Originally posted by Mikkeri
View Post
m51d25 remmiahdin ja holsetti??
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by vaappu View PostMiksi ?
Kaivon pohja takaisku venttiliillä muutkin ovat ajaneet. Muovi mäntä pois ja tilalle alumiinistä samanlainen.
Ei siinä sähköä tarvi.
Remmi tekee paineen ja lyö venttiilin kiinni, turbo herää ilma loppuu ja se imemällä aukasee sen mitä tarvii.
mutta mitä tarkoitat kaivonpohja venttiilillä?
Ja tarviiko jotain muitakin venttiilejä ennen cooleria?
Leave a comment:
-
-
Itse ainakin olen siinä uskossa että tuollaisen remmiahtimen pyöritys vie tehoa, mitä enemmän kierroksia, sen enemmän tehonmenetystä.
Jos turbo jo kerran ahtaa, niin se remmiahdin pyörii turhaan siellä.
Voihan tuon remmin välitykset tehdä sellaisiksi että ahtaa jo matalilla kierroksilla reilusti, jolloin korkeilla kierroksilla olisi varmaan hyvä ettei se pyöri turhaan siellä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mikkeri View Post
Ja siihen läppään jokin anturi mikä ilmoittaa remmin magneettikytkimelle milloin ei tarvita enään sen kapistuksen palveluksia.
Kaivon pohja takaisku venttiliillä muutkin ovat ajaneet. Muovi mäntä pois ja tilalle alumiinistä samanlainen.
Ei siinä sähköä tarvi.
Remmi tekee paineen ja lyö venttiilin kiinni, turbo herää ilma loppuu ja se imemällä aukasee sen mitä tarvii.
Leave a comment:
-
-
Tohon venttiilin tilalle passais varmaan parhaiten takaiskuventtiili, jos turbo imee enemmän kuin remmi tuottaa, on vapaa pääsy imuilmalla, jos taas remmi tuottaa enemmän kuin turbo imee, on läppä kiinni.
Ja siihen läppään jokin anturi mikä ilmoittaa remmin magneettikytkimelle milloin ei tarvita enään sen kapistuksen palveluksia.Last edited by Mikkeri; 18-12-2013, 00:09.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pope_ View PostHihnapyöriä valitessasi kun jokatapauksessa joudut laskemaan ilman tarpeen moottorille tiettyjen ahtojen saavuttamiseksi niin sama kai se on laskea ennen koko remmiahtimen hankintaa. Sen jälkeen on helppo valita juuri oikean kokoinen ahdinkin eikä tarvitse arvailla.
Ok onko sinulla siihen jokin kaava jolla tuon voisi helposti laskea?
Leave a comment:
-
-
Hihnapyöriä valitessasi kun jokatapauksessa joudut laskemaan ilman tarpeen moottorille tiettyjen ahtojen saavuttamiseksi niin sama kai se on laskea ennen koko remmiahtimen hankintaa. Sen jälkeen on helppo valita juuri oikean kokoinen ahdinkin eikä tarvitse arvailla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikap92 View Postkiitoksia pitää hommata jostakin tuommonen m62 niin sittenhän sen näkee miten toimii
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MR_piikki View PostEatonin sarjalaiset tuntuu olevan hyviä hinta-laatu suhteeltaan. Tonne riittänis varmaan M65 sarjalainenkin, 112:nen mikä olis kyllä itsellä hyllyssä, ei tosin ole myynnissä ainakaan tällä hetkellä(sillä onkin sit kokoa(luen painoa) ja näköä).
Esim tuosta: http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1695335
Leave a comment:
-
-
Eatonin sarjalaiset tuntuu olevan hyviä hinta-laatu suhteeltaan. Tonne riittänis varmaan M65 sarjalainenkin, 112:nen mikä olis kyllä itsellä hyllyssä, ei tosin ole myynnissä ainakaan tällä hetkellä(sillä onkin sit kokoa(luen painoa) ja näköä).
Esim tuosta: http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1695335
Leave a comment:
-
-
Originally posted by marko84 View PostTuossa toiminta perjaate:
Miten paljon haluat ahtoja?
Isolla remmiahtimella saa helposti tuosta koneesta reilun 1bar ahtoja,tarvitseeko sit enää turboa ollenkaan?
Unohda se magneettikytkin ,hankala saada toimimaan ja jos saatkin niin helposti alkaa isommilla ahdoilla luistamaan...
tarkoitus olisi jotain 2.5bar saada sen verran tuo kone kestää just ja just eli millainen olisi sopiva remmi ahdin ja paljonko semmonen vie jo yksistää tehoja
Leave a comment:
-
-
Tuossa toiminta perjaate:
Miten paljon haluat ahtoja?
Isolla remmiahtimella saa helposti tuosta koneesta reilun 1bar ahtoja,tarvitseeko sit enää turboa ollenkaan?
Unohda se magneettikytkin ,hankala saada toimimaan ja jos saatkin niin helposti alkaa isommilla ahdoilla luistamaan...
Leave a comment:
-
-
m51d25 remmiahdin ja holsetti??
tietääkö kunkaan onko kukaan kokeillut tuommoseen tuollaista yhdistelmää?
itellä oli tuossa viimmetalvena tuommosen koneen kyljessä holset hx35 ja hyvin kesti.
nytten ois tarkoitus rakentaa jääradalle samalla koneella oleva auto johon tulis
12mm nestepää mekaanisella pumpulla
joku holset hx40 ja tämän rinnalle mekaaninen ahdin että sais vetoja jo melkein tyhjäkäynniltä asti.
onko kellään tieto miten tuommonen toteutettais itse suunnittelin että tuon remmiahtimen laittaa magneetti venttilillä tuohon että kun pakokaasu ahdin herää niin remmiahdin kytkeytyy pois päältä eikä ahdista enään moottoria ja minkä kokinen remmiahtimen tulisi olla? ja miten kytkentä olisi helpoin toteuttaa.
tässähän ei paljoa menetä vaikka kone hajoaakin kun kysymyksessä jäärata auto mutta olisi makia kun sais vetoja tyhjäkäynnistä lähtien.....Tags: None
-
Leave a comment: