Announcement

Collapse
No announcement yet.

m51d25 remmiahdin ja holsetti??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikap92
    Bimmer Rookie
    • May 2013
    • 33
    • ylivieska

    m51d25 remmiahdin ja holsetti??

    tietääkö kunkaan onko kukaan kokeillut tuommoseen tuollaista yhdistelmää?
    itellä oli tuossa viimmetalvena tuommosen koneen kyljessä holset hx35 ja hyvin kesti.

    nytten ois tarkoitus rakentaa jääradalle samalla koneella oleva auto johon tulis
    12mm nestepää mekaanisella pumpulla
    joku holset hx40 ja tämän rinnalle mekaaninen ahdin että sais vetoja jo melkein tyhjäkäynniltä asti.

    onko kellään tieto miten tuommonen toteutettais itse suunnittelin että tuon remmiahtimen laittaa magneetti venttilillä tuohon että kun pakokaasu ahdin herää niin remmiahdin kytkeytyy pois päältä eikä ahdista enään moottoria ja minkä kokinen remmiahtimen tulisi olla? ja miten kytkentä olisi helpoin toteuttaa.

    tässähän ei paljoa menetä vaikka kone hajoaakin kun kysymyksessä jäärata auto mutta olisi makia kun sais vetoja tyhjäkäynnistä lähtien.....
  • marko84
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2008
    • 1489
    • Pori

    #2
    Tuossa toiminta perjaate:


    Miten paljon haluat ahtoja?
    Isolla remmiahtimella saa helposti tuosta koneesta reilun 1bar ahtoja,tarvitseeko sit enää turboa ollenkaan?
    Unohda se magneettikytkin ,hankala saada toimimaan ja jos saatkin niin helposti alkaa isommilla ahdoilla luistamaan...
    E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

    Comment

    • mikap92
      Bimmer Rookie
      • May 2013
      • 33
      • ylivieska

      #3
      Originally posted by marko84 View Post
      Tuossa toiminta perjaate:


      Miten paljon haluat ahtoja?
      Isolla remmiahtimella saa helposti tuosta koneesta reilun 1bar ahtoja,tarvitseeko sit enää turboa ollenkaan?
      Unohda se magneettikytkin ,hankala saada toimimaan ja jos saatkin niin helposti alkaa isommilla ahdoilla luistamaan...
      kiitoksia tuosta kaavasta selvensi aika paljon asiaa

      tarkoitus olisi jotain 2.5bar saada sen verran tuo kone kestää just ja just eli millainen olisi sopiva remmi ahdin ja paljonko semmonen vie jo yksistää tehoja

      Comment

      • MR_piikki
        BTCF Member
        • Apr 2006
        • 1318
        • Pori

        #4
        Eatonin sarjalaiset tuntuu olevan hyviä hinta-laatu suhteeltaan. Tonne riittänis varmaan M65 sarjalainenkin, 112:nen mikä olis kyllä itsellä hyllyssä, ei tosin ole myynnissä ainakaan tällä hetkellä(sillä onkin sit kokoa(luen painoa) ja näköä).

        Esim tuosta: http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1695335
        Gas or ass, no free rides

        F10 520d lci
        E36 325 ahdistettu.

        Comment

        • mikap92
          Bimmer Rookie
          • May 2013
          • 33
          • ylivieska

          #5
          Originally posted by MR_piikki View Post
          Eatonin sarjalaiset tuntuu olevan hyviä hinta-laatu suhteeltaan. Tonne riittänis varmaan M65 sarjalainenkin, 112:nen mikä olis kyllä itsellä hyllyssä, ei tosin ole myynnissä ainakaan tällä hetkellä(sillä onkin sit kokoa(luen painoa) ja näköä).

          Esim tuosta: http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1695335
          kiitoksia pitää hommata jostakin tuommonen m62 niin sittenhän sen näkee miten toimii

          Comment

          • mikap92
            Bimmer Rookie
            • May 2013
            • 33
            • ylivieska

            #6
            Originally posted by mikap92 View Post
            kiitoksia pitää hommata jostakin tuommonen m62 niin sittenhän sen näkee miten toimii
            Oisko muuten tietoa mitä nuot venttiilit tuolla välissä ??tuolla mikä ohittaa remmiahtimen on varmaankin jonkunlainen alipaine venttiili ja mistä tuommosia mahtaslöytyä

            Comment

            • pope
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 687
              • Harjavalta

              #7
              Hihnapyöriä valitessasi kun jokatapauksessa joudut laskemaan ilman tarpeen moottorille tiettyjen ahtojen saavuttamiseksi niin sama kai se on laskea ennen koko remmiahtimen hankintaa. Sen jälkeen on helppo valita juuri oikean kokoinen ahdinkin eikä tarvitse arvailla.
              e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

              Comment

              • mikap92
                Bimmer Rookie
                • May 2013
                • 33
                • ylivieska

                #8
                Originally posted by pope_ View Post
                Hihnapyöriä valitessasi kun jokatapauksessa joudut laskemaan ilman tarpeen moottorille tiettyjen ahtojen saavuttamiseksi niin sama kai se on laskea ennen koko remmiahtimen hankintaa. Sen jälkeen on helppo valita juuri oikean kokoinen ahdinkin eikä tarvitse arvailla.

                Ok onko sinulla siihen jokin kaava jolla tuon voisi helposti laskea?

                Comment

                • Mikkeri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2011
                  • 805
                  • Suomi

                  #9
                  Tohon venttiilin tilalle passais varmaan parhaiten takaiskuventtiili, jos turbo imee enemmän kuin remmi tuottaa, on vapaa pääsy imuilmalla, jos taas remmi tuottaa enemmän kuin turbo imee, on läppä kiinni.

                  Ja siihen läppään jokin anturi mikä ilmoittaa remmin magneettikytkimelle milloin ei tarvita enään sen kapistuksen palveluksia.
                  Last edited by Mikkeri; 18-12-2013, 01:09.
                  TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                  TDS osaa.

                  Comment

                  • vaappu
                    BTCF Member
                    • Sep 2010
                    • 1189
                    • Rovaniemi/Pyhätunturi

                    #10
                    Originally posted by Mikkeri View Post

                    Ja siihen läppään jokin anturi mikä ilmoittaa remmin magneettikytkimelle milloin ei tarvita enään sen kapistuksen palveluksia.
                    Miksi ?

                    Kaivon pohja takaisku venttiliillä muutkin ovat ajaneet. Muovi mäntä pois ja tilalle alumiinistä samanlainen.

                    Ei siinä sähköä tarvi.

                    Remmi tekee paineen ja lyö venttiilin kiinni, turbo herää ilma loppuu ja se imemällä aukasee sen mitä tarvii.
                    mb 519 täys pitkä
                    mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                    e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                    e31 850i Miljoonan markan bmw.
                    e21. Kimppa rassi.
                    Awd corolla turbo.+420whp..

                    Comment

                    • Mikkeri
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 805
                      • Suomi

                      #11
                      Itse ainakin olen siinä uskossa että tuollaisen remmiahtimen pyöritys vie tehoa, mitä enemmän kierroksia, sen enemmän tehonmenetystä.

                      Jos turbo jo kerran ahtaa, niin se remmiahdin pyörii turhaan siellä.

                      Voihan tuon remmin välitykset tehdä sellaisiksi että ahtaa jo matalilla kierroksilla reilusti, jolloin korkeilla kierroksilla olisi varmaan hyvä ettei se pyöri turhaan siellä.
                      TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                      TDS osaa.

                      Comment

                      • mikap92
                        Bimmer Rookie
                        • May 2013
                        • 33
                        • ylivieska

                        #12
                        Originally posted by vaappu View Post
                        Miksi ?

                        Kaivon pohja takaisku venttiliillä muutkin ovat ajaneet. Muovi mäntä pois ja tilalle alumiinistä samanlainen.

                        Ei siinä sähköä tarvi.

                        Remmi tekee paineen ja lyö venttiilin kiinni, turbo herää ilma loppuu ja se imemällä aukasee sen mitä tarvii.
                        Taas viisastuttiin
                        mutta mitä tarkoitat kaivonpohja venttiilillä?
                        Ja tarviiko jotain muitakin venttiilejä ennen cooleria?

                        Comment

                        • mikap92
                          Bimmer Rookie
                          • May 2013
                          • 33
                          • ylivieska

                          #13
                          Originally posted by Mikkeri View Post
                          Itse ainakin olen siinä uskossa että tuollaisen remmiahtimen pyöritys vie tehoa, mitä enemmän kierroksia, sen enemmän tehonmenetystä.

                          Jos turbo jo kerran ahtaa, niin se remmiahdin pyörii turhaan siellä.

                          Voihan tuon remmin välitykset tehdä sellaisiksi että ahtaa jo matalilla kierroksilla reilusti, jolloin korkeilla kierroksilla olisi varmaan hyvä ettei se pyöri turhaan siellä.
                          Tätä minäkin olen miettinyt mutta jos kerran magneetti käykin ei jaksa pitää niin millä tuon vapautuksen voisi rakentaa??

                          Comment

                          • Kojootti5
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2007
                            • 107
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Originally posted by Mikkeri View Post
                            Itse ainakin olen siinä uskossa että tuollaisen remmiahtimen pyöritys vie tehoa, mitä enemmän kierroksia, sen enemmän tehonmenetystä.

                            Jos turbo jo kerran ahtaa, niin se remmiahdin pyörii turhaan siellä.

                            Voihan tuon remmin välitykset tehdä sellaisiksi että ahtaa jo matalilla kierroksilla reilusti, jolloin korkeilla kierroksilla olisi varmaan hyvä ettei se pyöri turhaan siellä.
                            Kun remmillä ei ole vastusta niin ei se voimaa vie montaakaan kilowattia tyhjänä pyöriessään.

                            Jotkut muistaakseni on käyttänyt volvon vene moottoreista löytyvää läppä systeemiä joka toimii kaivonpohja venttiilin tavoin. ainakin näin muistelisin

                            itse varmaan välittäisin remmiahtimen niin että kun ollaan rajottimella niin remmi olisi jotakuinkin tapissa, jos vain tuotto tämän sallii.

                            Comment

                            • HeiSy
                              BTCF Member
                              • Oct 2009
                              • 260
                              • Suomi

                              #15
                              Miksiköhän siitä kaivonpohjaventtiilistä tarvii se muoviosa vaihtaa :think

                              Kun esimerkiksi 2.5" kaivonpohjaventtiili on mitoitettu max 10bar paineelle sellaisenaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎