En nyt löytäny vastaavaa elossa olevaa topiccia aiheesta. Eli zetan tyhjäkäynti kusee ja huolella. Käyntiin kun laittaa niin hyvä kun käynnissä pysyy ja kierrokset tippuu aivan liian alas, hetken päästä tasaantuu hieman mutta röpöttää silti eikä käy kunnolla. Kierroksia kun laittaa (tyhjäkäynnillä) enemmän ja päästää kaasusta röpisee putkessa. Ajossa suht normaali, paitsi tyhjäkäynnillä seilaa ja tiputtaa kierrokset liian alas kun kytkimen painaa alas. Jännin juttuhan tässä on se että samoja oireita oli ennenkuin samat viat korjattiin!! Käytin autoa jokin aika sitten Laakkosella jossa vikaa etsittiin ja vikakoodit luettiin. Vikalistan sain mukaani ja korjailin seuraavat ongelmat:
Sytytystulpat vaihdettu (varmuuden vuoksi).
Lambda-anturi vaihdettu ( osa nro: 11781247406).
Imusarjan vuoto korjattu, vuoti DISA yksiköstä. Uusi yksikkö vaihdettu.
MAF vaihdettu ( oli toki halpa kiinanosa).
Osien vaihdon jälkeen ei ole kyllä vikakoodeja nollattu. Osien vaihdon jälkeen auto pelittikin täydellisesti seuraavan päivän (sopivasti zetamiittissä). Sitä seuraavana päivänä auto aloitti taas saman tyhjäkäynnin hakemisen kun kytkimen pisti pohjaan, nyt se oli vasta pientä eikä sitä huomannut ja auto ei röpöttänyt tai mitään muutakaan. Nyt sitten noin kuukausi korjaamisen jälkeen kun hurautin auton käyntiin (2.11.) kävi juurikin nuo oireet mitä alussa selitin. Sen jälkeen en ole uskaltanut zetalla ajaa, enkä toki ehtisikään intissä kun olen. Alkaa vaan ideat hieman loppua, että mikä saatana nyt taas kusee? :think Ainoot mitä tulee mieleen on imusarjan toinen vuoto. Ideoita, anyone?
Sytytystulpat vaihdettu (varmuuden vuoksi).
Lambda-anturi vaihdettu ( osa nro: 11781247406).
Imusarjan vuoto korjattu, vuoti DISA yksiköstä. Uusi yksikkö vaihdettu.
MAF vaihdettu ( oli toki halpa kiinanosa).
Osien vaihdon jälkeen ei ole kyllä vikakoodeja nollattu. Osien vaihdon jälkeen auto pelittikin täydellisesti seuraavan päivän (sopivasti zetamiittissä). Sitä seuraavana päivänä auto aloitti taas saman tyhjäkäynnin hakemisen kun kytkimen pisti pohjaan, nyt se oli vasta pientä eikä sitä huomannut ja auto ei röpöttänyt tai mitään muutakaan. Nyt sitten noin kuukausi korjaamisen jälkeen kun hurautin auton käyntiin (2.11.) kävi juurikin nuo oireet mitä alussa selitin. Sen jälkeen en ole uskaltanut zetalla ajaa, enkä toki ehtisikään intissä kun olen. Alkaa vaan ideat hieman loppua, että mikä saatana nyt taas kusee? :think Ainoot mitä tulee mieleen on imusarjan toinen vuoto. Ideoita, anyone?
Comment