M50 2jz

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Juppe
    replied
    Ei Enkuista tilatessa tuu tullia/veroa. Mitä noihin mäntiin tulee, niin miks ei käyttäis. Jääpähän rahaa muuhunkin ja ajavat asiansa varmasti ihan hyvin. Helppoa se on toisten projekteja speksata toisten lompsalla.

Leave a comment:

• Krizto
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Katsoppas kun kaikilla ei ole niin v*tusti tonnia laittaa moottorin osiin mutta käyttämällä niitä kuuluisia harmaita aivosoluja voi saada yhtä kestäviä osia inhimilliseen hintaan.

Olen tavannut paljon jokamies-luokan porukkaa ja heillä on sellaista innovointia jota esim. "rahamies"-rallipuolelta tuntuu puuttuvan. Ei silti, molemmissa porukoissa on niitä jotka osaa ja toisaalta niitä jotka ostaa osaamista.

Pointti on se että kannattaa välillä miettiä muutakin kun sitä helpointa ratkaisua ongelmaan.

Jos Toyotan männät on toimiva ratkaisu BMW:n koneessa niin olen itsekin kiinnostunut aiheesta ja kuulen mielelläni kokemuksia ja kommentteja ihan oppimisen kannalta.

Iloitan sulle talven aikana miten homma etenee! On helpomi laskea puristussuhde kuin männät ovat asennettu.

Leave a comment:

• Krizto
    replied
    Originally posted by Exami View Post
    Anteeks jos olen väärässä ja nyt sekotetaan käyttöautot kilpureista? vaikkakin jokamies luokassa ajettaan millävaan, puhutaan senluokan vehkeistä, että toivotaan että kestää maaliin asti?

Jos lähetään rakentaa turbokonetta 100€ tai 200€ budjetilla niin ollaanko nyt vähän hakoteillä, ei siinä ihan samanlailla rahaa ja suunnitteluun palaa aikaa vaparikoneeseen. Toivottavasti nyt ihmiset vaan oikeasti ymmärtäisi sen pointin, että turbotuksessa ei ole kyse viimesten hevosten irtisaamisessa penninsijotuksella.

Jos oppimista näistä haetaan on aika perstuntumaa mitä tulee kenenkin myymistä vakiokoneen männistä? ehdoton ei tämmösille virityksille.

PS. Ebaystä saa halvalla osia, näytti olevan M50 koneen h-profiili kanget ~340-350£ sarja ja männät ~660£ sarja.. ei muutakun happy landing.

Ikävä olla näin negatiivinen muuhun btcf virittämiseen nähden.
    +24% vero ja rahti Ja jos oikeesti aloitta hakemaan tehoja niin kannatta lisätä vähän litroja konesta ja sitten ei ole enää niin helppo löytämää halpoja mäntiä e-baysta esim 84mm tai jopa 89.6mm kampiakseliin! kyselin jo Vac-motorsportilta 1045dollar + 24% ja rahiti. Jos saan 600-650hp vakio männillä niin se riittä katuautossa ihan kivasti riittä myös radalla!
    Last edited by Krizto; 06-09-2013, 04:52.

Leave a comment:

• O-Peksi
    replied
    No miun mielestä on silti hinta-laatu -suhde ihan kohdallaan, jos 50-100e saa männät, jotka kestää sen 800hp. Supran männänrengassarja maksaa ebaysta luokkaa ~40e, kun bemarin vähänkin erikoisempiin mäntiin saa maksaa saman rahan yhtä mäntää kohti.

Kyllä noi bemarienkin vakiomännät tuntuis ihan kivasti kestävän, mut raja niissä tulee todennäköisesti aiemmin vastaan, kuin tojotan männissä. Omassa koneessa tällä hetkellä M54B30-mukit ja tehoa arviolta ~600hp. Männänrengasvälit vaan mahtaa olla paskana koneen pätkimisen seurauksena. Seuraavaan settiin taidan laittaa jo takokamaa alakertaan, kun kaks edellistä ollu tälläsiä budjettimeiningillä tehtyjä.

Leave a comment:

• Exami
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Katsoppas kun kaikilla ei ole niin v*tusti tonnia laittaa moottorin osiin mutta käyttämällä niitä kuuluisia harmaita aivosoluja voi saada yhtä kestäviä osia inhimilliseen hintaan.

Olen tavannut paljon jokamies-luokan porukkaa ja heillä on sellaista innovointia jota esim. "rahamies"-rallipuolelta tuntuu puuttuvan. Ei silti, molemmissa porukoissa on niitä jotka osaa ja toisaalta niitä jotka ostaa osaamista.

Pointti on se että kannattaa välillä miettiä muutakin kun sitä helpointa ratkaisua ongelmaan.

Jos Toyotan männät on toimiva ratkaisu BMW:n koneessa niin olen itsekin kiinnostunut aiheesta ja kuulen mielelläni kokemuksia ja kommentteja ihan oppimisen kannalta.
    Anteeks jos olen väärässä ja nyt sekotetaan käyttöautot kilpureista? vaikkakin jokamies luokassa ajettaan millävaan, puhutaan senluokan vehkeistä, että toivotaan että kestää maaliin asti?

Jos lähetään rakentaa turbokonetta 100€ tai 200€ budjetilla niin ollaanko nyt vähän hakoteillä, ei siinä ihan samanlailla rahaa ja suunnitteluun palaa aikaa vaparikoneeseen. Toivottavasti nyt ihmiset vaan oikeasti ymmärtäisi sen pointin, että turbotuksessa ei ole kyse viimesten hevosten irtisaamisessa penninsijotuksella.

Jos oppimista näistä haetaan on aika perstuntumaa mitä tulee kenenkin myymistä vakiokoneen männistä? ehdoton ei tämmösille virityksille.

PS. Ebaystä saa halvalla osia, näytti olevan M50 koneen h-profiili kanget ~340-350£ sarja ja männät ~660£ sarja.. ei muutakun happy landing.

Ikävä olla näin negatiivinen muuhun btcf virittämiseen nähden.

Leave a comment:

• Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Exami View Post
    (CP-männät + Carrillo kanget)

Leave a comment:

• Exami
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Pointti olikin käyttää 2JZ vakiomäntiä. Ne on takokamaa ja kestävät todistetusti ~800hp ainakin 2JZ:ssa, ja hintakin on käytetyllä sarjalla luokkaa 100e max.
    En itse ainekaan vakio koneen osista montaa euroa pyytäs, varsinkaan jostain paljon ajetusta ja jo viritetystä koneesta.. liekkö kannattavaa edes ostaa vakio mäntiä, toki onhan tuossa vaihtoehtona sorvata männät pienempään kokoon? saa sitte kulumatkin pois? ja viellä mahdollisesti pienemmällä porauksella?

Kokonaisuudessaan virityksen kannalta aika hassu ja kummallinen idea.. tiedä sitten mitä ihmiset on valmiita tekemään toimivan moottorin eteen mutta suosittelen laittamaan sähköpostia VAC-motorsportille, tuntuu antavan aika kivoja diilejä laatuosista.. (CP-männät + Carrillo kanget)

Leave a comment:

• O-Peksi
    replied
    Pointti olikin käyttää 2JZ vakiomäntiä. Ne on takokamaa ja kestävät todistetusti ~800hp ainakin 2JZ:ssa, ja hintakin on käytetyllä sarjalla luokkaa 100e max.

Leave a comment:

• Exami
    replied
    Kysymys kuuluu onko 2JZ tai 7M männät muka niin paljon halvemmat, että tommosta tarvii edes miettiä? laadukkaat männät molempiin koneisiin on ~1000€ sarja(CP-Pistons) ja saa viellä haluamallaan puristuksella..

Leave a comment:

• Krizto
    replied
    Originally posted by Kojootti5 View Post
    Poraus menee ainakin sen verran isoks että ahto käyttöön en laittaisi. 7m-gte samalla porauksella kuin m50 ja muistaakseni yhtä korkea kuin jz mäntä. Ainakin yhdessä m52 on käytetty 7m mäntiä, ja toimi.

hmmmm.. kyllähän monta ajelee 87mm porauksella ja tehoja yli 700whp kyl mä uskon että se m50 lohko kestää vähän ahtopainetta vaikka siinä on 86mm poraus.
    Kiitos vihjeestä täytyy tarkistaa!

Leave a comment:

• Kojootti5
    replied
    Poraus menee ainakin sen verran isoks että ahto käyttöön en laittaisi. 7m-gte samalla porauksella kuin m50 ja muistaakseni yhtä korkea kuin jz mäntä. Ainakin yhdessä m52 on käytetty 7m mäntiä, ja toimi.

Leave a comment:

• Krizto
    started a topic M50 2jz

M50 2jz

Terve!

Haluaisin kokeilla pistämään 2jz-gte mäntiä minun m50 moottoriin! Onko kellään kokemuksia?

Meinasin käyttää 135mm kanget. Olen vähän laskenut ja sehän pitäisi käydä hyvin koska porukkahan käyttää myös vanos mäntiä ja niillä on comp height 32.5mm ja supran männäillä on 34mm. Ja kuin käyttää vanos mäntiä ja 135milliset kanget niin puristusauhde jää alle 7.0? Niin 1.5mm lisää comp height pitäisi nostaa puristussuhde sopivasti jos vaikkaa käyttää re85.

Ideoita?

T Kristoffer
Working...