Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kannentiivisteet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasuuu
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2011
    • 773
    • Oulu

    Kannentiivisteet

    Minkälaisia kannentiivisteitä porukka on käyttänyt ahtokäytössä?

    Ja mikä ero on cooperring tiivisteellä ja pyramid tiivisteellä? Tarviiko molemmissa jyrsiä urat lohkoon?
  • Vinki
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1048
    • Seinäjoki

    #2
    Cooperring todettu hyväksi. Cooperring ei vaadi jyrsittyä uraa. Pyramid rengas taas vaatii..
    F31 320i

    e36 325tic

    e30 330tic

    Comment

    • O-Peksi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 2775
      • Joensuu

      #3
      Kunnollisilla säädöillä vakiotiiviste + vakiopultit riittää tosi pitkälle(+500hp). Omassa vakiopahvin alla 0.8mm miggilangat 0.5mm syvissä urissa ja viimeisimmässä kombinaatiossa kesti ainakin ~600hp.

      Varmaan Athena olis fiksuin vaihtoehto, jos kestävän haluaa ilman sen kummempia kikkailuja.
      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        #4
        Vakion aattelin ite laittaa megan ja 0,8bar ahtojen kans...kaippa tuo sen 400hp kestää...

        Comment

        • Vex
          Bimmer Rookie
          • Jan 2004
          • 168
          • Kokkola / Lohtaja

          #5
          Originally posted by Make H. View Post
          Vakion aattelin ite laittaa megan ja 0,8bar ahtojen kans...kaippa tuo sen 400hp kestää...
          Kyllä se vakiomassapahvi pullahtaa sieltä välistä, jos et lankaa laita väliin. Tee lohkoon O-peksin mitoilla urat ja miggilangat sinne väliin, niin ei tarvi heti aukaista konetta. Itellä sama kombinaatio + 12.9 pultit ja hyvin pelaa.

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            #6
            Kuten aiemmin sanoin, kunnon säädöillä vakiopahvi kestää ilman kikkailuja ainakin sen ~500hp vakiopulttien kanssa. Mazajns:n autossa tainnut nyt kaks kesää olla silleen, eikä ongelmia.
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • mazajns
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 511
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by O-Peksi View Post
              Kuten aiemmin sanoin, kunnon säädöillä vakiopahvi kestää ilman kikkailuja ainakin sen ~500hp vakiopulttien kanssa. Mazajns:n autossa tainnut nyt kaks kesää olla silleen, eikä ongelmia.
              Jep. Ensimmäinen kannentiiviste meni nyt. Oikaisematta laitoin kannen takaisin alakerta vaurion jälkeen (kiertokangen pultti katkesi). 1.7bar ahtopainetta ja yhden lentokenttä vedon yhteydessä nosti lämpöjä vähän liiaksi. Nyt kuukausi myöhemmin alkoi puskemaan painetta vesitilaan ahdoilla. Mulla on vielä tossa e36 325:sen syylärinä motonetistä ostettu malli. Eli vakio pikku jäähdytin.

              Vakio victor reinz pahvi ja uudet vakio pultit. Ahtopaineet ollut 1.3-1.6 bar.

              Tuon athena tiivisteen arvelin seuraavaksi laittaa omaani. Jos tehoa kiristäisi lisää ja laajemmalle alueelle.
              Last edited by mazajns; 19-09-2013, 22:24.

              Comment

              • Jasuuu
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2011
                • 773
                • Oulu

                #8
                Originally posted by O-Peksi View Post
                Kunnollisilla säädöillä vakiotiiviste + vakiopultit riittää tosi pitkälle(+500hp). Omassa vakiopahvin alla 0.8mm miggilangat 0.5mm syvissä urissa ja viimeisimmässä kombinaatiossa kesti ainakin ~600hp.

                Varmaan Athena olis fiksuin vaihtoehto, jos kestävän haluaa ilman sen kummempia kikkailuja.
                Millä yhdistät langanpäät?

                Originally posted by mazajns View Post
                Jep. Ensimmäinen kannentiiviste meni nyt. Oikaisematta laitoin kannen takaisin alakerta vaurion jälkeen (kiertokangen pultti katkesi). 1.7bar ahtopainetta ja yhden lentokenttä vedon yhteydessä nosti lämpöjä vähän liiaksi. Nyt kuukausi myöhemmin alkoi puskemaan painetta vesitilaan ahdoilla. Mulla on vielä tossa e36 325:sen syylärinä motonetistä ostettu malli. Eli vakio pikku jäähdytin.

                Vakio victor reinz pahvi ja uudet vakio pultit. Ahtopaineet ollut 1.3-1.6 bar.

                Tuon athena tiivisteen arvelin seuraavaksi laittaa omaani. Jos tehoa kiristäisi lisää ja laajemmalle alueelle.
                Liekkö ollut suurimpana syynä syylärin koko:think

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  #9
                  Päitä ei yhdistetä mitenkään, vaan lanka mankeloidaan reilusti uraa pienempihalkaisijaisen(~40mm) putken ympärille, että se pysyy lähes omin voimin rinkulana. Sit vaan tarkkaa mitoitusta ja nyhräämistä sivuleikkureiden ja hiomapaperin kanssa, niin langan päät saa asettumaan tähän tyyliin:



                  Päiden liitoskohta kannattaa sit muistaakseni kolmos ja kuutospytyssä kääntää eri kohtaan mahdollisimman kauas vesikanavasta. Kuutosen liitoskohdan taisin laittaa suoraan auton takapäätä kohti, ja kolmosessa imupuolelle. Ton langan asettelussa hyvänä apuna on Loctiten Super Attack -pikaliima. Laiton omaani 5-6tippaa/lanka, niin pysyy asennuksen ajan paikallaan urassa nätisti. Liimatipan laiton jälkeen vaan painaa lankaa tiukasti uran pohjaan, niin ei jää liiman takia koholleen mistään kohdasta.

                  Tossa vielä yks kuva:

                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  • 327 2*t+ic
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 209

                    #10
                    Peksillä aika hyvän näköinen viritys. Oiskohan rst/hst lanka kovempana vielä parempaa?

                    Comment

                    • Jasuuu
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2011
                      • 773
                      • Oulu

                      #11
                      Mites O-peksi ootko ite jyrsiny urat lohkoon? Vai käytitkö koneistamolla, mitä kustanti? :think Olisi mahdollisuus itsekkin tehä mutta vaikuttaa ihan perkeleen työläältä.

                      Comment

                      • Perlenbacher
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2010
                        • 1103
                        • Suomi

                        #12
                        Ei tuossa langan valinnassa kyllä kovempi ole millään lailla parempi.

                        Comment

                        • Make H.
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1278
                          • Kokkola

                          #13
                          Originally posted by Make H. View Post
                          Vakion aattelin ite laittaa megan ja 0,8bar ahtojen kans...kaippa tuo sen 400hp kestää...
                          Päivitellääs huvikseen eli sillon syksyllä tuli uus vakinahka+pultit ku orggis oli kerenny kuivahtaa seisottamisen aikana sen verran että vuosi nesteet pakoputkeen. Hyvältä tuntu vedätellä 1-2-3(-4) -vaihteilla ja saatiin kadulla säädettyäki se mutta eka vedätys isolla tiellä mitä se kulki niin puski nesteet pakotilaan ....kannesta ja lohkosta tiivisteenvaihdossa kaavittiin vaan vanhat jämät pois ei mitään sen kummempaa. Motti on viä kasassa eli ei oo tietoo mistä petti mutta seuraavaks kai se on tuota athenan (cooperring?) tiivistettä laitettava ja taso oikastava kannesta:think

                          Comment

                          • Räsis
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2008
                            • 420
                            • Joensuu

                            #14
                            Osaako joku vinkata et paljonko kannattaa jättää "cooperring"-tyylisen kannentiivisteen massaosalle kokoonpuristumis varaa? Ei varmaan paljoa, kun tiivisteeseen tulee irralliset liekkirenkaat niin eihän itse massaosalle jää tehtäväksi kuin jäähdytysnesteen ja öljyn pitäminen oikeella puolen... Paljonkohan nää 1.75mm paksut Bmw-vakiotiivisteet on puristettuna?



                            Siinon massaosa ja liekkirenkaat tulee näillänäkymin aisi 316 tangonpätkästä.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎