Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34:een 530d pata?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Dreamer
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 2762
    • Kouvola

    E34:een 530d pata?

    Tuossa kaverilla on tuollainen ajatus pyörimässä.
    Sais halvalla koko auton (530d, ehkä automaatti ku en muista prkl), ja tallissa sillä on E34, M30B30 ja manuaali.

    Ilmeisesti lähinnä sitä kiinnostaa passaako tuo kone kuinka suoraan tuonne E34:een muiden kilkkeiden kanssa, esim vaihdelaatikkoon, vai tarviiko puolet vetolinjasta vaihtaa. (automaattia se ei halunnu siihen kaveriks)

    Sähköt sun muut onkin sitten oma lukunsa rakentaa, mutta se on sitten varmaan myöhempi huoli.
    BMW 520d Touring '06 314tkm
    BMW 530D Touring '99 552tkm
    BMW 320da Touring '02 427tkm
    Volvo V70 D5 '02
    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

    Case IH 5140 Maxxum
  • fore
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2012
    • 986
    • Espoo

    #2
    EDIT: Tornari
    Last edited by fore; 23-09-2013, 15:42.
    e34 535i -88
    f30 328i -12
    VW 1302 -71
    Originally posted by axu100
    jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...

    Comment

    • Heksula
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 2285
      • Porvoo

      #3
      Originally posted by fore View Post
      Taitaa tulla vastaan se seikka ettei polttoainetta saa vaihtaa jos pykälien mukaan mennään. Että voi olla aika mielenkiintoinen yrittää saada kilpiin kun tuskin onnistuu. . Kyllä sen padan sinne jollain tapaa varmaan fyysisesti survoo, mutten siitä sen enempää kun ei ole tietoa.
      Miksi ei saa vaihtaa? Onhan noita jälkikäteen dieselöityjä jenkkejä vaikka kuinka paljon, osa jopa sellaisia missä alunperin ollut bensakone, vaihdettu dieselin ja taas takaisin bensaa. . :think
      2020 G20 320i xdrive

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8258
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by Heksula View Post
        Miksi ei saa vaihtaa? Onhan noita jälkikäteen dieselöityjä jenkkejä vaikka kuinka paljon, osa jopa sellaisia missä alunperin ollut bensakone, vaihdettu dieselin ja taas takaisin bensaa. . :think
        nimimerkillä muuris oli taannoin 730iA jossa mersun OM606?, ihan laillinen peli :think
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Kyllä polttoaineen saa vaihtaa.
          Ei siinä mitään muttia.

          Päästöt yms. toki pitää vastata koppaan sopivia.

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #6
            Softaa pitää varmaan aika raakasti puukottaa että moottorinohjaus toimii ilman sitä autoa josta moottori on peräisin.

            Tai vastaavasti rakentaa autoon aika paljon sähköjä.
            Olli.

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4645
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by Bmw Dreamer View Post
              Tuossa kaverilla on tuollainen ajatus pyörimässä.
              Sais halvalla koko auton (530d, ehkä automaatti ku en muista prkl), ja tallissa sillä on E34, M30B30 ja manuaali.

              Ilmeisesti lähinnä sitä kiinnostaa passaako tuo kone kuinka suoraan tuonne E34:een muiden kilkkeiden kanssa, esim vaihdelaatikkoon, vai tarviiko puolet vetolinjasta vaihtaa. (automaattia se ei halunnu siihen kaveriks)

              Sähköt sun muut onkin sitten oma lukunsa rakentaa, mutta se on sitten varmaan myöhempi huoli.

              Riippuu toki hieman mihin E34:ään sitä olette tunkemassa. Öljysumppu on sekä E39:ssä että E34:ssä edessä joten sen suhteen ei ongelmia.


              Menee hieman mutuiluksi mutta eikös M51 ja M57 ole käytännössä samanlaisia? Lisäksi myös M50 turboissa käytetty x30d laatikoita, joten tämä viittaisi siihen että M20-M50-M51-M57-S50 on sama kytkinkoppa? Kannattaa nyt kuitenkin testata vaikka rikkinäisellä 260 getragilla ennenkuin lähtee sen suurempia hankintoja tekemään
              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • Exami
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 986
                • Hyvinkää, Tuusula

                #8
                GS5-39DZ, E39 530d:n perästä löytyvä aski, ei pitäs nykypäivänä olla kallis.

                Tuo manuaali ei luonnollisesti tarvii mitään sähköjä toimiakseen, Moottorin sähköjen kanssa taitaa suurin ongelma olla ajonesto. Moottorin ohjaus itsessään ei vaadi käsittääkseni nopeustietoja tai vastaavia toimiakseen kunnolla niinkuin ei tarvii M50 moottorikaan.

                Moottorinohjaus toimii rasituksen, ilmanmäärän perusteella. Hyvällä tuurilla jopa passaa niin että ottaa M51 koneesta kannakkeet ja senku pulttaa kiinni.
                sigpic
                Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  #9
                  Hyvää tietoa fyysisestä mahdollisesta soveltuvuudesta tullu jo, lisää vaan jos jotain on mielessä!

                  Sähköt tosiaan voi olla mielenkiintoinen juttu, mutta kaikenlaista mahdotontahan ihmiset tekee vähä väliä.

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Kyllä polttoaineen saa vaihtaa.
                  Ei siinä mitään muttia.

                  Päästöt yms. toki pitää vastata koppaan sopivia.
                  Jep, eikä kait päästötkään pitäis ongelma olla, kun kone on kuitenkin uudempi kuin auto -> Päästöt "automaattisesti" pienemmät... :think

                  Ja hankalempaa vois olla kait sellaisen auton polttoaineen vaihtaminen, mitä ei ole koskaan tehty toisella polttoaineella?
                  Käytännössähän tässä vois vertailla kaiketi niin, että E34 525tds:ään vaihdettaisiin vain 530d kone?
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                    Hyvää tietoa fyysisestä mahdollisesta soveltuvuudesta tullu jo, lisää vaan jos jotain on mielessä!

                    Sähköt tosiaan voi olla mielenkiintoinen juttu, mutta kaikenlaista mahdotontahan ihmiset tekee vähä väliä.



                    Jep, eikä kait päästötkään pitäis ongelma olla, kun kone on kuitenkin uudempi kuin auto -> Päästöt "automaattisesti" pienemmät... :think

                    Ja hankalempaa vois olla kait sellaisen auton polttoaineen vaihtaminen, mitä ei ole koskaan tehty toisella polttoaineella?
                    Käytännössähän tässä vois vertailla kaiketi niin, että E34 525tds:ään vaihdettaisiin vain 530d kone?
                    Ei tosiaan tuossa nuo päästöt ongelma.
                    Eikä sekään haittaa vaikka mallia ei olisi ollut diiselillä.
                    Sitten vain koneen painot yms. pitää täsmätä.

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Ei sähköissä mitään kummaa ole, siirtää ews:n siihen e34:ään, ei se vaadi täyttä auton johtosarjaa toimiakseen.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎