Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 type 188 vetareitten irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VRT
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 206
    • Pohjois-Savo, Kuopio

    e36 type 188 vetareitten irroitus

    Moi

    Oletteko käyttäneet / tehneet jotain työkalua vetoakselin irroitusta varten. Ongelma on siinä että on tarttunut vetokselin booritus takanapaan niin tiukkaan että ei lähde irti hakkaamalla vasaralla ( mutteri kierteen ja vetoakselin suojana ) vaikka olisi crc kylpyjä antanut napaan.. Pillistä kuumaa varmaan helpottais muttei ole mahdollista nyt. Enkä kehtais irroittaa takakynkkiä vetarin irroituksen takia ( prässillä lähtee kyllä )

    Ajattelin että oletteko rakentanut sellaista "työnnintä" joka navassa pyöränpulteissa kiinni ja keskellä säätötanko jolla saisi painettua vetarin irti ?

    T:Marko
    e30 320, e36 325,e36 328, e36 325 Extreme r.f,e36 m3 sedan r.f., e34 540, e39 540

    exät: e36 m3 coupe, e34 545tds, e36 325 coupe, e46 316ti compact
  • Jylyppy
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2010
    • 487
    • kuusamo

    #2
    Töissä on semmonen "vedin" joka tulee rengaspulttien alle kiini ja keskellä tappi joka luonnollisesti painaa niveltä irti. Siihen ku päähän antaa moskaa vielä, ni irtoaa yleensä. Joko helpolla tai vähemmän helpolla. Voi nimittäin joskus olla ihan kunnolla kiinni. Ettei ihan helpolla irtoa ilman tuota työkalua.
    Honda accord 2.4 -08
    Suzuki gsx-r 1000 -03

    Comment

    • VRT
      Bimmer Fanatic
      • May 2003
      • 206
      • Pohjois-Savo, Kuopio

      #3
      työkalu

      jep, on taasen niin jumissa molemmat vetarit. Juuri tuollaista vehjettä meinasin. Taitaa pitää tehdä sellainen itsellekkin niin ei tarvii tuskailla noitten kanssa.. Ei olis joskus napata kuvaa valmiista pelistä =) Onko vielä email tallessa?


      Originally posted by Jylyppy View Post
      Töissä on semmonen "vedin" joka tulee rengaspulttien alle kiini ja keskellä tappi joka luonnollisesti painaa niveltä irti. Siihen ku päähän antaa moskaa vielä, ni irtoaa yleensä. Joko helpolla tai vähemmän helpolla. Voi nimittäin joskus olla ihan kunnolla kiinni. Ettei ihan helpolla irtoa ilman tuota työkalua.
      e30 320, e36 325,e36 328, e36 325 Extreme r.f,e36 m3 sedan r.f., e34 540, e39 540

      exät: e36 m3 coupe, e34 545tds, e36 325 coupe, e46 316ti compact

      Comment

      • Jylyppy
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2010
        • 487
        • kuusamo

        #4
        Minäpäs touhuan huomenissa kuvan.
        Honda accord 2.4 -08
        Suzuki gsx-r 1000 -03

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11079
          • Oulu

          #5
          Ottaa levyn irti, niin senhän saa normaalilla osolla ulosvetäjällä painettua pois.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Arde92
            BTCF Member
            • Aug 2010
            • 1328
            • Lohtaja/keski-pohjanmaa

            #6
            Originally posted by Pazi88 View Post
            Ottaa levyn irti, niin senhän saa normaalilla osolla ulosvetäjällä painettua pois.
            Mulla oli ainakin yhdessä autossa niin tiukassa että ulosvetäjäki rupes taipumaan
            E39 M5 Titansilber<------
            F11 530D Spacegray
            E36 323i M-sport Med Hölsteri
            Ex :E61 525D Lci Carboni
            Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
            Ex :E61 530XD Monacoblau<------
            Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
            Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

            Comment

            • grab_
              BTCF Member
              • Aug 2009
              • 2839
              • Uusimaa

              #7
              Mites sopivan paksu jatkovarsi tai ihan rautatanko navan keskeltä ja antaa vaan lekaa?
              Ei mitään kerrottavaa

              Comment

              • Jylyppy
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2010
                • 487
                • kuusamo

                #8
                Sillon, ku se on tarttunu kunnolla ni pelkällä moskalla se ei irtoa. Pitää saaha se "paineen alle" ja sit sitä moskaa...

                Enkä perkales muistanu ottaa sitä kuvaa Markolle. Katotaan jos kerkee illalla viel kävästä hallilla..
                Honda accord 2.4 -08
                Suzuki gsx-r 1000 -03

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5257
                  • Pirkkala

                  #9
                  Biltemassa myydään jarrurummun ulosvedin työkalua, joka voisi soveltua ko. Tarkoitukseen.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • VRT
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2003
                    • 206
                    • Pohjois-Savo, Kuopio

                    #10
                    ulosvedin

                    Kiitos kuvista Jylypylle. Kyllä on ollut joskus niin tiukassa nuo 20v paikoillaan olleet vetarit ettei oikein lähde ilman lämpöä tai prässimäistä puristusta irti. Ei edes crc.llä viikon liottaminen auta, ei ime sinne väliin. Lekomalla vetarinpäähän saa vain leviämään.

                    Katsoin bilteman sivuilta tuota jarrurummun ulosvedin. Ei saata saada riittävää "painetta" sillä että sitten saisi lyötyä irti.

                    Taidan tehdä sorvarin kanssa sellaisen järeämmän kierteellä olevan mokkiakselin "ulosvetäjän" joka kiinnitetään napaan pyörän pulteista. On iän kanssa oppinut että on kerralla tehtävä riittävän järeä niin ei mene hermot rimpuloiden kanssa =)

                    Kiitti vinkeistä.

                    Marko
                    e30 320, e36 325,e36 328, e36 325 Extreme r.f,e36 m3 sedan r.f., e34 540, e39 540

                    exät: e36 m3 coupe, e34 545tds, e36 325 coupe, e46 316ti compact

                    Comment

                    • O-Peksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 2775
                      • Joensuu

                      #11
                      Ite oon aina paineilmataltalla päryyttäny vetarin päähän, enkä muista, että ykskään olis jättäny irtoomatta.
                      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                      Comment

                      • Tomqqa
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2011
                        • 60
                        • Suomi

                        #12
                        Originally posted by Arde92 View Post
                        Mulla oli ainakin yhdessä autossa niin tiukassa että ulosvetäjäki rupes taipumaan
                        katkaisin 150mm ulosvetäjän. vklp temutessa päätin maksaa 190e mielellään korjaamolla joka totesi ettei enää koskaan tee kyseistä hommaa.:think
                        https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

                        BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

                        -Toni Kärkkäinen

                        Comment

                        • VRT
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2003
                          • 206
                          • Pohjois-Savo, Kuopio

                          #13
                          vetareitten irroitus

                          Pari vkoa sitten piti irroittaa yhdet vetarit navasta auton alta niin ei lähtenyt sitten mitenkään alkuun liikkeelle navoista. Kyseiseen tarkoitukseen teetin oikein ulosvetimenkin niin lenkkiavainkin taittui kun vedin jatkovartena toimivalla putkella ulosvedintä. Vedin kyllä kesti =)

                          Sitten tutulle kaverin korjaamolle ja pitkät lämmitykset vaati pillillä akselin päähän. Sitten isolla massavasaralla ja päästään pyöristetyllä tuurnalla ( keskittyi vetarin päässä olevaan kuoppaan ) hillitöntä hakkaamista.

                          Miten josku voikin olla noin tarttuneet kiinni 20-vuodessa =)
                          e30 320, e36 325,e36 328, e36 325 Extreme r.f,e36 m3 sedan r.f., e34 540, e39 540

                          exät: e36 m3 coupe, e34 545tds, e36 325 coupe, e46 316ti compact

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎