Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57N manuaaliin automaatin tiheämpivälityksinen perä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • estervainaa
    BTCF Member
    • Jan 2008
    • 665
    • Kuopio

    M57N manuaaliin automaatin tiheämpivälityksinen perä?

    Kysyn vielä täälläkin, kun e46 topikissa ei tullut vastausta. Onko kukaan vaihtanut tai tietääkö käykö manuaali M57 tai M57N:n automaatin perää? M57N manuaalin perävälitys 2.47, automaatin perässä 2.81. Omassa tällä hetkellä M57 manuaalin perä kiinni 2.28 välityksellä ja tuntuu turhan pitkälle varsinkin kärryä vetäessä. Huipputeho tulee 3500rpm:ssa tarkoittaen 6 vaihteella nopeutta 210km/h (en siis kärryä vedä tuota vauhtia). Kutosella 90 mittarivauhdissa kieroksia 1400rpm, 100km/h vauhdissa noin 1500. Perää olen tilaamassa ebaysta ja tarvitsisin tietoa etten turhaa tilaa perää jos ei käykään. Toinen vaihtoehto hankkia alkuperäisen välityksen omaava jos tuo automaatin perä ei käy tai vaan ajella pienemmällä vaihteella. Bmwfansista katselin, vetareiden liitokset samat, kardaanin laipasta en saa selvää. Tuon sivun perusteella muuten ilmeisesti käy, mutta osat 17-21 eri?

    http://bmwfans.info/parts/catalog/E4..._drive_output/
    -89 "m5" rataprojekti
    -02 transporter syncro
    -01 e53 3.0i
    -93 318is rataprojekti nro II
  • Ovaali
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 244
    • Ylivieska

    #2
    No eikö se ois helpompi ja halvempi että vedät sitä kärryä pykälää pienemmällä vaihteella? Pysyy mittarivirhekin kurissa.

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by Ovaali View Post
      No eikö se ois helpompi ja halvempi että vedät sitä kärryä pykälää pienemmällä vaihteella? Pysyy mittarivirhekin kurissa.
      Ei taida olla murhetta mittarivirheestä kun E46 sen lukee kuitenkin abs anturilta.

      Comment

      • estervainaa
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 665
        • Kuopio

        #4
        Niin, voihan sitä vetää vitosellakin. Tosin ei jäisi paljosta kiinni että saisi kutosella reilusti enempi vääntöä käyttöön jos saisi välitystä vähän lyhyemmäksi kun vääntökäyrä nousee aika mukavasti tuosta 1400 kierroksesta ylöspäin.
        Last edited by estervainaa; 24-09-2018, 21:19.
        -89 "m5" rataprojekti
        -02 transporter syncro
        -01 e53 3.0i
        -93 318is rataprojekti nro II

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎