Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP210 perän nopeusanturin paikka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sierra4x4tbo
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 2097
    • Lappeenranta

    TYP210 perän nopeusanturin paikka

    Onko noissa kansien nopeusanturin paikassa eroja?
    E28 vs E34 vs e36 M3?
    Pitäisi parantaa E28:n perän kannakointia ja näyttäis E36:n osat hyvälle.

    Entä onko poskilaakerien pesien asennolla väliä?
    Tuli pultattua perä kasaan ilman isompaa ihmettelyä..

    -Timo
    M535i BiTurbo -85
    740iA -95 ”#tonnin_pommi"

    --=MushroomMotorsport=--
    --=MaxTuned.com=--
  • Mica
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 688
    • Häme

    #2
    Näyttäisi olevan jo vähän aikaa kysymyksestä, mutta vastaillaan vielä, jos vaikka ei ole tietoa löytynyt.

    Poskilaakerien pesien asennolla on väliä, niissä on yhdessä kohdassa reijät laakerien voitelua varten. Öljyn pitäisi päästä valumaan ylhäältä alas laakerille.
    Laipoista sen sijoitus näkyy erona myös ulospäin, ei tarvitse purkaa perää nähdäkseen mihin sattui menemään.

    Mulla oli joskus e36:ssa e34 perä, enkä muista muuta tehneeni itse perälle kuin kannen vaihdon. Joten niissä taitaa anturin paikka olla ihan sama.
    e36 M3 -97 "katukilpuri"
    e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448

    Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140

    Comment

    • sierra4x4tbo
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 2097
      • Lappeenranta

      #3
      Jeps..

      Onkos tuossa alla olevassa kuvassa oikein arvattu paikka (punainen rinkula) mistä näkee pesän asennon?




      Perän kannakoinnin muutos taitaa jäädä tekemättä. Vakaajan reitti kulkee juuri siinä kohtaa mihin E36 tyyppinen kannakointi pitäisi rakentaa..
      Tietty, jos joltain löytys osat koesovitusta varten niin vois tsekata miten käy.

      -Timo
      M535i BiTurbo -85
      740iA -95 ”#tonnin_pommi"

      --=MushroomMotorsport=--
      --=MaxTuned.com=--

      Comment

      • Mica
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 688
        • Häme

        #4
        Siinä se taitaa ympyröitynä olla juu. Omassa perässä kohta on vähän erilainen, mutta toi sen on paikastakin päätellen oltava.

        E36 kannakkeessa ei ole paljoa kehumista, niitä on katkeillut ihan kohtalaisesti ratakäytössä. Itse takakansi on kyllä kestänyt, joten vahvempi korvake kannattaisi askarrella.

        Omaan projektiin olen laittamassa e39 m5 takakantta. Siitä tosin puuttuu nopeusmittarin anturin paikka kokonaan. Mutta kansi korvineen ainakin näyttäisi olevan huomattavasti vahvempi.

        Edit: Mulla olisi takakansi joutilaana.
        Last edited by Mica; 30-11-2013, 15:21.
        e36 M3 -97 "katukilpuri"
        e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448

        Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140

        Comment

        • sierra4x4tbo
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 2097
          • Lappeenranta

          #5
          Toinen oli pielessä, toisen olin osannu laittaa oikeeseen asentoon..

          Irroitin laakeripesän kääntöä varten. Kurkkasin samalla laakeripesän perän sisään jäävää osaa, en löytänyt mitään öljyreikiä.. Näytti ihan symmetriselle.

          Voipi olla, että teen nuo perän kannakkeet itse. Katsotaan nyt kunhan pääsee mallaamaan akselia alle ja katsomaan tuleeko vakaajan kanssa törmäyksiä. Jos tulee, niin sitten mennään vakiokannakkeella. Pikku parannus on tämänkin varalle mielessä.

          -Timo
          M535i BiTurbo -85
          740iA -95 ”#tonnin_pommi"

          --=MushroomMotorsport=--
          --=MaxTuned.com=--

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎