Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 swap s38b38?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aLostSheep
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 102

    m50b25 swap s38b38?

    Mahtaakohan olla mahdoton projekti laittaa e36 autoon e34 m5 kone? Kallistuskulma on eri. Muuta sitten en tiedäkkään.
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10051
    • KVLA

    #2
    Originally posted by aLostSheep
    Mahtaakohan olla mahdoton projekti laittaa e36 autoon e34 m5 kone? Kallistuskulma on eri. Muuta sitten en tiedäkkään.
    Kallistuskulma on pienimpiä murheita.Saahan noita moottorin kiinnikkeitä modilfioitua.Onhan noita tunkeneet E30:iinkin.Varmankin nuo lupapaperit ja katsastus on se isompi ongelma (tehot,päästöt yms).Viisaammat kertokoon enemmin.

    Comment

    • LASSI-S
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 4918
      • hattula/hämeenlinna.

      #3
      taitaa tulla ekana myös tuon tehon kanssa ongelmia kun tehoraja ylittyy aika reilustikkin ja samoten kuutiotilavuus taitaa mennä yli, siitä en ole ihan 100% varma mutta tehojen puolesta ainakin tulee oleen ongelmia.

      tuon s38b38 padan fyysiset mitat kyllä on sellaiset ettei ne ole ongelma mutta laatikon sopivuus tuohon koppaan voi olla ongelma eli onko tunnelissa tilaa ja sähköjen kans tietty joutuu aina puljaan mutta ne nyt ei ole iso probleema.

      akselistot joutuu kokonaan vaihtaan M3 akselistoiksi ja s38b38 lattikkoon sopivasta kardaanista askarrella e36m3 perään sopivaksi.

      prosentit menee suunnilleen 47-49% korville jos pelkän tekniikan vaihdat ja teet tarvittavat muutokset. puskureita ei paljo enään vaihdella, eikä ikkunoita jos hajoaa eikä kyl mitään muutakaan. mut jännä kapistushan tuo olis kun tehoa on samanverran kuin e46 M3:ssa ja vääntöä voi olla enemmänkin, en nyt muista sitä. nopea kyl tulis mut lailliseks saaminen on todellakin vaikeaa ja IHAN VITUN KALLISTA.

      s38b38 kone sähköineen ja apulaitteineen + kardaani. e36m3 akselistot ja jarrut. + kaikki osat jotka joudut teettämään että saat tuon tekniikan toimimaan tuossa kopassa ja lisäks katsastuskäynnit joita tulee oleen varmasti monta ja aikaa menee konttorilla vitusti joten varaa rahaa 15000 egee niin riittää, ehkä toivottavasti.

      nää on vaan spekulointia ja arvailuja mitä tuleman pitää.

      ei muutakun nikkaroimaan jos vielä siltä tuntuu
      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

      Comment

      • herja
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1649

        #4
        Originally posted by LASSI-S
        ...ja aikaa menee konttorilla vitusti joten varaa rahaa 15000 egee niin riittää, ehkä toivottavasti.
        Jos toi olis sun projekti niin toi menis vielä tuplaten...
        Retard Member

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Mutta ämmäläisiähän ei luettu samaan mallisarjaan kuuluviksi (siis ylivaltias aken mielestä, vai oliko pelkästään e30 juttu?), joten turhaan sitä ämmäläisen alustaakaan sinne vaihtaa. Tehorajat kyllä paukkuu niin että soi, sen puolesta voi olla hiukka hankalaa. Päästöjen puolestahan tuo S38B38 menee kyllä, "vähäpäästöisenä" sitäkin on tehty.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • aLostSheep
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 102

            #6
            No sitten ei pidä kertoa kellekkään, että kone on hieman tehokkaampi. Mutta päästöistä saattaapi tulla ongelma.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎