Announcement

Collapse
No announcement yet.

M47N - Huollettavat kohdat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    M47N - Huollettavat kohdat?

    Alkanee tuossa omassa kiesissä olemaan jo kilometrejä sen verran että ilmeisesti olisi ajankohtaista vaihtaa jakoketjukin.
    Onko joku tehnyt tuota projektia & mistä löytyisi ohjeistusta tuohon?

    Entä mitä muuta tuossa samalla kannattaisi vaihtaa uuteen kun alkaa kilometrejä olemaan jo n.320tkm
    Last edited by kaikkone; 11-10-2013, 17:41.

  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Miksi siihen pitäisi jakoketju vaihtaa?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • kaikkone
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 933
      • Villähde

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      Miksi siihen pitäisi jakoketju vaihtaa?
      Sitten kysyn tarvitseeko sitä vaihtaa. Noissa muissa pirsseissä kun sitä jakohihnaa täytyy vaihdella niin usein. Ajattelin että ketjukin tarvitsee vaihtaa tietyillä kilometreillä.

      Mitä huoltoa yleensä näihin tehdään näillä kilometreillä? Tarkoitus olisi vielä ajella eikä odotella että pirssi päättää leikata kiinni jostain kohti.

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        #4
        Ei auta kuin kurkata kiristintä onko vara loppumassa ja hammaspyöriä samoin.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Ei tarvitse tehdä mitään jakopäälle, dampperin varmaan joudut kohta vaihtamaan jos ei ole jo mennyt, muttei sitäkään kannata ennakoivasti vaihtaa.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • kaikkone
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 933
            • Villähde

            #6
            Originally posted by Cell View Post
            Ei tarvitse tehdä mitään jakopäälle, dampperin varmaan joudut kohta vaihtamaan jos ei ole jo mennyt, muttei sitäkään kannata ennakoivasti vaihtaa.
            okra, eli nämä ovat siis aika huoltovapaita, Öljynvaihdot kun hoitaa ja leviävät osat niin pääsee pitkälle.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Ja sitten kun se joskus leviää, vaihtopatti tilalle ja matka jatkuu. Kilsoja lienee kuitenkin taulussa silloin jo reilusti yli puoli miljoonaa ja hajonnut jostain muusta syystä kuin jakopään loppumisesta.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • KooHoo
                Bimmer Rookie
                • Aug 2010
                • 132
                • Oulu

                #8
                Damper = värinänvaimennin kampuran päässä? Oireileeko täristämisenä jos tulee tiensä päähän? Ittellä samat kisat m47:ssa ja miettiny kans et kuinka kauan tämä voi pelkällä öljyn ja suodattimien vaihdolla jatkua.:think Ite ajanut autolla kohta 100tkm. Kaikki alipaineletkut olen vaihdellut ja johtosarjat käyny läpi, mutta muuten mennyt perushuolloilla.

                Comment

                • huppu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2010
                  • 423
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Omaan M47N:aan (+228tkm) vaihdettu tässä 4 vuoden omistussuhteen ja n. 90.000km aikana öljyjä, suodattimia, huohotin, hehkut pariin otteeseen, hehkujen ohjainyksikkö, kaksi uutta suutinta, MAF, ahtopaineanturi, molemmat termostaatit.

                  Muuten ollut kovaa ajoa
                  BMW E46 318d 10/04

                  Comment

                  • 1031
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2008
                    • 125

                    #10
                    Kysytäämpä tässä ketjussa, itsellä uusi värinänvaimennin odottaa tuossa vaihtoa.. onnistuuko samalla, pienellä vaivalla vaihtaa kampuran etustefa? vai millainen rakenne tuossa on?
                    Autona e61 520d M47 padalla
                    E61 520da LCI 2007
                    EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎