #6
            Originally posted by BeamR View Post
            mulla ei tod ole konetta tarjota, mutta ihan mielenkiinnosta:
            - onko kyse kuitenkin 10-mukin KIERTOKANGEN laakerista
            - vai koneen taaimmaisesta kampiakselin laakerista?
            Ja onko käsitystä, että mikä sen on rikkonut (ajettu vähillä öljyillä, öljykanava tukossa, jotain muuta)?
            kuinka paljon tekniikka on ajettu?

            Mää kun tässä musitelen että noihin vanhempiin S-sarjan koneisiinkin on vaihdeltu noita kk-laakereita ihan vaan varmuuden vuoksi, niin liekö syytä näihin uudempiinkin vaihtaa just-in-case, vai olisko tässä kyse puhtaasti yksittäisestä valmistusvirheestä tms. :think
            Koneella oli ajettu 142tkm ja ei varmasti ollut vaihdettu laakereita (tuotu Italia/Saksa).
            Kyseessä oli siis kampiakselin laakerin hajoaminen (takimmainen)-> otettiin öljypohja auki ja siellä se karmea näky paljastui, metallisilppu oli myös vahingoittanut koko kampiakselia, joten se olis kuitenkin pitänyt vaihtaa (pelkkä osan hinta 3k€) Hajomaisen syy on yksinkertaisesti kuluminen.

            Juttein yhden Itävaltalaisen kaverin kanssa (joku expertti näihin M-koneisiin) sanoi vaan että näihin koneisiin pitää ehdottomasti vaihtaa 100-120tkm välein ne laakerit. niitä on kuulemma hajonnut euroopassa säännöllisesti jos ei vaihda. Tällä henkilöllä on ollut 5 vastaavaa tapausta.
            Mikään huolto-ohje ei muuten määritä vaihtamaan laakereita
            ----------------------------------------------
            Next: ?? (V12):think
            E61 M5 Touring -07 Black Sapphire Metallic (V10)
            Ex: B6 Audi S4 Avant - 03 Black Metallic (V8)
            Ex: E36 328I - 95 Cosmos Black Metallic (R6)
            Ex: Audi 90 - 90 Black Metallic (R5)

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #7
              karua... Mitähän maksaa laakerit, jos tuollaisen ostaa ja tekee varotoimenpiteenä. :think
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • JarkkoA
                Bimmer Rookie
                • Mar 2013
                • 33
                • Vaasa

                #8
                Originally posted by BeamR View Post
                karua... Mitähän maksaa laakerit, jos tuollaisen ostaa ja tekee varotoimenpiteenä. :think
                Itävallassa total cost vaihtotyölle maksaa 2-3k€, siitä voi sitten arvioida mitä täällä maksaa...vaihdatan kyllä tähän uuteen koneeseen heti valmiiksi uudet laakerit
                ----------------------------------------------
                Next: ?? (V12):think
                E61 M5 Touring -07 Black Sapphire Metallic (V10)
                Ex: B6 Audi S4 Avant - 03 Black Metallic (V8)
                Ex: E36 328I - 95 Cosmos Black Metallic (R6)
                Ex: Audi 90 - 90 Black Metallic (R5)

                Comment

                • JarkkoA
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2013
                  • 33
                  • Vaasa

                  #9
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Jatketaan tähän vielä,että miten pitkillä öljynvaihto väleillä on ajettu?
                  Autolla täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja, eli ainakin kerran vuodessa öljyt vaihdettu. itsellä tämä on ollut vasta 4kk
                  ----------------------------------------------
                  Next: ?? (V12):think
                  E61 M5 Touring -07 Black Sapphire Metallic (V10)
                  Ex: B6 Audi S4 Avant - 03 Black Metallic (V8)
                  Ex: E36 328I - 95 Cosmos Black Metallic (R6)
                  Ex: Audi 90 - 90 Black Metallic (R5)

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19178
                    • -

                    #10
                    Kk-laakerit on valitettavasti heikko kohta kaikissa BMW:n S-sarjan moottoreissa.
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • Soiled
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3216
                      • Mystinen Kuopio

                      #11
                      Originally posted by Juhis View Post
                      Kk-laakerit on valitettavasti heikko kohta kaikissa BMW:n S-sarjan moottoreissa.
                      Tässä vaan ei ollu kk-laakeri se hajonnut laakeri. Sinällään ihan hyvä homma tuo, että kk-lakruissa bmw käyttää pehmeämpää seosta sen takia, jotta kampura ei ota heti itteensä jos silppua alkaa irtoamaan. Sen nakutusäänen kuultua yleensä tyhmempikin, kun tajuaa jo alkaa tekemään huoltotoimenpiteitä.
                      Mystinen.Fi @ FB
                      IG @tarmohanninen
                      http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                      Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                      Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                      Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                      Comment

                      • Messier
                        BTCF Member
                        • Jan 2010
                        • 631
                        • Savo

                        #12
                        Originally posted by JarkkoA View Post
                        Autolla täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja
                        + 8500 rpm soiva kattila.
                        Joten en ihmettele vaurioita lainkaan.

                        Kyllä 10tkm öljyillä on ihan riittävästi näille kiertäville koneille. Niin vanhemmille kuin uudemmillekkin.
                        G05 X5 45e
                        KM9 ///M1000XR

                        Ex:
                        F10 ///M5
                        K49 S1000XR
                        E90 ///M3
                        E46 ///M3

                        Comment

                        • jani
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 5175
                          • Kuopio

                          #13
                          Originally posted by JarkkoA View Post
                          Itävallassa total cost vaihtotyölle maksaa 2-3k€, siitä voi sitten arvioida mitä täällä maksaa...vaihdatan kyllä tähän uuteen koneeseen heti valmiiksi uudet laakerit
                          Kiertokangen ja kampiakselin laakerit yhteensä n. 750euroa.
                          F33 435d Mineral-grau metallic
                          K40 K1200s sondermodell

                          Comment

                          • JarkkoA
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2013
                            • 33
                            • Vaasa

                            #14
                            Originally posted by jani View Post
                            Kiertokangen ja kampiakselin laakerit yhteensä n. 750euroa.
                            Ok. Tämä herra lupasi vaihtaa laakerit valmiiksi 500€:lla (vähän kuin kaupan päälle) lisäksi lupasi vuoden takuun koneelle joka on aika paljon luvattu Laitan lisää tilanne päivitystä kunhan kone saapuu tänne. Auto on sjoella autokaaressa
                            ----------------------------------------------
                            Next: ?? (V12):think
                            E61 M5 Touring -07 Black Sapphire Metallic (V10)
                            Ex: B6 Audi S4 Avant - 03 Black Metallic (V8)
                            Ex: E36 328I - 95 Cosmos Black Metallic (R6)
                            Ex: Audi 90 - 90 Black Metallic (R5)

                            Comment

                            • JarkkoA
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2013
                              • 33
                              • Vaasa

                              #15
                              Originally posted by JarkkoA View Post
                              Ok. Tämä herra lupasi vaihtaa laakerit valmiiksi 500€:lla (vähän kuin kaupan päälle) lisäksi lupasi vuoden takuun koneelle joka on aika paljon luvattu Laitan lisää tilanne päivitystä kunhan kone saapuu tänne. Auto on sjoella autokaaressa

                              Tässä kone
                              Attached Files
                              ----------------------------------------------
                              Next: ?? (V12):think
                              E61 M5 Touring -07 Black Sapphire Metallic (V10)
                              Ex: B6 Audi S4 Avant - 03 Black Metallic (V8)
                              Ex: E36 328I - 95 Cosmos Black Metallic (R6)
                              Ex: Audi 90 - 90 Black Metallic (R5)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎