Announcement

Collapse
No announcement yet.

öljyä paisarissa ja kansitiiviste M30 motissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • larmatin
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1118
    • Perttula

    öljyä paisarissa ja kansitiiviste M30 motissa

    no niin.. homma menee niin että viime kesänä Ahvenistolla paukahti tuo kansi pahvi ja sitten puuhasin sinne uuden tiivisteen.
    samalla venttiilin ohjurit ja kumit uusittiin ja kansi oikaistiin.
    tiiviste sarja tuli arwidsonilta(tukkuri) ja paikat oli hyvin putsattu.
    nyt kuitenkin öljyä oli ruvennut tulee paisariin noin 1dl/200km.

    nyt tuossa loppiaisen kunniaksi otin kannen pois ja vaikeahan se on sanoa olisiko pahvi vuotanut,mielestäni muuta vaihtista ei pitäisi olla kuin tiiviste.

    tuleeko kellekkään mieleen jotain bmw M30 moottorispesialiteettiä joka voisi tehdä tuon öljyn paisariin?
    joissain autoissahan on öljyn lauhdutin yhdistetty veteen mutta mielestäni tässä ei sellaista ole vai voisiko se olla öljynsuotimen jalassa,tietoa?

    ps.aika helppohan tästä kansi on purkaa
  • VNT
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1410
    • Tuusula

    #2
    Omassa 525tds:ssa oli myös runsaasti öljyä paisuntasäiliössä.
    Vika oli haljenneessa sylinterikannessa.
    Putsaa kansi kunnolla, ja tutki suurennuslasin kanssa onko näkyviä halkeamia.
    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

    Comment

    • rocroc
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 573
      • keminmaa

      #3
      Kaverin 535i:ssa vastaava juttu aiheutui haljeenneesta lohkosta, hiushalkeamia kannenpultin reijistä vesitilaan.

      Comment

      • nemesis
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 617
        • kymenlaakso

        #4
        Ainakin pikkukuutoset eli m20 malliset tykkää haljeta kannestaan siitä 5pytyn seutuvilta, juuri nokkapukin alta.
        E30 kesä-autona

        Comment

        • Heguli
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 815
          • www.e30m3.fi

          #5
          Mulla käynyt kahdesti sama juttu, öljyä paisarissa, molemmilla kerroilla oli pahvi revennyt, ainoa mikä pisti vituttamaan oli se että edellisestä kansirempasta ei ollut kuin vajaa kaksi vuotta kun alkoi taas olla öljyä paisarissa. Outo juttu mutta auto ei ollut koskaan keittänyt tai muutenkaan käynyt kuumana mutta silti pahvi vaan oli revennyt...
          Die beste fahrt mit hosen an, BMW

          Comment

          • larmatin
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 1118
            • Perttula

            #6
            Originally posted by Heguli
            Mulla käynyt kahdesti sama juttu, öljyä paisarissa, molemmilla kerroilla oli pahvi revennyt, ainoa mikä pisti vituttamaan oli se että edellisestä kansirempasta ei ollut kuin vajaa kaksi vuotta kun alkoi taas olla öljyä paisarissa. Outo juttu mutta auto ei ollut koskaan keittänyt tai muutenkaan käynyt kuumana mutta silti pahvi vaan oli revennyt...

            no nyt tutkin ja pahvi tästäkin oli revennyt.. seuraavksi bmw orginal osa niin jo kestäisi...

            oliko sulla tarvike vai orkkis pahveja noi?

            Comment

            • jpeltoma
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 600
              • pirkanmaa

              #7
              Tarkistitko onko tossa koneessa venyvät kannen pultit? Ja jos on niin vaihdoitko ne? Tuskin ovat kovin kalliit, eli ne kannattais myös vaihtaa...
              Entäs onko lohkon tiivistepinnassa syöpymää?
              __________________________________________________ ________________________
              Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

              Comment

              • larmatin
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 1118
                • Perttula

                #8
                Originally posted by jpeltoma
                Tarkistitko onko tossa koneessa venyvät kannen pultit? Ja jos on niin vaihdoitko ne? Tuskin ovat kovin kalliit, eli ne kannattais myös vaihtaa...
                Entäs onko lohkon tiivistepinnassa syöpymää?

                kyllä pultit uusitaan ja lohko näyttää hyvältä.

                samalla kun kansi oli pois niin oli aika helppo katsoa sisäpuhallin moottorin hiilien kunto.. turhaa, eihän ne vielä bemussa 300tkm ole kuin puoli välissä,no tulipahan puslat rasvattua samalla..

                Comment

                • Heguli
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 815
                  • www.e30m3.fi

                  #9
                  Originally posted by larmatin
                  no nyt tutkin ja pahvi tästäkin oli revennyt.. seuraavksi bmw orginal osa niin jo kestäisi...

                  oliko sulla tarvike vai orkkis pahveja noi?

                  BMW orginal teile, molemmat pahvit. Tehdas uusi yläkerta vaihdettiin ekalla kerralla kun kaikki essonpaarimiehet vannoivat että kansi on halki kun vesi suihkusi pakosarjoille koneen käydessä.

                  Ainoa mikä ei ollut orkkista oli jäähdytinneste, essonpaarissa kiertää sitkeä huhu että jos ei käytä bmw:n omaa jäähdytinnestettä, menee pahvi 2 ? vuoden välein, tiedä sitten miten on... :/
                  Die beste fahrt mit hosen an, BMW

                  Comment

                  • larmatin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 1118
                    • Perttula

                    #10
                    Originally posted by Heguli
                    BMW orginal teile, molemmat pahvit. Tehdas uusi yläkerta vaihdettiin ekalla kerralla kun kaikki essonpaarimiehet vannoivat että kansi on halki kun vesi suihkusi pakosarjoille koneen käydessä.

                    Ainoa mikä ei ollut orkkista oli jäähdytinneste, essonpaarissa kiertää sitkeä huhu että jos ei käytä bmw:n omaa jäähdytinnestettä, menee pahvi 2 ? vuoden välein, tiedä sitten miten on... :/
                    soitin tuossa sinne tukkurille ja ne sanoi että alkuperäisiä tiivisteitä ne on mitä sinne olin laittanut...

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      Ainoa mikä ei ollut orkkista oli jäähdytinneste, essonpaarissa kiertää sitkeä huhu että jos ei käytä bmw:n omaa jäähdytinnestettä, menee pahvi 2 ? vuoden välein, tiedä sitten miten on... :/[/QUOTE]

                      Mistäköhän kummasta tämmöset jutut saa alkunsa ja kuka noita oikeasti keksii?
                      Täyttä hölynpölyä!
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #12
                        Originally posted by T3

                        Mistäköhän kummasta tämmöset jutut saa alkunsa ja kuka noita oikeasti keksii?
                        Täyttä hölynpölyä!
                        Use BMW Coolant only as the other coolant will damage your radiators and headgasket.

                        Tuossahan se lukee sun sigussakin...
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • Muumi
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 1702
                          • Rovaniemi

                          #13
                          Originally posted by Heguli
                          Ainoa mikä ei ollut orkkista oli jäähdytinneste, essonpaarissa kiertää sitkeä huhu että jos ei käytä bmw:n omaa jäähdytinnestettä, menee pahvi 2 ? vuoden välein, tiedä sitten miten on... :/
                          No huh huh!
                          Kaikkea sitä kuulee...Pahvi 2vuoden välein..HIH...
                          Tähän ois kiva kuulla perustelut.
                          E24 635csi

                          Comment

                          • ankkuli
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 938
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Originally posted by Muumi
                            Tähän ois kiva kuulla perustelut.
                            ei tarvi perusteluja. pee em vee insinöörit on kehittäny parhaan mahdollisen nesteen ja sitä pitää sit käyttää. sillee lukee käyttöoppaassa.

                            myös akun lataaminen muulla kuin bmw huoltokorjaamon laturilla tai lisävirran otto muusta kuin bmw-merkkisestä henkilöautosta saattaa aiheuttaa ongelmia. jos kansipahvi ei pala, niin vääränmerkkinen sähkö ainakin haihtuu akusta ja saattaapa vuotaa nopeammin pois mittariston kondensaattoreistakin. jos annetaan lisävirtaa bmw-autosta muunmerkkiseen, pitää varmistaa että bmw on aina ylämäen puolella ettei "huono" sähkö valu käynnistymisen jälkeen oikeanmerkkiseen autoon!
                            Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                            Comment

                            • torx
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 383
                              • Tuusula

                              #15
                              Originally posted by ankkuli
                              ei tarvi perusteluja. pee em vee insinöörit on kehittäny parhaan mahdollisen nesteen ja sitä pitää sit käyttää. sillee lukee käyttöoppaassa.

                              myös akun lataaminen muulla kuin bmw huoltokorjaamon laturilla tai lisävirran otto muusta kuin bmw-merkkisestä henkilöautosta saattaa aiheuttaa ongelmia. jos kansipahvi ei pala, niin vääränmerkkinen sähkö ainakin haihtuu akusta ja saattaapa vuotaa nopeammin pois mittariston kondensaattoreistakin. jos annetaan lisävirtaa bmw-autosta muunmerkkiseen, pitää varmistaa että bmw on aina ylämäen puolella ettei "huono" sähkö valu käynnistymisen jälkeen oikeanmerkkiseen autoon!
                              Hahhah
                              G30 530e m-sport -19.
                              https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
                              -
                              Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎