Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 vs e30 typ188 perän nopeusmittarin sakaran erot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    e36 vs e30 typ188 perän nopeusmittarin sakaran erot?

    eli kuka osais nopeaa sanoa, ku lukkoperän mulkkauksen jälkeen ei nopeusmittari pelaa,eli onko e30 ja e36 (325) typ188 erit sakarat perissä,nyt paikoillaan e36 perä e30.ssä lisäkehikolla,ja e30 vetarin tumpeilla ja takakopalla,ja e30 nopeusmittarin anturalla,sakara jäi e36.stä sisälle. :(

    tulipa selvästi..mut nopeusmittari pitäs saada pelaan,jos vaihdan tuohon takas sen e36 nopeusanturin,niin herääkö mittari henkiin??tajuaako e30 mittari sitte tuota signaalia?
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    E36 sakarat on lyhyemmät kuin E30:n. En tiedä onko pituudessa eroa niin paljon että signaalia ei syntyisi. Oskilloskoopilla näkee syntyykö siellä pyöriessä signaali vai ei (induktiivinen anturi kun on-), vai pitääkö vikaa etsiä muualta. Mittariston päästä sitten mittailemaan seuraavaksi jos signaali syntyy siellä perässä..
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5727
      • Rovaniemi

      #3
      Eihän ole vain palanu nopeusmittarin sulake? Itse vaihtelin antureita, toisen mittariston,mittailin johdot, ennen kun löysin tiedon et sille on oma sulakekki, ja sehän oli palanu..
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • afafaf
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1144
        • Tornio

        #4
        Originally posted by jmp2002 View Post
        Eihän ole vain palanu nopeusmittarin sulake? Itse vaihtelin antureita, toisen mittariston,mittailin johdot, ennen kun löysin tiedon et sille on oma sulakekki, ja sehän oli palanu..
        ai sille on oma sulake,pitääpä tutkia,mittari toimi ennen tekniikan vaihtoa pikkuperällä hyvin,nyt siellä on pikkuperästä tuo anturi mikä toimi ennen peränvaihtoa..ku siinä oli oikea pistoke,vertailin e30 ison ja pikkuperän anturia oli ihan samat ja varaosanumeroki oli sama..

        toivottavasti tuossa sakarassa ei ole eroja,ei jaksais enää alkaa perää aukaseen..

        Comment

        • afafaf
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1144
          • Tornio

          #5
          Originally posted by jmp2002 View Post
          Eihän ole vain palanu nopeusmittarin sulake? Itse vaihtelin antureita, toisen mittariston,mittailin johdot, ennen kun löysin tiedon et sille on oma sulakekki, ja sehän oli palanu..
          missä se nopeusmittarin sulake on?sulakeboxissa kaikki ehjiä,mut ei pelaa mittari,lisäksi tusahti laturista diodipaketti, vaikka kytketty oikein m50 koneelle,pin 25--1,mutta kun korin pin 1 maadoittaa,niin mittaristossa syttyy ilmeisesti jarrunesteen tasomerkkivalo..eli laturinmerkkivalo on jossain ihmeesti hukassa,nyt ei oikein enää ymmärrä..

          vedämpä huomena uuden johdon laturille,et pääsen ajamaan..joku yhdistävä juttu nuissa luultavasti on,mut mikä..jotenki on mittari sekasiin,vaikka ennen koneen vaihtoa pelas kaikki ok..

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #6
            Siellä sulakeboksissa se on.. en nyt suoraan muista numeroa.
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • afafaf
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1144
              • Tornio

              #7
              eipä pelaa nopeusmittari...

              osaisko kukaan sanoa varmasti että lukeeko e36 ja e30 nopeusmittari samaa signaalia,jos sama signaali,niin ajattelin vaihtaa sinne tuon e36 anturin,ainaki toinen sakara e30 anturissa on pitempi,josko tuolla sais sen nopeusmittarinki pelaamaan..

              tuossa e30/ e36 käikäleiden erot:
              Last edited by afafaf; 10-04-2014, 10:21.

              Comment

              • afafaf
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1144
                • Tornio

                #8
                itse itselleni vastaten,e36 anturi kiinni,ja nopeusmittari heräsi henkiin...

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Originally posted by afafaf View Post
                  ai sille on oma sulake,pitääpä tutkia,mittari toimi ennen tekniikan vaihtoa pikkuperällä hyvin,nyt siellä on pikkuperästä tuo anturi mikä toimi ennen peränvaihtoa..ku siinä oli oikea pistoke,vertailin e30 ison ja pikkuperän anturia oli ihan samat ja varaosanumeroki oli sama..

                  toivottavasti tuossa sakarassa ei ole eroja,ei jaksais enää alkaa perää aukaseen..
                  Vaikee käsittää tota virkettä. Mitä toivomista siinä on, yllä vastasin varsin selkeesti että joo, on eri mittaiset sakarat niissä levyissä.

                  Ja joo, lukee samaa signaalia kun samanlevyisestä metallilevystä tulee. Ja molemmat on induktiivisia antureita..
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • afafaf
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1144
                    • Tornio

                    #10
                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Vaikee käsittää tota virkettä. Mitä toivomista siinä on, yllä vastasin varsin selkeesti että joo, on eri mittaiset sakarat niissä levyissä.

                    Ja joo, lukee samaa signaalia kun samanlevyisestä metallilevystä tulee. Ja molemmat on induktiivisia antureita..
                    menny ohi näköjään..,et olit laittanu tuonne,mut onko varma tuo tieto?

                    ku vois kuvitella et e36 ois pitemmät sakarat, ku e36 anturan piikitki on lyhkäsemmät(vertaa e30) ja silla se alko pelaan..

                    no mut pääasia et ny pelaa..

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Originally posted by afafaf View Post
                      menny ohi näköjään..,et olit laittanu tuonne,mut onko varma tuo tieto?

                      ku vois kuvitella et e36 ois pitemmät sakarat, ku e36 anturan piikitki on lyhkäsemmät(vertaa e30) ja silla se alko pelaan..

                      no mut pääasia et ny pelaa..
                      Suoritan risteytyksen E36 3:46 perävälitys E30 kuoriin mutta E36 takakannella.
                      Kolmekympin 3,91:n sakarat ottaa takakanteen kiinni ettei pyöri, E36 sakarat osuu just passelisti pituudeltaan. Eli joo, on varma tieto.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎