Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 ei lähde käyntiin pesun jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Elohopea
    Newbiemmer
    • Oct 2013
    • 8
    • helsinki

    X5 ei lähde käyntiin pesun jälkeen

    Pesin eilen illalla moottoritilan pesuaineella ja huuhtelin sen jälkeen vesiletkulla. Pesun jälkeen auto oli lämpimässä tallissa vielä kolme tuntia, joten ehti kuivua aika hyvin. Tallilta lähtiessä huomasin että pyytää kellonaikaa uudestaan.

    Ajoin tallilta 10 km kotiin ja kaikki toimi normaalisti. Aamulla kun koitin käynnistää ei auto lähtenyt käyntiin. Starttasi normaalisti mutta ei edes luvannut. Kolmannella kerralla startatessa käynnistyi pariksi sekunniksi ja sammui. Saman teki vielä muutaman kerran, mutta käyntiin ei jäänyt. Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään. Autona tosiaan X5 e70 vm 2008 3.0sd 140tkm ajettu.
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #2
    Originally posted by Elohopea View Post
    Pesin eilen illalla moottoritilan pesuaineella ja huuhtelin sen jälkeen vesiletkulla. Pesun jälkeen auto oli lämpimässä tallissa vielä kolme tuntia, joten ehti kuivua aika hyvin. Tallilta lähtiessä huomasin että pyytää kellonaikaa uudestaan.

    Ajoin tallilta 10 km kotiin ja kaikki toimi normaalisti. Aamulla kun koitin käynnistää ei auto lähtenyt käyntiin. Starttasi normaalisti mutta ei edes luvannut. Kolmannella kerralla startatessa käynnistyi pariksi sekunniksi ja sammui. Saman teki vielä muutaman kerran, mutta käyntiin ei jäänyt. Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään. Autona tosiaan X5 e70 vm 2008 3.0sd 140tkm ajettu.
    Hanttarin puolella tuulilasin alapuolella sähkökeskus, johon on saattanut päästä vettä. Tsekkaa, että onko kotelon vedenpoistoreikä auki lehdistä, jne.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • Elohopea
      Newbiemmer
      • Oct 2013
      • 8
      • helsinki

      #3
      Siis onko se sähkökeskus raitisilmasuodattimien alla? Otin raitisilmasuodattimet pois ja laitoin sisäilmanlämmittimen puhaltamaan tonne. Auto lähti lopulta käyntiin, mutta sammui yllättäen kaksi kertaa 80 vauhdista. Pitkään sai startata mutta lähti uudestaan käyntiin. Tuon jälkeen ajoin reilu puolituntia ja kaikki toimi hyvin, paitsi ilmanvaihdon puhallin ei toimi ja penkinlämmittäjät ei toimi. Mistähän noiden sulake mahtaa löytyä.

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Kannattaa nyt pikapuoliin katsoa tosiaan tuo boksi läpi ja putsata kaikki muutkin liittimet mihin on vettä päässyt.
        Muuten voi tulla ylläreitä kun hapettuu ja rupee pätkimään vielä pahemmin.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          #5
          ..ja ensi kerralla kun konehuoneen peset niin painepesurilla suoritat esihuuhtelun ja myös jälkihuuhtelun, ei suutin kiinni sähkökomponenteissa vaan kauempaa maalaisjärkeä käyttäen.

          Letkusta kun päästelet niin sitä vettä tulee todella paljon.
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by Dani View Post
            ..ja ensi kerralla kun konehuoneen peset niin painepesurilla suoritat esihuuhtelun ja myös jälkihuuhtelun, ei suutin kiinni sähkökomponenteissa vaan kauempaa maalaisjärkeä käyttäen.

            Letkusta kun päästelet niin sitä vettä tulee todella paljon.
            Ja mielellään vielä pienellä paineella. Itse olen konetilat pessyt noin 50bar lukemilla hyvältä etäisyydeltä.
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • Tomppa80
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 2088
              • Raahe

              #7
              Jotku moottorit on todella herkkiä painepesurin käytölle. E39:ä olen pessyt kuumalla vedellä 120bar. paineella vähintään 20 kertaa ja pari kertaa aika tymäkillä pesuaineilla. Koskaan ei ole oireillut yhtään. Nytkyistä kulkinetta en uskaltaisi enään surutta pestä painepesurilla
              Mercedes Benz E -07
              BMW 523i -96
              Volvo v70t5 -99
              Harley Davidson Electra Glide -00
              Solifer SM -75

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                #8
                Originally posted by BreeZi View Post
                Ja mielellään vielä pienellä paineella. Itse olen konetilat pessyt noin 50bar lukemilla hyvältä etäisyydeltä.
                Painetta en pääse sääteleen, mutta riippuen paikasta niin 120bar/100L/h - 200bar/~160L/h.
                Tuo jälkimmäinen on kyllä julma, viuhka todella jämpti mutta liian lähelle ei raaski mennä, sillä on pakko vedellä vähän kauempaa..
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎