Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 1.9 M44B19 tyhjäkäynti mystinen ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Puksuttaja
    BTCF Member
    • Mar 2012
    • 592
    • Kirkkonummi

    Z3 1.9 M44B19 tyhjäkäynti mystinen ongelma

    En nyt löytäny vastaavaa elossa olevaa topiccia aiheesta. Eli zetan tyhjäkäynti kusee ja huolella. Käyntiin kun laittaa niin hyvä kun käynnissä pysyy ja kierrokset tippuu aivan liian alas, hetken päästä tasaantuu hieman mutta röpöttää silti eikä käy kunnolla. Kierroksia kun laittaa (tyhjäkäynnillä) enemmän ja päästää kaasusta röpisee putkessa. Ajossa suht normaali, paitsi tyhjäkäynnillä seilaa ja tiputtaa kierrokset liian alas kun kytkimen painaa alas. Jännin juttuhan tässä on se että samoja oireita oli ennenkuin samat viat korjattiin!! Käytin autoa jokin aika sitten Laakkosella jossa vikaa etsittiin ja vikakoodit luettiin. Vikalistan sain mukaani ja korjailin seuraavat ongelmat:

    Sytytystulpat vaihdettu (varmuuden vuoksi).
    Lambda-anturi vaihdettu ( osa nro: 11781247406).
    Imusarjan vuoto korjattu, vuoti DISA yksiköstä. Uusi yksikkö vaihdettu.
    MAF vaihdettu ( oli toki halpa kiinanosa).

    Osien vaihdon jälkeen ei ole kyllä vikakoodeja nollattu. Osien vaihdon jälkeen auto pelittikin täydellisesti seuraavan päivän (sopivasti zetamiittissä). Sitä seuraavana päivänä auto aloitti taas saman tyhjäkäynnin hakemisen kun kytkimen pisti pohjaan, nyt se oli vasta pientä eikä sitä huomannut ja auto ei röpöttänyt tai mitään muutakaan. Nyt sitten noin kuukausi korjaamisen jälkeen kun hurautin auton käyntiin (2.11.) kävi juurikin nuo oireet mitä alussa selitin. Sen jälkeen en ole uskaltanut zetalla ajaa, enkä toki ehtisikään intissä kun olen. Alkaa vaan ideat hieman loppua, että mikä saatana nyt taas kusee? :think Ainoot mitä tulee mieleen on imusarjan toinen vuoto. Ideoita, anyone?
    E36 325i Sedan -90
    Triumph Bonneville T100 "Scrambler" -09

    Ex. Z3 Roadster 1.9 -96 Supercharged
    Ex. E38 728iA -99
    Ex. E30 316 -85
    Ex. E34 530iA Touring V8 -95
  • hartge e46
    BTCF Member
    • Aug 2006
    • 777
    • e-pohjanmaa

    #2
    CRANK CASE VENT VALVE eli oliko se nyt kampikammion tuuletusventtiili... kokeilippa ettiä tollanen ja painella/puristaa sitä kun auto on käynnissä.
    z3 coupe
    Pari tojotaa
    ex.e36 wompatti alpinweissIII
    ex.e46 titansilber x2
    ex."//HARTGE E46"

    Comment

    • Puksuttaja
      BTCF Member
      • Mar 2012
      • 592
      • Kirkkonummi

      #3
      Joo unohdin mainita että sekin on vaihdettu.
      E36 325i Sedan -90
      Triumph Bonneville T100 "Scrambler" -09

      Ex. Z3 Roadster 1.9 -96 Supercharged
      Ex. E38 728iA -99
      Ex. E30 316 -85
      Ex. E34 530iA Touring V8 -95

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16419
        • Asikkala

        #4
        Tyhjäkäyntimoottori puhdistettu ?

        Comment

        • Puksuttaja
          BTCF Member
          • Mar 2012
          • 592
          • Kirkkonummi

          #5
          Enpäs ollutkaan tuollaisesta tyhjäkäyntimoottorista ennen kuullutkaan.
          Onko tämä osa tyhjäkäyntimoottori vai jotain ihan muuta?
          E36 325i Sedan -90
          Triumph Bonneville T100 "Scrambler" -09

          Ex. Z3 Roadster 1.9 -96 Supercharged
          Ex. E38 728iA -99
          Ex. E30 316 -85
          Ex. E34 530iA Touring V8 -95

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16419
            • Asikkala

            #6
            Imusarjan alla/välissä pienen kullin kok. mötikkä mihin menee piuha ja 2 letkua.

            Comment

            • Puksuttaja
              BTCF Member
              • Mar 2012
              • 592
              • Kirkkonummi

              #7
              Lähikorjaamolla vika löyty, ainaki osittain. Olin ostanu sitte liian "uudet" sytytystulpat, ja menivät kuulemma liian tukkoon. Kyllä tuo tyhjäkäynti parani, mutta tuntuu kylmänä vielä hieman seilaavan .
              E36 325i Sedan -90
              Triumph Bonneville T100 "Scrambler" -09

              Ex. Z3 Roadster 1.9 -96 Supercharged
              Ex. E38 728iA -99
              Ex. E30 316 -85
              Ex. E34 530iA Touring V8 -95

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16419
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by jr66 View Post
                Tyhjäkäyntimoottori puhdistettu ?
                Mites tämä ? Mitkä oli väärät tulpat ja mitkä on nyt kiinni ?

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Imusarjan alla/välissä pienen kullin kok. mötikkä mihin menee piuha ja 2 letkua.
                  M44:ssä on askelmoottori juuri tuon kuvan osoittamassa paikassa hoitamassa tyhjäkäynnin säätöä, samanlaista ei ole muissa ainkaan niin että muistaisi.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎