Announcement

Collapse
No announcement yet.

525tds määränsäädin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NikoLL
    Bimmer Rookie
    • Jun 2013
    • 105
    • Tornio

    525tds määränsäädin

    Missähän mahtaa sijaita kyseinen osa e39ssä?
    Onko mahdollista saada uutta määränsäädintä mistään?
    Kuka osaa korjata?
    Ja missä/mikä on määränsäätimen karapesä? Onko minkälainen hommata irrottaa voiko ite korjata?
    Kun on mahdollisesti määränsäätimen karapesä kulunut.
  • Mikkeri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 805
    • Suomi

    #2
    Originally posted by NikoLL View Post
    Missähän mahtaa sijaita kyseinen osa e39ssä?
    Onko mahdollista saada uutta määränsäädintä mistään?
    Kuka osaa korjata?
    Ja missä/mikä on määränsäätimen karapesä? Onko minkälainen hommata irrottaa voiko ite korjata?
    Kun on mahdollisesti määränsäätimen karapesä kulunut.

    Se sijaitsee jakajapumpun päällä.
    Mitkä on oireet, milloin ja miten ne ilmenivät?
    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
    TDS osaa.

    Comment

    • NikoLL
      Bimmer Rookie
      • Jun 2013
      • 105
      • Tornio

      #3
      Originally posted by Mikkeri View Post
      Se sijaitsee jakajapumpun päällä.
      Mitkä on oireet, milloin ja miten ne ilmenivät?


      Meinaatko niinku tarkalleen ottaen mitä tuolta?
      Ja oireina ovat että kylmänä starttaa normaalisti, mutta lämpimänä ei lähde käyntiin ilman että kaataa viileätä vettä pumpunpäälle jäähdyttämiseksi.
      Jostakin luin, että vikana on ollut lämpövastus jakajapumpussa ja oli halpa ostaa niin kokeilen sitä huomenna kun osa saapuu. kuva 2 on lämpövastus http://www.dieselgeek.com/TDI_Fuel_T...p-fueltemp.htm

      Comment

      • Mikkeri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2011
        • 805
        • Suomi

        #4
        Eikös tossa puhuta lämpöanturista?

        Eikö lähde lämpimänä käymään edes piiiiiitkällä startilla? Toi käynnistymättömyys kuumana johtuu venyneestä ketjusta, ei oikein mistään muusta.

        Määränsäätimessä on vikaa jos se ei pidä kierroksia tasan.

        Jos sitä boksia huijaa, että olisi viileämpi keli, niin silloin se antaa enemmän polttoainetta jolloin se lähtee paremmin käymään.

        Vaihda samalla kannen tiiviste.
        Määränsäädin on se neljällä ruuvilla kiinni oleva kansi, ylin osa pumpussa.
        Imusarjan kun nappaat edestä pois se näkyy, siinä on yksi erikoinen ruuvi mikä lähtee jollain tuumaisella hylsyllä auki.
        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
        TDS osaa.

        Comment

        • NikoLL
          Bimmer Rookie
          • Jun 2013
          • 105
          • Tornio

          #5
          Originally posted by Mikkeri View Post
          Eikös tossa puhuta lämpöanturista?

          Eikö lähde lämpimänä käymään edes piiiiiitkällä startilla? Toi käynnistymättömyys kuumana johtuu venyneestä ketjusta, ei oikein mistään muusta.

          Määränsäätimessä on vikaa jos se ei pidä kierroksia tasan.

          Jos sitä boksia huijaa, että olisi viileämpi keli, niin silloin se antaa enemmän polttoainetta jolloin se lähtee paremmin käymään.

          Vaihda samalla kannen tiiviste.
          Määränsäädin on se neljällä ruuvilla kiinni oleva kansi, ylin osa pumpussa.
          Imusarjan kun nappaat edestä pois se näkyy, siinä on yksi erikoinen ruuvi mikä lähtee jollain tuumaisella hylsyllä auki.
          Kannen tiivisteet on vaihdettu jo. Kierrokset pysyy kyllä tasan aina minkä verran polkeekin kaasua. Eikä myöskään lähde käyntiin vaikka starttaa piiiitkään..

          Comment

          • NikoLL
            Bimmer Rookie
            • Jun 2013
            • 105
            • Tornio

            #6
            Ja oireethan alko aamulla, starttasi sekä toimi normaalisti ajoin n.23km jonka jälkeen auto sammui, eikä kirveelläkään käyntiin. Siirtopumppu vaihdettu sekä pumpunennakkoa on roplattu jolloin alko lähteen käyntiin. Mutta joku sanoi jossain muualla, että kulunut karapesä taikka tämä lämpövastus tai mikä lämpötunnistin onkaan. Kokeilen tänään vaihtaa tuon ja toivoma että vika oli siinä.

            Comment

            • Mikkeri
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 805
              • Suomi

              #7
              Miten kävi?
              TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
              TDS osaa.

              Comment

              • NikoLL
                Bimmer Rookie
                • Jun 2013
                • 105
                • Tornio

                #8
                Originally posted by Mikkeri View Post
                Miten kävi?
                Kyllähänse parikertaa lähti lämpimänäkin käyntiin nyt. viimeksi myös tänään, mutta välissä ei taas lähde lämpimänä käyntiin muutakuin buusterin nokassa, että etiäppäin on taas päästy. Korvalla jo kuulee, että startti ei pyöri ilman buusteria tarpeeksi nopeasti. Laturi latasi 14volttia, että uusi akku voisi olla seuraava investointi.

                Comment

                • Mikkeri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2011
                  • 805
                  • Suomi

                  #9
                  Eli ei vaikutusta anturilla?
                  Mutta lähtee siis kuumana käyntiin kun kaataa vettä pumpun päälle?

                  Veikkaan venynyttä ketjua.
                  Ootko ajoituksen tsekannut?
                  TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                  TDS osaa.

                  Comment

                  • NikoLL
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2013
                    • 105
                    • Tornio

                    #10
                    Originally posted by Mikkeri View Post
                    Eli ei vaikutusta anturilla?
                    Mutta lähtee siis kuumana käyntiin kun kaataa vettä pumpun päälle?

                    Veikkaan venynyttä ketjua.
                    Ootko ajoituksen tsekannut?
                    Lähtee siis käyntiin kun kaataa vettä pumpunpäälle.
                    Ajoitusta en ole katsonut kellolla

                    Comment

                    • Mikkeri
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 805
                      • Suomi

                      #11
                      Eli ikäänkuin sytkä myöhäisellä, ohjelma varmaan antaa kylmänä enemmän soppaa moottorille kuin kuumana, joten jos ketju löysällä, se vähäinen soppamäärä ei välttämättä riitä väärään aikaan suihkutettuna käynnistymiseen.
                      Kylmää vettä pumpulle ja boksi luulee motin olevan kylmä, jolloin soppaa lisätään ja se lähtee käyntiin.

                      Helpoin se ajoitus olis sieltä varmaan tsekata. Ennenkuin lähtee lisää arpomaan mitä kaikkea jännää voi olla rikki.

                      Olettaisin että jos se pumpun kara kuluu, se silloin ei myöskään käy tyhjäkäyntiä nätisti.


                      Noi oireet vaan viittaa niin paljon siihen ketjun venymiseen, että muu tuntuu turhalta.
                      TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                      TDS osaa.

                      Comment

                      • NikoLL
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2013
                        • 105
                        • Tornio

                        #12
                        Originally posted by Mikkeri View Post
                        Eli ikäänkuin sytkä myöhäisellä, ohjelma varmaan antaa kylmänä enemmän soppaa moottorille kuin kuumana, joten jos ketju löysällä, se vähäinen soppamäärä ei välttämättä riitä väärään aikaan suihkutettuna käynnistymiseen.
                        Kylmää vettä pumpulle ja boksi luulee motin olevan kylmä, jolloin soppaa lisätään ja se lähtee käyntiin.

                        Helpoin se ajoitus olis sieltä varmaan tsekata. Ennenkuin lähtee lisää arpomaan mitä kaikkea jännää voi olla rikki.

                        Olettaisin että jos se pumpun kara kuluu, se silloin ei myöskään käy tyhjäkäyntiä nätisti.


                        Noi oireet vaan viittaa niin paljon siihen ketjun venymiseen, että muu tuntuu turhalta.

                        Ongelma ratkaistu. Uusi 100ampperin akku niin jo alko startti pyöriin ja käyntiin lähtee..

                        Comment

                        • Mikkeri
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2011
                          • 805
                          • Suomi

                          #13
                          Lähteekö se heti käymään vai saako sahata muutaman sekunnin?

                          Jos muutaman sekunnin, ongelma ei ole vieläkään ratkennut, sitä on vain siirretty.

                          Talvella akku kylmänä, ajat lyhyen matkaa motin lämpimäksi, sammutat ja sen jälkeen saatkin sahata akun taas tyhjäksi...
                          TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                          TDS osaa.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎